Van gas'bom' naar gas'kanon'

Gestart door GeertG, 15-06-2012 16:10:48

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Hallo mede-forummers,

Toch onder druk  ;) een blogje gestart n.a.v. de recente aankoop van een nieuwe auto......
Zoals reeds meerderen weten ben ik sinds afgelopen woensdag eigenaar geworden van een mooie NBP V70R op LPi.  :eusa_dance:

Het verhaal begint eigenlijk een paar weken terug toen we in Frankrijk plots problemen kregen met de rode 850 2.5 10v die een aanlopende achterrem had. Met dit euvel toch zonder noemenswaardige problemen naar huis kunnen rijden. Vervolgens een afspraak bij een voor ons bekende Maastrichtenaar die dit euvel goed en snel heeft weten te verhelpen. Tegelijkertijd kwam langzaam de APK-datum in zicht dus ook deze keuring laten uitvoeren. Van het verontschuldigde bericht met wat allemaal mankeerde schrok in die zin, dat het aardig wat centen zou kosten om de rode door de APK te krijgen  :-\. Niet dat de auto een gevaar/wrak op de weg was, maar een dikke €1000 om 'm op straat te houden vond ik wat veel. Niet zozeer het geld maar wel omdat dan zeker nog 2 aardige (geen APK afkeur) probemen zouden voortbestaan (uitgeharde klepsteelrubbers en zodoende vele rookgordijnen en als 2e de nodige backfires mogelijk door een niet meer optimaal werkende verdamper). Daarnaast bleken ook de schokbrekers en stuurhuis niet meer in 'nieuwstaat'.

En toen kwam het dubben...........
Bedoeling was eigenlijk om nog een jaartje na APK door te rijden en dan te kijken voor een leuke opvolger (ik vind die van Claudia erg mooi, maar dan op LPi en in de Volvo Ocean Blue kleur erg mooi  ;)). Nu nog niet aan de orde vanwege de recente aankoop van een huis met de nodige verbouwperikelen waar we middenin zitten.
Dus gekeken naar 2 andere 850's op gas voor max €1000 om het een jaartje uit te zingen. Vraag is dan wat er na diens APK over een paar maanden aan mankeert dus toc weer twijfel om rode op te lappen........ :eusa_shifty:
Toen mijn vrouw 2 weken geleden helaas een paaltje van de buren over het hoofd zag kwam er dus ook nog eens blikschade bij. Dus min of meer de druppel om 'm weg te doen.

En toen kwam een aantal dagen geleden de tip voorbij van de V70R (juist, die van 'tips' van )()()sT/marktplaats). Eigenlijk niet de bedoeling, maar na beraad en overleg met het thuisfront de 'middenweg' te kiezen en dus niet voor een auto van voor een jaar te gaan maar een hele mooie die het wat langer moet gaan volhouden.

Woensdag gaan kijken en na wat onderhandelen (o.a. over accessoires) definitief een prijs overeengekomen en gelijk vanuit Twello met de nieuwe aanwinst naar huis kunnen 'tuffen'........
Natuurlijk is het geen vergelijk qua rijden met de rode (al heb ik al een beetje referentie met de DOP T-5) maar dit rijdt echt geweldig  ;D
Het is en blijft natuurlijk wel een auto van 15 jaar jong en dat is bij een beetje inspectie ook links en rechts te zien, maar dat maakt het fijne gevoel er niet minder om. Ben al bezig met een lijstje met wat reparatie- en (kleine) verbeterpunten. Binnenkort een grondige check om te beginnen  ;)

Besloten, vooral omdat de APK verlopen is, om de rode in 'eigen' beheer te demonteren en gisterenavond naar de demontageplek gereden. Nog even lekker doorgetrapt, wat nog probleemloos ging, wat het wegdoen een enigzins raar gevoel geeft (er is nog zoveel goeds aan de auto). In totaal van 115k in 2003 naar bijna 300k nu gereden. Eigenlijk veels te weinig kilometers  :( In al die jaren niet echt veel aan hoeven te hangen (tegelijkertijd koppeling, distributie, gehele ontsteking was eigenlijk duurste) en vooral ons nagenoeg niet laten staan. Zelfs in Griekenland in 2007 kon een defecte brandstofpomp ons niet stoppen!

Dus gisteren nog maar even op de plaat:

Samen met de DOP:

En dan eindelijk de nieuwe aanwinst, handgeschakelde V70R met LPi (Vialle) met 6e injector, km-stand 353k, zwart interieur, alcantara/leer:

Onderweg:

Thuis:

En nog eens:

Er zullen nog wel wat meer foto's volgen en ook over de spec's wanneer ik me er meer in verdiept heb.
Is wel een bekende hier op forum omdat ie o.a. van JorisvanGinkel en MikeQR is geweest.
In ieder geval genoeg power !!!  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Douwe

:eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

Dat is een "ruil" waar ik ook niet treurig om zou zijn,gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Heb je de ringtank er ook bij genomen??
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

)()()sT

Een blog starten onder druk ???

;D

Leuke naam ook 8)
Veel plezier met de soortgenoot van de mijne. Nu ik de foto's zo zie: is even omwisselen van de achterlichten van de rode naar de dop-per niet een idee? Zijn ietsje beter toch?

Ludo

Proficiat Geert.

Citaat van: GeertG op 15-06-2012 16:10:48
In ieder geval genoeg power !!!  ;D

Als het begint te vervelen, rij je maar eens mee, dan ben je zó overtuigd dat het nog beter kan.  ;D

StefanCJ

Mooie wagen Geert, gefeliciteerd ermee!

Domaso

Veel veilige km-ters met jullie "nieuwe" V70.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

rovelra

Wow Geert!!
Welkom bij de club en succes met je mooie R

Mvg Rogé

Julian

Goede aankoop Geert!  :D Had wel gezien dat deze al wel lang te koop stond, viel me op omdat het wel een mooie is hoor! De rode word dus gesloopt en de T-5 blijf je houden+de V70R
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

V70 classic

Mooie wagen.
Goede wegligging ook.
Blijft zo aan het plafond plakken  ;D

Veel veilige kilometers ermee.
Grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

GeertG

Dank jullie wel allemaal!  :D

@ )()()sT :  ;)
@ Ludo: zal het onthouden  :D
@ Julian: de T-5 gaat er uit (staat veel te veel stil)  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Julian

Oh dus je houdt alle aandacht over voor de R? Des te beter ;D
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

)()()sT

Weet je wat maf is?

Ik zie nu de 2e foto WEER ondersteboven op de iPhone.
Geert en ik hebben al zitten kloten met photobucket ::)

Edit: de onderste ook. ???

rogerV701998

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Geert.

Mooie auto!

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 15-06-2012 16:59:20
Weet je wat maf is?

Ik zie nu de 2e foto WEER ondersteboven op de iPhone.
Geert en ik hebben al zitten kloten met photobucket ::)

Edit: de onderste ook. ???

Ja, ik zie ze op de iphone ook ondersteboven ;D

On-topic: Gefeliciteerd met je mooie auto Geert!! Binnenkort een NBP V70 R LPi meeting met )()()st organiseren ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

Wat een beauty!!!

Gefeliciteerd!
En eindelijk een kleur waar je je niet meer voor hoeft te schamen! :P
Veel plezier met 'm. ;D

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"