Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Broabander op 16-05-2013 20:50:20
Schat, als je dit leest, hoef ik vannacht alsjeblieft niet op de bank?
Whoehahahahaha, een echte kerel vraagt die niet en schopt zijn wijf op de bank ;D ;D

(ik wil niet stoken in een goeie relatie hoor ;D)

Broabander

Citaat van: Dirk342 op 16-05-2013 21:52:17
Citaat van: Broabander op 16-05-2013 20:50:20
Schat, als je dit leest, hoef ik vannacht alsjeblieft niet op de bank?
Whoehahahahaha, een echte kerel vraagt die niet en schopt zijn wijf op de bank ;D ;D

(ik wil niet stoken in een goeie relatie hoor ;D)

;D ;D Nou ja dan weet ik zeker dat enige toegang tot 'de daad' mij voor de komende 3 maanden ontzegd wordt en aangezien ik er niet uit zie als Brad Pitt, geen spierballen als Popeye en geen l*l heb als Ron Jeremy moet ik me toch een béétje inhouden he :evil:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Tiago

Citaat van: Dirk342 op 16-05-2013 21:52:17

Welke bank, Dirk? De mijne?

Tiago

Begrijp me niet verkeerd! Ik vind het goed, hoor! Als ze maar "splash-bestendig" is!
"Móet lukken!"

Tiago

Kijk, Broabander, ik heb niet meteen gereageerd, omdat ik dacht dat je dan misschien vanuit de heup in het wilde weg op me zou beginnen te schieten, gesloten als je vizier was op dat moment. Maar nu je stuifmeel hoop ik een beetje gesetteld is, moeten mij toch één of twee relativerende kanttekeningen van het hart...

Ik mag er neem ik aan vanuit gaan, dat niet JIJ "in zwaar beschonken toestand" verkeerde (want zo zou ik - met enige kwade wil - je eerste zin namelijk ook kunnen opvatten), maar je broer.... en dat niet JIJ het net uitgemaakt had met ZIJN vriendin, maar je broer!
Als dat allemaal klopt, dan luidt mijn eerste kanttekening: Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan...
Pardon?
In vino veritas?
Ehh... in de wijn, ja... maar niet in de man... in casu, je broer. Want niet alle vrouwen zijn namelijk... ehh, zo... zoals hij dus zei...
Hè?
De meesten wel, ja! Zonder meer waar! Maar daar moet je niet naar kijken, Broabander... je moet zoeken naar de verdwaalde parels tussen het grind! Want die ga je geheid tegenkomen! Tenmínste... als je je hart niet hebt laten dichtspijkeren met generalisaties van een azijnpisser die teveel gedronken heeft na een zware teleurstelling. Want als je dat toelaat, dan doe je jezelf absoluut tekort (en worden de Broabantse nachten wel érrug lang)!

Neem dat maar aan... van deze fijnbesnaarde, nimmer generaliserende ouwe lu... eh, parelvisser, die ondanks bittere teleurstelling tóch de juiste graad van naïviteit heeft weten te bewaren... tot zíjn uur U eindelijk sloeg!

Anders geformuleerd, Broabander... ROCK 'N' ROLL!!!

[en dan wil ik het er nog niet eens over hebben, hoe de vrouwelijke lijn in je familie zou reageren als je die fallische one-liner van je broer in de ouderlijke woning zou verkondigen... als je begrijpt wat ik bedoel]

UserID6342

Whoehahahhaha,  Mooi omschreven voor 1 korte uitspraak; alle vrouwen zijn h***** ;D ;D

En nu krijg ik het halve forum over me heen...

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 18-05-2013 21:02:28
Whoehahahhaha,  Mooi omschreven voor 1 korte uitspraak; alle vrouwen zijn h***** ;D ;D

En nu krijg ik het halve forum over me heen...
En daar deed je het voor  ;D :evil:

Groet,
The Demon.

Tiago

Over zaad gesproken trouwens...

Vandaag gaan we wereldwijd de straat op om te protesteren tegen... ja, tegen wat eigenlijk?
Soms weet ik niet of ik moet lachen of moet huilen bij het zien van een documentaire als...  http://www.earth-matters.nl/5/5611/gezondheid/seeds-of-freedom.html
Kijk, het horen van Jeremy Irons' commentaarstem alléén al is natuurlijk een feest voor de zintuigen, maar als je luistert naar wát ie vertelt... dan staat het huilen je gegarandeerd nader dan het lachen, ook al zal het verhaal van Canadese boer Percy Schmeiser iedereen op de lachspieren werken. Dat dan weer wel...

Als ik het allemaal goed begrijp, komt het hierop neer...
Men kan echt overal octrooi op aanvragen, maar niet op levende organismen...
Ho, stop!!
... tot voor kort, moet ik zeggen, want... sinds de komst van de gentechnologie kan zelfs dát....

Zo heeft multinational Monsanto bijvoorbeeld octrooi aangevraagd op genetisch gemanipuleerde zaad en... nou komt 't!... toen genetisch gemanipuleerd koolzaad via "het bloemetje en de bij" wortel begon te schieten op Percy Schmeisers akker, betichtte Monsanto hem dan ook van diefstal...
HAHA, zegt u?
TERECHT, zei de rechter!

Zeg 't maar! Is dat om te lachen of om te huilen?

En dáárom vraag ik u nu af...
Moeten we vandaag-de-dag demonstreren tegen bedrijven als Monsanto (Bayer, BASF enzovoorts), die keurig volgens de regels der wet het economische principe van winstmaximalisatie volgen?
Of...
Moeten we ons zo langzamerhand zorgen gaan maken over het feit dat globalisering een bedrijf kennelijk in staat stelt om machtiger te worden dan - pak 'm beet! - onze supranationale regering? En dientengevolge straks alle zeggenschap heeft over de voedselketen... ons dagelijks brood, zeg maar?

Het kopen van rechterlijke macht is voor een bedrijf als Monsanto al een kostenpostje van niks gebleken. Ook regeringen in De Derde Wereld zwaaien de scepter met de linkerhand terwijl de rechter- vrijelijk en ongestoord toegang heeft tot Monsanto's kontzak.

En nu?
Nu zijn wij aan aan de beurt!
Wij... Europa! Want ook Brussel is geen partij voor die "grote jongens"...

Begrijp me niet verkeerd! De bevlogen idee achter de Europese Unie vind ik dik in orde, hoor. Echt wel!
De cynische praktijk is evenwel dat Brussel (net als Washington) "verworden" is tot een compact, met krijtlijnen afgetekend speelveld voor (van rechts naar links spelende) lobbyisten op de ene speelhelft en op de andere helft (van links naar rechts spelende) corrupte politici.

Nogmaals... waartegen demonstreren we vandaag nou eigenlijk?

Marc O.

Citaat van: Tiago op 25-05-2013 15:56:04
Nee, begrijp me niet verkeerd! De idee achter de Europese Unie vind ik dik in orde (zoals ook voor de 50 Staten van Amerika de instelling van een centrale regering aantoonbaar tot duurzame vrede geleid heeft,

Je kunt Europa geheel niet vergelijken met de VS. De VS is een relatief nieuw land, dat vrij kort na zijn 'ontstaan' (lees: bevolkt door de huidige bewoners) is samengevoegd tot 'Verenigde Staten', dus nog voordat er grote cultuurverschillen konden gaan ontstaan. Hier in Europa is dat natuurlijk geheel anders, met daar bovenop nog eens grote verschillen in rijkdom.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Tiago

Doet me een beetje denken aan...

Man1: Vlug, vlug, idioot, je huis staat in brand!
Man2: Luister eens hier, vriend, ik vind alles goed, maar... ehhh, je moet een beetje oppassen met wat je zegt. Ik wil niet dat je me "idioot" noemt en ik ga hier niet weg vóórdat je me daarvoor je verontschuldigingen aangeboden hebt, hoor je!?

Óf één van beiden mist de kern van de boodschap óf één van beiden is er niet in geslaagd de boodschap kernachtig over te brengen!

Tiago

Je kunt Europa geheel niet vergelijken met de VS. De VS is een relatief nieuw land, dat vrij kort na zijn 'ontstaan' (lees: bevolkt door de huidige bewoners) is samengevoegd tot 'Verenigde Staten', dus nog voordat er grote cultuurverschillen konden gaan ontstaan. Hier in Europa is dat natuurlijk geheel anders, met daar bovenop nog eens grote verschillen in rijkdom.
[/quote]

Okay dan...
Ik ben vele malen in de V.S. geweest en - geloof me! - de verschillen in rijkdom zijn daar groot. Dérmate groot zelfs dat de opvatting overheerst dat die verschillen alleen gewapenderhand instandgehouden/geslecht kunnen worden. Kortom, de wapenlobby aldaar... is having a field day!

Maar nogmaals... daarover wou ik het helemaal niet hebben, vanmiddag...
Ik wilde ter tafel hebben hoe wij het tij kunnen keren... hoe wij (en of wij) kunnen voorkomen dat enkele schurkbedrijven erin gaan slagen om de totale macht over de voedselketen naar zich toe te trekken.

Dat leek me opeens niet onbelangrijk! Gek, hè?
Maar misschien moet ik beter luisteren naar de raad: Schoenmaker blijf bij je... onderbroekenlol!

Marc O.

Citaat van: Tiago op 25-05-2013 20:17:48
Ik wilde ter tafel hebben hoe wij het tij kunnen keren... hoe wij (en of wij) kunnen voorkomen dat enkele schurkbedrijven erin gaan slagen om de totale macht over de voedselketen naar zich toe te trekken.

Ik denk niet dat je het tij kunt keren. Aan de andere kant, ik vraag me af of er wel sprake is van een 'tij'. Met andere woorden, is het echt zo erg als men doet vermoeden?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Tiago

Your guess is as good as mine... I guess. Misschien heb je gelijk, Marc, en wordt de soep inderdaad niet zo heet gegeten als ze wordt opgelepeld...

Ik moet bovendien toegeven dat ik me eerst vandaag door deze materie heb laten overrompelen toen iemand me op het hart drukte dat de lobbyisten van Monsanto er in Brussel wetgeving door willen drukken die tuintjeshouders in alle lidstaten straks strafbaar stelt als ze bijvoorbeeld zaden uit hun moestuintje met de buuf ruilen, want... alle zaden ter wereld zijn straks namelijk afkomstig van Monsanto en Monsanto heeft zijn producten geoctrooieerd...

Kijk, ik moet al goedvinden dat Big Brother een vinger in de pap heeft, maar... een vinger in mijn tuintje of in dat van mijn buuf (met haar zaadvragende ogen) gaat toch echt wat ver. Vrijheid, blijheid... dat is míjn motto!

Tiago

Hebben jullie dat gezien, die aanslagen in Bagdad?
Is het niet verschrikkelijk!?
Als vehikel voor een autobom gebruik je toch geen Volvo!!
Wát een barbaren!!!

The Demon

Laten we de veiligheidsraad bijeen roepen!

Groet,
The Demon.