Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 21-08-2012 22:15:04
Ik hoop dat ik tijdens onze vakantie in Portugal geen pech met de V70n ga krijgen als ik dit zo lees. Het is ook een automaat  :eusa_think:  ;D

Ach karretje zit zo achter de volvo hoor ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 21-08-2012 22:16:09
Ik hoop dat ik tijdens onze vakantie in Portugal geen pech met de V70n ga krijgen als ik dit zo lees. Het is ook een automaat  :eusa_think:  ;D

Hmm dan is jullie D5 kaput. Mijn AWD weegt bijna 1700 kg leeg. Bij pech bellen we Volvo Assistance wel

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 21-08-2012 22:17:40
Citaat van: grijzev70tdi op 21-08-2012 22:16:09

Hmm dan is jullie D5 kaput. Mijn AWD weegt bijna 1700 kg leeg. Bij pech bellen we Volvo Assistance wel

Dan moet de Chrysler maar mee, die doet er niet zo moeilijk over (is pas de 3e bak die er achter zit, allemaal garantie)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Tiago

Mag ik hieruit opmaken dat ik niet de enige ben die niet begrijpt wat 'recodificeren van het systeem' in deze betekent?

Boeijke

Waar is de schoolmeester als je em nodig hebt.  ::)

KIM

Ik denk dat het een reset van ingeleerde waarden zal zijn.
Geartronic leert zelf schakelgedrag aan en soms kan het helpen dit proces opnieuw te starten.

Een andere optie is dat er nieuwe software wordt geladen.

Taranis

Je kunt bij een geartronic de verversingsteller en de adaptiewaarden resetten, toevallig zaterdag bij pa ook gedaan.
De verversingsteller houdt bij wanneer de olie voor het laatst vervangen is en past hier het schakelgedrag (en volgens de beschrijving in Vida ook de druk in de bak) op aan zodat dit vloeiend blijft verlopen.
De adaptiewaarden zijn waarden die de bak opslaat aan de hand van jouw rijstijl. Als je bijvoorbeeld altijd als een lompe boer op het gaspedaal gaat staan, dan hoef je na een aantal keer het gaspedaal nog maar half in te trappen en 'snapt' (voor zover een stuk elektronica kan denken) de bak zelf dat je volgas wil en trekt door tot het eind.

Als de koppelomvormer en dus ook de olie van de bak vervangen is, kan ik me heel goed voorstellen dat je die waarden wilt resetten om het schakelgedrag van de bak te verbeteren ja. Een software-update is inderdaad ook mogelijk zoals KIM aangeeft.

En met Portugal geblokkeerd bedoelde ik dat het hier niet toegestaan is om naar Portugal te bellen :)

Marty__Mouse

Het is verschrikkelijk zuur en vervelend wat je allemaal overkomt Tiago.
Ik hoop ook van harte dat het snel is opgelost en je weer in je Volvo rond kunt toeren..

Maar stiekum hoop ik dat er dan wel weer iets anders de kop opsteekt zodat je jezelf genoodzaakt ziet om er hier weer verder over te schrijven..
Het is namelijk geweldig leuk lezen!!  ;D

Ik gun je dus geen problemen, maar omdat het "zo lekker wegleest" hoop ik er wel een beetje op..   :evil: :o :eusa_naughty: Of wellicht is een wekelijkse collumn op het Volvo forum iets voor je?

:eusa_clap:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

H_Rovers

Iemand die leuk kan schrijven, kan ook over een ritje langs de Portugese kust in een mooie volvo leuk schrijven. De problemen die hier worden beschreven zijn enkel het onderwerp, de schrijfstijl maakt het vermakelijk. Ik hoop dus dat het snel opgelost wordt :)

Marty__Mouse

Citaat van: H_Rovers op 22-08-2012 11:49:31
Iemand die leuk kan schrijven, kan ook over een ritje langs de Portugese kust in een mooie volvo leuk schrijven. De problemen die hier worden beschreven zijn enkel het onderwerp, de schrijfstijl maakt het vermakelijk. Ik hoop dus dat het snel opgelost wordt :)

Zeker, maar dan hoop ik dus dat Tiago hier zijn verhalen blijft vertellen over het reilen en zeilen in Portugal.. En zoals gezegd hoop ik ook zeker dat hij snel weer kan rijden in de Volvo.. ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

H_Rovers

Ja snap ik, het was enkel om Tiago een hart onder de riem te steken ;-)

Tiago

Ja, leder, Claudia! Kortweg... leer. Leren bekleding...
Je zou dus kunnen zeggen, dat ik een leerstoel heb. Haha!
Waarin?
Nou.... ehhh, een leerstoel in de Hogere Omvorm... ehhh, dinges...
Trouwens, niet alleen het interieur moet een flinke beurt hebben van de Witte Reus, Claudia...
Bij de laatste blik die ons gegund werd op ons volfje, wekte het de indruk dat het halve VAG-segment er met de broek op de enkels overheen geweest was. Of had ik dat al verteld? Wel, in ieder geval moet de buitenboel ook zorgvuldig gedaan worden, inclusief een curettage van de uitlaat... dus. 

Nee, Sbv, bij pech vooral niet naar dat bedrijf gaan. Ik heb natuurlijk niet zo'n rijke ervaring in deze, maar ik weet wel dat ik de volgende keer naar dat bedrijf in Malaga ga. Wie was 't ook alweer die me daarop wees? Was jij dat toevallig niet zelf? Qua afstand zal het niet veel verder zijn...

Waar was ik gebleven?
O ja! Nou, vanmorgen dus weer gebeld met de heer Marques van de Volvo-garage in Santarém...
Jazeker, mijn volf kwam aan de beurt en zou later op de dag klaar zijn.
Kijk, dát zijn berichten! Alsof ik lauw water in mijn oor gegoten kreeg (om maar weer eens een knoert van een frisisme te bezigen).

Maar, getver... we hebben een afspraak morgen... deze keer gaat 't om de gezondheid van mijn Maria, dus... onverzettelijk!
Afijn, ik stuur meteen een sms'je naar Paulo: Vrijdag kom ik mijn auto ophalen!
Ziezo! Pak aan!
Dat we morgen niet kunnen, is misschien nog niet eens zo kwaad. Heeft die gladjanus een dag om mijn auto te poetsen.
Antwoord: Quem fala?
Dat is toch de limit, zeg! Meneer kent mijn nummer goed genoeg om het afgelopen dinsdag tot vijf keer toe weg te drukken, maar weet nu zogenaamd niet wie er sms't!?
Ikke: O dono do Volvo (de eigenaar van de Volvo).
Antwoord: Uw auto staat bij de Volvo in Santarém en ze hebben nog niet gebeld.
Maar ze hebben MIJ gebeld, verdraaide ik de waarheid een beetje, voor de allereerste keer in mijn leven, en de auto is op het eind van de dag klaar.
Antwoord: Maar ze moeten mij bellen en dat hebben ze totnutoe nog niet gedaan
Afijn, hij moet en hij zal het laatste woord hebben kennelijk. Het zij zo!

Ergo conclusio...
Morgen bel ik nogmaals met de heer Marques van de Volvo-garage teneinde te informeren of mijn volfje gisteren... ehhh, vandaag dus, volledig klaargekom... ehhh, of de techneut is klaargek... afijn, of zijn voorspelling is uitgekomen. Zo ja, dan sta ik vrijdag bij Paulo Neves voor de deur, al was 't alleen maar om te voorkomen dat ie weer wat gaat lopen verkloten...

Taranis

Citaat van: Tiago op 22-08-2012 20:29:44
al was 't alleen maar om te voorkomen dat ie weer wat gaat lopen verkloten...

Soms heb je inderdaad liever dat bepaalde mensen er met hun tengels vanaf blijven, want daar wordt het meestal niet beter van...

KIM

Ik heb er inmiddels helemaal geen goed gevoel meer bij...

Ben benieuwd wat voor auto je gaat terugkrijgen.