spanning airco compressor

Gestart door jobridaro, 16-06-2012 19:04:42

Vorige topic - Volgende topic

jobridaro

Hoi, mijn airco werkt niet meer. De ECC werkt wel (snelheid aanjager etc.)  De spanning die we meten op de aanvoerdraad van de compressor is 0.7 V terwijl er 12 volt op moet staan.
We hebben de aanstuurunit tot 2 keer toe verwisseld en ook het blauwe relais onder het handschoenenkastje. Wat kan 't nu nog wezen??
Groet,
Jos.

-D©©©L-

systeem leeg ? koppeling defect ? sensoren defect ?

jobridaro

Citaat van: -D©©©L- op 16-06-2012 19:06:36
systeem leeg ? koppeling defect ? sensoren defect ?
Geen idee, 1.5 jaar geleden compressor, droger, orifive etc. vernieuwd en af laten vullen door Theo Stek (waar ik overigens 't volste vertrouwen in heb). Hoe is die aanvoerspanning te verklaren van 0.7 V terwijl er normaal 12V op moet komen?

MrCain

Lijkt er verdacht veel op dat het systeem van druk staat : er zitten als het goed is een drukschalelaar in het systeem => deze geeft de spanning "vrij" aan de compressor als er genoeg l druk in het systeem zit en schakeld de spanning uit als er te wijnig of te veel druk in het systeem zit. (drukschakelaar staat in serie met de compressor) Anders eens op de stekker van deze schakelaar meten of door verbinden om te kieken of er 12 v op de compressor komt. Of gewoon eens je drukken laten meten  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

jobridaro

Citaat van: MrCain op 16-06-2012 19:51:57
Lijkt er verdacht veel op dat het systeem van druk staat : er zitten als het goed is een drukschalelaar in het systeem => deze geeft de spanning "vrij" aan de compressor als er genoeg l druk in het systeem zit en schakeld de spanning uit als er te wijnig of te veel druk in het systeem zit. (drukschakelaar staat in serie met de compressor) Anders eens op de stekker van deze schakelaar meten of door verbinden om te kieken of er 12 v op de compressor komt. Of gewoon eens je drukken laten meten  ;)
oke, moeten we morgen dan maar eens ff chekken!

MrCain

Dacht dat deze schakelaar in de hogedrukleiding (de dunste leiding waar je orifice in zit) zit aan de bijrijderskant vlakbij je computerbox
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

jobridaro

Citaat van: MrCain op 16-06-2012 20:40:41
Dacht dat deze schakelaar in de hogedrukleiding (de dunste leiding waar je orifice in zit) zit aan de bijrijderskant vlakbij je computerbox
Oke, dus niet die schakelaar vlak bij het schutbord?

Theostek

Het ligt eraan of er 1 enkele, dubbele of 3 delige drukschakelaar is gemonteerd.
De enkele en dubbele hebben twee kontakten, de 3 delige heeft 4 kontakten.
De lagedrukschakelaar met twee kontakten die op de dikke leiding is gemonteerd even door verbinden.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

jobridaro

Citaat van: Theostek op 17-06-2012 07:57:54
Het ligt eraan of er 1 enkele, dubbele of 3 delige drukschakelaar is gemonteerd.
De lagedrukschakelaar met twee kontakten die op de dikke leiding is gemonteerd even door verbinden.

Ga ik doen Theo! Wanneer we er niet uitkomen dan neem ik via PB contact op.
Groet,
Jos.

jobridaro

Citaat van: Jos! op 17-06-2012 08:53:07
Citaat van: Theostek op 17-06-2012 07:57:54

Ga ik doen Theo! Wanneer we er niet uitkomen dan neem ik via PB contact op.
Groet,
Jos.
en net even bij 't centraal Volvo magazijn in Nijmegen langs geweest, oftewel ff lekker bij Dirk, stekker van de lage druk doorverbonden en ............, juist, de compressor draait weer!! Toen heeft Dirk uit z'n magazijn een nieuwe schakelaar opgedoken, gemonteerd en helemaal toppie!
Wel slaat de pomp veel aan/uit, dus volgende week maar even laten leeghalen, vacumeren etc.
Ben weer helemaal blij met zo'n Dirkmans in de buurt!

UserID6342

Helemaal leuk dat de airco het weer doet Jos  :eusa_dance: :eusa_dance:.  En het was weer een appeltje / eitje dankzij de uitleg van Theo  :eusa_clap: :eusa_clap:

Het het bijvullen en zo doen we wel na de motorombouw.  Ik hoop echt dat we de airco zooi dicht kunnen laten bij de motorwissel.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 19-06-2012 21:11:54
Helemaal leuk dat de airco het weer doet Jos  :eusa_dance: :eusa_dance:.  En het was weer een appeltje / eitje dankzij de uitleg van Theo  :eusa_clap: :eusa_clap:

Het het bijvullen en zo doen we wel na de motorombouw.  Ik hoop echt dat we de airco zooi dicht kunnen laten bij de motorwissel.

Me to..