Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

verron

Citaat van: pwberg op 01-10-2012 20:57:17
Citaat van: Tiago op 01-10-2012 20:53:29
Op het gevaar af dat ik me onsterfelijk belachelijk maak... wat bedoelen jullie met "forumtransport" en "forummonteur"?
Heeft dat iets met dit forum te maken? Of maak ik me met die laatste vraag nog onsterfelijker?

Transport via iemand van het forum die "toevallig" (een deel van) de route rijdt en iemand van het forum die voor je wilt sleutelen.

Onsterfelijk belachelijk zal wel meevallen, onsterfelijk ben je al sinds deze blog....  :eusa_clap:

Idd onsterfelijk ben je inmiddels en houdt dat vooral zo!
Ik denk zelfs dat als je de auto hier in nl kunt krijgen er zelfs wel enthousiastelingen hier op het forum te vinden zijn die er een andere bak onder willen zetten en hem verder helemaal na lopen...........

Wat een prachtig blog om te lezen trouwens, niet vanwege alle problemen die zijn triest genoeg, maar de manier waarop alles onder de aandacht wordt gebracht. Ik mag alleen maar hopen dat een volvist geen problemen in spanje krijgt met zn auto.....
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

elianmars

Ik vraag me af of de Champignonman de bak inmiddels niet zover heeft verziekt, dat reviseren (bijna) niet meer mogelijk is  :eusa_think:

UserID6342

Zou, als ik Tiago was, gewoon uitgaan van een andere bak.  Denk ook dat dat de meest reële optie is in dit verhaal.

UserID6342

Citaat van: Tiago op 01-10-2012 20:53:29

Als ik voor het transport van Mértola naar Azambuja (ca. 250 km.) destijds al bijna €400 moest neertellen, is het dan reëel om te veronderstellen dat ik van Andalucië naar Nederland "voor een honderdje of 4 à 5 klaar" ben, Dirk342?

Jawel hoor, vraag Jelmar maar eens. Die was laatst bezig met het transport van 3 Volvo's 780 en dat kostte allemaal niet zoveel.  Als je een auto vanuit München naar Nederland voor een goede 250 euro kunt laten vervoeren (mits je geen directe haast hebt), moet dit ook kunnen.

toonbinneveld

Tiago heeft me gevraagd om een bak te regelen. Ik wacht nog op de bakcode, maar heb ondertussen offerte aangevraagd voor transport van een bak van hier naar Huelva.

Ben benieuwd wat de prijs wordt. Als een auto vanuit Munchen 250 kost dan zal een bak naar zuid Spanje toch niet meer dan 150 euro mogen kosten lijkt me.

Bolbo XC

Huelva is wel 3 keer zo ver als Muchen he. Best een groot ding dat Iberisch "Schiereiland"

Rob850turbo

Denk dat een autotransportje naar midden Nl vanuit zuid spanje 825 ex btw kost.

Marty__Mouse

He Tiago wat een verschrikking zo met de Volvo!! Kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt met deze problemen.. Maar ook ik denk dat je met de kennis en hulpvaardigheid op dit forum voor een veel schappelijker bedrag klaar kan zijn dan hetgeen de Volvo garage je voorspiegelt..

In elk geval heel veel succes en ik kan niet wachten op een column in bijvoorbeeld Autoweek o.i.d.!!  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Tiago

Enorm bedankt allemaal, voor jullie suggesties. Dóórgaan... vooral dóórgaan!

Toonbinneveld vroeg me om de bakcodes...
Nu hebben jelui die vanzelfsprekend op het netvlies staan, maar deze jongen stond weer eens met de mond vol goud. Dus ik heb in arren moede de heer Garcia in mijn beste Spaans een mailtje (aan de telefoon ben ik sowieso verloren) gestuurd met onder meer de vraag of hij genegen is om me die codes te doen toekomen, opdat ikzelf via het Internet (la Red) op zoek kan gaan naar goedkopere oplossingen dan de zijne. Heb hem langs mijn neus ook even gevraagd wat het grapje, alles inclusíef, mag gaan kosten, want die € 4.500 is volgens mij alleen voor een nieuwe bak. Afijn, afwachten...

De suggestie van sommigen uwer om de auto in te ruilen voor eentje die het wél doet, klonk mij in eerste instantie ook alleszins sympathiek in de oren. Maar als ik dan vervolgens voorzichtigjes durf na te denken over hoeveel een auto die het níet doet, vermoedelijk nog opbrengt... met andere woorden, hoeveel ik op mijn Volf zal moeten toeleggen... gaan mijn ingewanden alsnog heel raar doen. Gek, hè!?

Natuurlijk, ware ik zo rijk als Croesus, dan was het probleem gisteren al opgelost...
Met andere woorden, mochten er zich nog rijkaards onder u bevinden die Tiago (en zijn harem) in deze belangeloos willen sponsoren... dan ben ik alleszins genegen daarover na te denken. "Welwillendheid" is my middle name!

UserID6342

@Stefanhuijser; Steef, wat kost een transport via jullie vanuit Portugal ongeveer ?

Tiago

Toonbinneveld, die zo vriendelijk is om voor me te willen kijken of er een ruilbak voorhanden is in Nederland, vertelde me dat de juiste codes erg kritisch zijn, dus niet alleen het type- en serienummer op het plaatje, maar ook de bakcode in het groene gedeelte van de sticker daarnaast...
Waarom?
Omdat er destijds bijna om de andere maand een nieuwe versie van de band rolde. Kortom, hang de verkeerde versie in je auto en het baasje houdt zich oostindisch doof tegenover de boordcomputer en vice versa!
Goed om te weten!

Dus toen ik vanmorgen in alle vroegte meerdere aanbiedingen binnenkreeg via de Onderdelenlijn, dien ik gisterenavond laat nog maar even ingeschakeld had, en - hoe is het mogelijk? - iedereen exact de juiste bak voor me bleek te hebben, met de juiste codes... antwoordde ik brutaalweg.
Geef me die codes dan zekerheidshalve even door, dan kan ik ze even laten verifiëren!

De heer John Verwijst van Autodemontage Verwijst BV uit Uden gaf als antwoord, dat ik me dáárover geen zorgen hoefde te maken, omdat "We hebben al met Vida het dealer progamma van Volvo bekeken dat het de juiste bak is."
Doe me een lol John, geef me die codes nou even!
Dus had ik Roel (van hetzelfde bedrijf) net aan de lijn...
9480902, zei Roel.
Is dat het serienummer?
Nee, met al die codes heb je niks te maken, antwoordde Roel, dit is het artikelnummer en dat zegt alles!
Als jij het zegt, Roel...

De vraag is nu natuurlijk: Heeft ie gelijk? Of probeert ie me een bak aan te naaien?

V70 classic

Nu ik het allemaal zo overlees;
Is het volgende senario in Portugal vreemd?

Je belt de champignonnen man.
Zegt dat zn bak is overleden, en dat ie op zijn kosten word vervangen.
immers hij had al 2 pogingen gedaan welke van kwaad naar erger gingen.

Of denk ik nu vreemd  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

ev70t

Citaat van: Marc O. op 02-10-2012 07:27:36
Citaat van: ev70t op 01-10-2012 23:06:58
bak reviseren kost bij startrans renswoude ca 2600 euro

Da's dan waarschijnlijk ex BTW en ex (de-)montage?

dat hangt een beetje van de wagen af, maar volgens mij ecl btw incl in en uit bouw
bel anders gewoon effe,
misschien kunnen ze ook vervoer regelen   T (0318) 590 991
linkje   http://epaper.bdu.nl/scherpenzeler/epaperarchive/2011/07-19/epaper/14372485.htm
ander linkje   http://www.versnellingsbakrevisie.com/
zonder dwarsliggers geen vooruitgang!

ev70t

ik loop achter met lezen! jullie gaan me te snel
SUPER dat jullie onze tiago helpen met een ruilbak
hopenlijk  krijgt hij de goeie anders wordt het een huilbak
Enne Tiago, als ze de codes niet willen geven laat ze dan maar rondwaaien
over de telefoon over 1500 km  kun je iedereen oml*llen
zonder dwarsliggers geen vooruitgang!

Rob850turbo

Een ander goed bedrijf is autrans in lunteren

Kunnen ook de bak voor je  uit en inbouwen