Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Tiago

Wie staat er ineens weer voor de deur vandaag...

Onze verloren zoon!

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Ziet er stukken beter uit zo  :eusa_clap: :eusa_clap:

Taranis

Beter, posts met foto's! :eusa_clap:

Nu wel heel houden...

Tiago

Troostrijk is dat, Ewout, dat er nog eentje over deze aardkloot roffelt die een hoge pet van me op heeft!

Even heel wat anders...
Op het gevaar af dat jullie me pietluttig gaan vinden, maar... nu Volf weer staat te glimmen als een keutel in de maneschijn, beginnen me details op te vallen, als deze...

Ik heb alleen geen flauw idee op welke term ik moet google-en... Wie wel?
"Voorruithoekjes" zal 't - neem ik aan - niet zijn!

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Walter

is rubber. Ziet er weer mooi uit Tiago! Weet jij btw of die Ger 'mijn' lamp nog kwam halen?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Tiago

Citaat van: Walter op 20-02-2017 09:14:20
is rubber. Ziet er weer mooi uit Tiago! Weet jij btw of die Ger 'mijn' lamp nog kwam halen?

Ik neem aan van niet, Walter. Zoals gezegd, hij heeft net vóór vertrek naar Portugal een andere op de kop weten te tikken, toen jij in de lappenmand was. Dus, tenzij jullie onderling iets andrrs hebben afgesproken, mag je er volgens mij vanuit gaan dat ie jouw lamp niet nog komt halen.
En nogmaals bedankt voor het aanbod!

Walter

Citaat van: Tiago op 23-02-2017 17:06:48
Citaat van: Walter op 20-02-2017 09:14:20

Ik neem aan van niet, Walter. Zoals gezegd, hij heeft net vóór vertrek naar Portugal een andere op de kop weten te tikken, toen jij in de lappenmand was. Dus, tenzij jullie onderling iets andrrs hebben afgesproken, mag je er volgens mij vanuit gaan dat ie jouw lamp niet nog komt halen.
En nogmaals bedankt voor het aanbod!

Geen probleem, hij zei zoiets aan de telefoon. Ach, vind vast wel een andere liefhebber :) En uiteraard graag gedaan!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Tiago

"Kan ik dat ding dan zelf niet effe omwisselen?"
De close reader van dit blog herinnert zich dat vriend Ger ook een "blokje" gasinjectoren had meegesnaaid uit Holland. Ik had mijn garagist gevraagd: Och, als jullie tóch bezig zijn en het een kleine moeite is, wissel me dat ding dan ook effe om!
Dat zouden ze doen!
Echter, toen Volf ontslag kreeg, bleek het blokje nog onaangeraakt in het laadruim te liggen. Nadat Volf niettemin ongeschonden door de (verlate) keuring was gekomen en bovendien een goede vriendin van ons jarig bleek, diende een en ander natuurlijk gevierd te worden aan een copieus gedekte tafel bij uitspanning Frango Maria...
"Nou, nee," schuddebuikte vriend Frans ten antwoord op mijn vraag, "níet als je twee zulke handen hebt!" En hij hield de bovenkant van zijn polsen demonstratief boven tafel tegen elkaar...

Kijk, dames en heren, ik ben een goeie jongen, maar je moet me natuurlijk niet willens en wetens gaan lopen uitdagen. Dus dook ik gisterenmiddag tot de tanden gewapend en met grimmige blik onder Volfs motorkap....
Tot mijn niet geringe verbazing bleek de code die in het "nieuwe" blokje met gasinjectoren gestanst was, exact overeen te komen met die van de kaduke. De goden waren met mij!
Echter, toen ik het hele geneuk op zijn plaats had bleef ik zitten met een te kleine nippel voor een te grote gasinletslang...

Niet zo'n punt, hield ik de moed erin, haal ik straks toch effe een stukje gasslang met een kleinere doorsnee!
Maar vervolgens bleek het stekkertje terzijde van de gasinjectoren niet te passen...

Ach, sprak ik mezelf - inmiddels tegen beter weten in - moed in, dan wissel ik de ontvangende delen toch even om. Echter, toen bleken de schroefdraden een verschillende doorsnee te hebben...

Kortom, ik stond op het punt om Frans gelijk te geven, toen me een licht opging...
Wacht eens even, jongeman! Kunnen die gasinjectoren niet uit het blokje gehaald? Jawel! Welnu, dan zet ik toch gewoon het oude blokje terug, mét correcte gasnippelwijdte alsmede juist stekkerontvangstdoosje, en zet ik daar de vijf "nieuwe" injectoren in!?

Met andere woorden, ondergetekende roffelde vandaag langs 's heeren wegen met zo'n strakke plasser, dat er met gemak een pianosonate in D op te tokkelen viel, want... hij reed weer op gas.
Toch effe de helft van de prijs van een litertje benzine.  Ja toch, niet dan!?

Moraal van het verhaal...
Als u met onoverkomelijke technische problemen zit, bel me gerust even, hoor!  :eusa_whistle:

volvobug

Citaat van: Tiago op 24-02-2017 21:55:22
........
Met andere woorden, ondergetekende roffelde vandaag langs 's heeren wegen met zo'n strakke plasser, dat er met gemak een pianosonate in D op te tokkelen viel, want... hij reed weer op gas.
Toch effe de helft van de prijs van een litertje benzine.  Ja toch, niet dan!?

Moraal van het verhaal...
Als u met onoverkomelijke technische problemen zit, bel me gerust even, hoor!  :eusa_whistle:

;D ;D

En hulde voor de getoonde moed (en fijn dat je die brainwave kreeg  ;))
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Whoehahahahaha  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: ;D ;D ;D

Je schrijfstijl is en blijft geweldig ;D  Ging stuk van het lachen ;D ;D

Taranis

;D ;D ;D

Respect voor je doorzettingsvermogen!