Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Tiago

Dankjewel, Kim, voor het hart onder de riem!

KIM

Heb je zelf dat gevoel onderhand dan niet?

Tiago

Ehhh.... als ik mijn gevoelens de vrije loop laat, vallen er doden!

Azirafl

Citaat van: Tiago op 22-08-2012 23:51:51
Ehhh.... als ik mijn gevoelens de vrije loop laat, vallen er doden!
Hoe ernstig vinden ze dat in Portugal?

Maar zonder gekheid; succes met de nog verdere afhandeling.
En blijf schrijven, je hebt een leuke stijl.

ev70t

wat een ellende man, en dan nog zulke proza.................
ik zou allang aan de prozaC zitten
maarre heb je nog wat gedaan met het advies op het vorige forum? , nl naar spanje gaan ....

greetz, hopenlijk  rij je binnen kort weer ,  ik zou een blaffer kopen misschien overtuigt dat mee dan je postuur
zonder dwarsliggers geen vooruitgang!

Henk855

Ik had hem daar allang weg gehaald en naar NL getransporteerd en de garagehouder zijn sloten dicht gelijmd met secondelijm zodat hij zijn eigen bedrijf niet meer in kon.

Dit gaat alle perken te buiten :eusa_hand: :eusa_naughty:
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Thys

Misschien moet je de beste man dmv. een verwijzing naar Bonifatius even laten weten waartoe een boze Fries in staat is.

Ik hoop in elk geval van harte dat je je auto gauw terug hebt.

Tiago

Gewapend met een recept voor een antibioticakuur voor Maria, stapten we gisteren monter de deur uit van de dokter in Castro Verde.
In Castro Verde?
Ja, want het ziekenhuis in Mértola bleek slechts bemand door administratief personeel. Vakantietijd en zo.
Een ziekenhuis zonder geneesheer?
Tja, zoiets als een orkest zonder muzikant, nietwaar!? Maar deze jongen verbaast zich nergens meer over.

Zo, zeg ik tegen mijn wederhelft, nu eerst eens even met de garage in Santarém bellen, of ze inderdaad gisteren klaar.... ehhh, gereedgekomen zijn met onze auto, zoals ze beloofden.
Welzeker, sprak de heer Pedro Marques, alles kits hier!
En heeft Paulo Neves de auto al opgehaald?
Ehhh, nee!
Maar hebben jullie hem al gebeld?
U herinnert zich misschien dat Paulo Neves mij plechtig had laten weten dat Pedro Marques HEM moest bellen, niet mij.
Ehhh, nee, nog niet!
Waarom niet?
We hebben zijn nummer niet!
WOEHAAA!!!!
Voordat ik overwogen had of dit nu wel zo´n verstandige actie was, had ik Paulo al een sms gestuurd: Ze hebben jou niet gebeld, omdat je je nummer niet achtergelaten hebt, tammo!!!

Weet je wat we doen, zeg ik tegen mijn wederhelft, we rijden meteen door naar Santarém en halen onze volf zelf op. Die Paulo Neves kan wat mij betreft een dikke krijgen!

Een paar uur later in Santarém...
Nee, onze auto was rond het middaguur opgehaald.
S.H.I.T!!!

Een halfuur later in Azambuja...
Nee, we konden de auto nog niet meekrijgen, zei Paulo Neves, want er bleef een lichtje branden in het dashboard, van de airbag in het stuur.
U herinnert zich misschien dat bij ons vorige bezoek de hele stuurinrichting eruit lag. Bij het terugzetten was er dus een foutje gemaakt en voor het herstel daarvan voelde de garagist zich (terecht) verantwoordelijk...
Bijzonder fideel van je, kerel, maar laat dat lichtje maar branden! Dat lost de garage in Mértola straks wel op!
Precies HIER greep mijn wederhelft in...
Jazeker, en uitgerekend vandaag, op de terugweg, een aanrijding en jij met je harses door de voorruit! Daar komt niks van in! We overnachten bij Lucy, in Alcochete, en morgen halen we de volf op, nádat het probleem is opgelost! Zo gebeurt het en niet anders!
Nu wil het toeval dat ik tot het selecte groepje heren behoor dat buitenshuis een grote bek heeft, omdat het thuis niets te vertellen heeft, dus... zo gezegd, zo gedaan!

Zitten wij vandaag rond het middaguur een bakkie te doen in het centrum van Alcochete, in een opperbeste stemming dat het vandaag dan eindelijk gaat gebeuren dat het ons vergund is de benen weer te strekken onder het stuur van onze eigen volf, gaat de telefoon...
Neves Sr. aan de lijn. Paulo is kennelijk zo bang van mij, dat hij zijn vader van in de tachtig laat bellen.

Oh ja, dat heb ik nog niet eens verteld...
Op de vraag waarom hij mijn telefoontjes niet beantwoordde, kreeg ik gisteren te horen dat dat kwam omdat ik zo agressief was.
Pardon? Drie bedaarde telefoontjes (de vijf geweigerde van afgelopen dinsdag niet meegerekend) en twee e-mails in zes weken tijds en.... ik ben agressief? WOEHAAAA!!!
Doch dit terzijde.

Vader Neves meldde dat het echt niet ging lukken, om het probleem vandaag of morgen op te lossen. Het zou wel maandag of dinsdag worden. Hij zou wel bellen als het zover was. Goed?
Terwijl ik nog naar adem hapte, hing hij op.
Nu vraag ik u af: Hoe kunnen ze in godsnaam nú al weten dat ze het probleem niet voor vijf uur op gaan lossen, en morgen ook niet?

Zojuist een sms´je gestuurd, naar vader en zoon Neves, met de volgende strekking...
Morgenmiddag halen we de auto op. Als jullie er niet in slagen het probleem met het lichtje van de airbag in twee dagen tijds op te lossen, geloof ik - om eerlijk te zijn - voor geen meter dat dat jullie wel gaat lukken met één of twee dagen respijt. Is het probleem morgen niet opgelost, dan laat ik het wel oplossen door de Volvogarage en stuur ik jullie de rekening. Goed?

Nog geen antwoord. Zal wel te agressief zijn!

Een goede vriend van mij uit Nederland suggereerde me om mijn vrouw eraan te herinneren dat we ons halve leven zonder airbag gereden hebben, om de simpele reden dat het kreng (ik heb ´t over de airbag!) nog niet uitgevonden was. Dus die paar honderd kilometer gaat ook nog wel lukken, sprak hij wijs.
Een waar woord!

Tiago

Dank voor de tip, McClaudia, maar... ehhh, ik had me toch iets anders voorgesteld van de vakantie, if you can see where I´m coming from!

maruska

dat je je uberhaupt nog/en al zo lang laat afschepen... ook al is het klimaat misschien anders, en de mensen zijn anders.. ik had er geen genoegen mee genomen. Sterker, er wordt gewoon een loopje met jullie genomen. Bijzonder onprettig, dat je al zoooooo lang je volvo moet missen. Aanklagen wegens wanprestaties, rekening niet betalen, en dan zien wie er de langste adem heeft..

biertje ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Tiago

Toe nou even, Maruska... ik ben al zo agressief naar Portugese maatstaven!

Ik had me er trouwens al bij neergelegd dat ik de torque (koppelomvormer) moet betalen, omdat deze (naar ze met de hand op het hart zweren) niet onder de garantie valt. Had ik trouwens ook gedaan, hoor, ware de auto vandaag klaar geweest.
Morgen evenwel - stel dat het probleem niet opgelost is! - zal ik voorstellen dat we eerst even de rekening van de Volvogarage afwachten. Overigens heb ik de papieren van de BMW zekerheidshalve even uit het dashboardkastje gefutseld en bij me gestoken. Als hij dat morgen niet meteen in de gaten heeft, liggen die papieren straks wel bij mij thuis, 250 km. verderop. Beetje extra leverage, dacht ik zo. Wat vind jij?

)()()sT

Kort en bondig: doe maar!

Succes met deze soap....

Taranis

Ik weet niet hoe handig je bent, maar waarschijnlijk kun je dat brandende airbag-lampje prima zelf verhelpen...

Niettemin heb ik wel weer genoten van je verhaal ;D

KIM

Citaat van: Tiago op 24-08-2012 19:24:30
Toe nou even, Maruska...

Ha, en hier verraad je je Friese afkomst  ;D
Sneek?

maruska

je mag me ook aanspreken met Mark hoor :)
papieren van de beamer achterhouden = + 20 !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R