vervangen schokbrekers C70 werkbeschrijving gezoch

Gestart door c70-mooi, 16-06-2012 10:14:26

Vorige topic - Volgende topic

c70-mooi

Hallo,
Ik ben redelijk nieuw hier. Ik heb sinds twee maanden een c70 2,0 convertable uit 2000. Ik wil er nivomaten onder zetten met nieuwe veren. Ik heb een heel setje origineel volvo met een beschrijving voor een 850. Nu ga ik aan de gang, maar kan de bovenkant van de schokbrekers niet vinden in de kofferbak. Weet iemand waar ik moet zoeken.
Ik heb de bekleding losgehaald en ook de zijbekleding, maar ik zie niets.
Ik heb ook de achterbank eruit gehaald, maar zie ook daar niets. Ook in de softtop bak kan ik niets zien, behalve een afvoergat, maar dat zit niet goed volgens mij. Ik denk dat je de schokbreker er ook van bovenaf uit moet halen en daar zie ik ook geen ruimte voor.
Wie kan mij helpen?
Ik hoop op een reactie

Jan

BenC70ES

De bovenkant van de schokdempers zit gewoon in de hoeken van de koffer, tapijt er uit en dan zit er tegen de achterzijde van de achterbank op de bodem nog een strook bekleding, en daar onder in de hoeken zit het bovenste rubber.

Onder de achterbank of in de bak van de kap heb je niets te zoeken ivm je schokdempers.  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rifwachter

Hallo Jan,

Heb je ook foto's van je cabrio ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

c70-mooi

Nog even over het uiteindelijk vervangen van de achterschokbrekers bij een cabrio.
Je moet dus wel de achterbank verwijderen, de speakers als aanwezig en vervolgens moet je de bovenkant van de schokbreker losmaken en de schokbreker er dus van onderen uithalen. Het zit dus niet in de kofferbak. Ik heb wel een foto genomen van de hele zaak toen die los zat; ik zal die nog opzoeken.
Het is me niet gelukt om het ding er van bovenaf uit te krijgen. Dan moest je nog iets loshalen waarvan ik vermoed dat dat de beugel doet opklappen als de auto een rol maakt. Dat vond ik te link.
Uiteindelijk met veel geknoei de moer van de schokbreker losgekregen. Het speciale Volvo gereedschap om dat te doen had nu wel handig geweest. Ik heb het uiteindelijk gedaan met een 1/4 inch sleutel die ik nog had liggen van een SAE setje. Monteren gaat weer in omgekeerde volgorde. Ik heb nivomaten gemonteerd (dat was de hele bedoeling omdat ik een gastank erin heb en ook een caravan wil gaan trekken), dus die moesten sowieso van onderaf gemonteerd worden omdat je die niet kunt inschuiven.

By the way: Ik heb dus een setje verlaagde achterveren (ongeveer 35 mm) met schokbrekers in de aanbieding. ook een stabilisatorstang, want die zat bij het hele setje van nivomaten en veren.

Als iemand nog eens meer tips nodig heeft, feel free..

Jan