Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Tiago

Om heel eerlijk te zijn had ik voor mezelf het hoofdstuk Iberotransmissões van vader en zoon Neves helemaal uit...

Maar, nee, je denkt niet vreemd, V70 classic!
Natúúrlijk heb ik alle recht om te roepen: Hee, ik heb laatst jullie rekening bij de Volvogarage in Santarém betaald, schokken jullie nu even het verschuldigde bij de Volvogarage in Huelva! Met een duizendje of zes is dat wel bekeken, dacht ik zo!

Maar je zet me nog op een andere manier aan het denken, V70 classic, een horrorscenario...
Denk even met me mee!
Stél... dat destijds bij de eerste operatie van de Neves, de revisie van de versnellingsbak (exclusief de koppelomvormer dus), de stoethaspels op het idee gekomen zijn: Hee, we hebben hier toevallig net zo'n bakkie leggen... Weet je wat we naaien dát eronder, bij wijze van ruilbak!
Hè?
Ja, wel of niet in overleg met de toenmalige eigenaar, daar wil ik vanaf wezen. Maar als die toch al van plan was om de wagen te verkopen, kon dat hem toen misschien aan de reet roesten...

Maar... stél dat dat gebeurd is... en ik zit nu hemel en aarde te bewegen om de heer Garcia zover te krijgen dat ie me de juiste codes doorgeeft opdat toonbinneveld me exáct dezelfde bak kan doen toekomen... wat heb ik dan straks onder mijn auto hangen?
Precies, ja!!!

Of begin ik volgens jullie nu Volven op de weg te zien?

V70 classic

Kijk het gaat er niet om hoe of wat ze hebben uitgevreten.
Feit is dat zij dus die bak niet goed krijgen.
Dat je dat betaald voor niets.

Is er daar geen regelgeving (geschillen commissie)waar jij je kunt melden.
Niet dat jou Volfje daarvan gaat rijden, maar misschien dat jij er blij van kunt worden.

Grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Tiago

I beg to differ...
Als ze d'r in hun grenzeloze onwetendheid een verkeerde versie van de bak onder hebben gehangen, dan zit er straks wederom een verkeerde versie onder.
Het zou in ieder geval het gestotter tot nu toe van de boordcomputer verklaren.

En gesteggel met eventuele geschillencommissies, daar staat op dit moment mijn kop niet naar. Dat is voor later.
I need wheels!

ev70t

OOH  Tiago , nu bezorg je me ook  een slapeloze nacht, niet dat ik daar nooit last van heb,  want wat wil je met een vrouw  die 10 jaar jonger is :P
maar dat is,  laten we eerlijk zijn,  iets van gans andere orde

ik heb met je te doen,
geknipt en geschoren te  worden door : paddo`s, garagisten, eegas en schoondochters............
man! heb je al eens aan een   Laser Hair Removal gedacht?

kunnen al die volvo doctorandussen op dit forum niet aan de hand van de auto code eruit komen wat voor bak je nodig heb?
want ik verwacht niet dat de heer  Garcia welwillend zijn gebraden duif Volf vanonder zijn ogen  ziet wegvliegen
is het grote land van onze goedheiligman geen optie?
`k wou dat ik wat voor je kon doen..........

maarre aan de andere kant wel een tip:
Ga  asjeblieft geen collums schrijven , voor je het weet hijgt de redacteur in je nek
over socializing, politieke correctheid en meer van dat soort onzin

zonder dwarsliggers geen vooruitgang!

stefanhuijser

Citaat van: Dirk342 op 02-10-2012 08:46:17
Citaat van: Tiago op 01-10-2012 20:53:29

Als ik voor het transport van Mértola naar Azambuja (ca. 250 km.) destijds al bijna €400 moest neertellen, is het dan reëel om te veronderstellen dat ik van Andalucië naar Nederland "voor een honderdje of 4 à 5 klaar" ben, Dirk342?

Jawel hoor, vraag Jelmar maar eens. Die was laatst bezig met het transport van 3 Volvo's 780 en dat kostte allemaal niet zoveel.  Als je een auto vanuit München naar Nederland voor een goede 250 euro kunt laten vervoeren (mits je geen directe haast hebt), moet dit ook kunnen.

Prijzen liggen allemaal niet zo hoog, bel eens een aantal transport bedrijven om te oriënteren zou ik zeggen..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

UserID6342

Uitgaande van je chassisnummer, kan er een van deze bakken onder zitten (met onderdeelnummers), zal er even bij op terugkomen welke maar die van Verwijst gaat volgens mij al fout op het type motor wat er inzit.

Jij hebt een B5234T3 blok (uitgaande van chassisnummer) en de bak van Verweijst is, als ik goed zag, voor een B5204T5 blok.

Frot, kan even dat lijstje van Vadis er niet in geplakt krijgen.

MVeldhuis

Je moet een screenshot maken en uploaden als je iets van Vadis op het forum wilt kwakken.

UserID6342

Goed idee !  Was dat even vergeten, komen ze:

Nu is het denk ik, iets makkelijker om op onderdeelnummer te zoeken en dan pas op stickercode.

Ewout Schalkwijk

Sow. :o Ik dacht aan drie verschillende types... :eusa_sick: Ze zijn lekker bezig geweest daar in die fabriek zeg.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Na even wat puzzelen, zou je volgens mij de 8602050 moeten hebben als Volvo onderdeelnummer van de bak.

toonbinneveld

Volgende de dealer en het VIN-nummer moet er een 9480902 in zitten. Te vervangen voor een revisiebak 8251406.

Had Roel dus wel degelijk gelijk.

Vervoer heb ik offerte gekregen voor 390 euro incl.  van mijn voordeur tot de dealer in Huelva.

Wie doet/weet het voor minder?

UserID6342

Kom beide nummers totaal niet tegen in Vadis ??  Zal zo eens even in Vida kijken.

UserID6342

Beide gelijk Toon :)  Zie:

Jij hebt de nieuwe nummers te pakken, maar we praten idd over dezelfde bak / onderdeelnummer

toonbinneveld