Ervaring met koplampen polijsten?

Gestart door Luc, 16-06-2012 06:06:50

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Op marktplaats bieden diverse bedrijven het polijsten van koplampen aan, al vanaf 20 a 25 euro per lamp.
Volgens de aanbieders worden je koplampen weer als nieuw, hardnekkig vuil en zelfs steenslag zou ermee verdwijnen.

Iemand ervaring mee? kVraag het omdat naast mn vrij nieuwe USA-knippers, de koplampen zelf wel erg grauw en vaal afsteken.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

rpakuypers

Ik druk de glazen wel eens in de vaatwasser en dat geeft aal een flink verschil. Maar of je er zelfs steenslag mee weg krijgt ? Sommige putjes zijn behoorlijk en die poets je er volgens mij echt niet uit .............

Groet,
Roger

Matthieu123

Volgens mij geeft dat bij onze glazen koplampen niet echt veel resultaat.

NinaPaul

Is idd niet voor glas, maar voor plastic (kunststof).

Maar ook glas kan je polijsten, enkel met andere middelen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Marty__Mouse

Kunststof koplampen kan je inderdaad vrij makkelijk polijsten, maar of de methode ook voor glas werkt?

Hier staat een How-to voor de kunststof variant:
http://forum.carclean.nl/cc_postst92/How-to-Plastic-koplampen-polijsten.aspx

Edit:

Hier nog eentje met koplampen van een Audi S4, maar die zullen denk ik ook wel kunststof zijn..
Geen idee of je glas kunt wetsanden eigenlijk..?

http://forum.carclean.nl/cc_postst8253/Koplampherstel-Audi-S4.aspx
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

KXS70

Sprak laatst de baliemedewerkers van Volvo-Vos in Gorinchem.

Zij gebruiken sinds kort een vloeistof van een Amerikaans (?) bedrijf die over de koplampglazen wordt gegoten en waarmee men zelf hele goede resultaten bereikt.

Eigenaren van bijv. een XC90 hoeven nu niet meer direct hun zeer dure, over de € 1000,- (zo begreep ik tenminste), koplampen om te wisselen voor nieuwe. Nu rond de € 100,- (dacht ik). Ook de andere modellen komen hiervoor in aanmerking.

mjansen

Citaat van: KXS70 op 30-06-2012 11:06:28
Sprak laatst de baliemedewerkers van Volvo-Vos in Gorinchem.

Zij gebruiken sinds kort een vloeistof van een Amerikaans (?) bedrijf die over de koplampglazen wordt gegoten en waarmee men zelf hele goede resultaten bereikt.

Eigenaren van bijv. een XC90 hoeven nu niet meer direct hun zeer dure, over de € 1000,- (zo begreep ik tenminste), koplampen om te wisselen voor nieuwe. Nu rond de € 100,- (dacht ik). Ook de andere modellen komen hiervoor in aanmerking.

dat spul is van innotec, werkt goed zegt de vertegenwoordiger.
Wij spuiten er een harde blanke lak over, na het verwijderen van de coating, werkt ook perfect.
Het is wel alleen voor kunstof idd

cas

zou een laagje X cote niet een idee zijn?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

san

Van het weekend koplampen gepolijst van een V70 en een Toyota..
Nu ben ik begonnen met Inizio op geel,daarna Mezzo op oranje,en als laatste Finale op een blauwe pad.Het resultaat is goed..maar wat kan ik verbeteren.Alle tips zijn natuurlijk welkom.☺