KAK: magneetkoppeling afstellen!!!

Gestart door dehaaz, 14-06-2012 13:24:03

Vorige topic - Volgende topic

dehaaz

De airco van mijn 850 werkte helaas niet en dacht die laat ik even controleren. Conclusie ,helemaal leeg en de magneetkoppeling heeft spelling. Even lezen op het forum en ik denk, dat is wel zelf te doen.  BELANGRIJK neem goede boutjes !!! 8.8 sterke boutjes gehaald en helaas, 1tje toch afgebroken!!

Wat kan ik nu het beste doen? Magneet koppeling zit vast.

volvobug

Als het systeem toch leeg is, compressor demonteren en op de werkbank in orde maken (boutje uitboren etc).

Het is mij ook de eerste keer overkomen  :eusa_wall:, maar met gevuld systeem. Heb toen stuurpomp en dynamo gedemonteerd cq. aan de kant gelegd, vervolgens compressor los van het blok. Met de leidingen aangekoppeld kon ik hem net ver genoeg met de magneetkoppeling naar boven kantelen, om van bovenaf de afgebroken bout uit te boren. Moest er daarna wel M6 draad in tappen  ::)

Mocht de afgebroken bout de pomppoelie permanent meenemen, je niet direct tijd hebt voor herstel en wel moet rijden, een kortere multiriem is zo gehaald en er op gelegd. Draait de compressor in ieder geval niet mee.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

dehaaz

WOW dat is een werk geweest.  Heb net wat rond gebeld. Kan er eentje ophalen die goed is en niet meer hoef af te stellen. Er werd me ook verteld dat ik er gewoon mee kan rijden. Wel moet de stekker eraf gehaald worden zodat die niet aanslaat. Is dit veilig?

Heb het al wel getest met starten van de motor. Heb een stekker van de condensor afgehaald. Stekker zat vlak bij de pomp op een leiding. Het is een deltamil.  Toen ik de auto starte gaf hij binnen op de ecc knipperde lampjes

volvobug

Citaat van: dehaaz op 14-06-2012 15:00:05
Er werd me ook verteld dat ik er gewoon mee kan rijden. Wel moet de stekker eraf gehaald worden zodat die niet aanslaat. Is dit veilig?

Citaat van: volvobug op 14-06-2012 14:26:58
Mocht de afgebroken bout de pomppoelie permanent meenemen, je niet direct tijd hebt voor herstel en wel moet rijden, een kortere multiriem is zo gehaald en er op gelegd. Draait de compressor in ieder geval niet mee.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Theostek

Citaat van: dehaaz op 14-06-2012 15:00:05
Er werd me ook verteld dat ik er gewoon mee kan rijden. Wel moet de stekker eraf gehaald worden zodat die niet aanslaat. Is dit veilig?

Heb het al wel getest met starten van de motor. Heb een stekker van de condensor afgehaald. Stekker zat vlak bij de pomp op een leiding. Het is een deltamil.  Toen ik de auto starte gaf hij binnen op de ecc knipperde lampjes

:eusa_doh: Dus draait de compressor wel mee, zodra je de auto start  :eusa_naughty:
Tuurlijk krijg je een foutmelding, je hebt de lage/hogedruk pressostaat eraf gehaald.

Veilig ? Zeker niet  :eusa_wall: de druk gaat nu zo hoog worden dat het overdrukventiel eruit vliegt.
Zelfs met de stekker eraf te halen, wel/niet van de compressor, draait de pomp mee !
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.