Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Tiago

Tiago

Tiago

Citaat van: razorx op 20-10-2017 17:37:53
Vertel vertel ;D

Nou ja, ik weet eigenlijk niet goed, wat ik ervan denken moet...
Ik ben natuurlijk genoeg Nederlander, om het lodderige oog meteen te laten zakken naar de onderkant van de rekening, naar het blauwe vakje achter TOTAL DESTA FATURA, ofwel het TOTAALBEDRAG...
En wat staat daar?
Nou?
Nou?
Nou?
Nou?
Daar staat... €500,00

Tiago

Dus, de eerste gedachte die bij me opkomt, is...
Die tammo heeft per ongeluk het aanbetaalde bedrag op de verkeerde plek gezet. Of de jongste klerk heeft dat gedaan! Ik bedoel, er zijn twee Nuno's die hun handen vuil maken - Big Nono, die jullie al kennen, en Dunne Nuno. En ja, als elke Nuno iedere zeven weken een klus klaart, dan vergt dat natuurlijk nogal wat bezetting op kantoor. Sterker nog, misschien worden de twee Nono's straks wegbezuinigd...

Maar serieus...
Vijfhonderd pietermannen staat er dus als eindbedrag!
Dus ik begin vervolgens alle posten op de rekening op te tellen en... wat denk je!?
Precies €500... op de cent nauwkeurig!
Maar... ehhh, het bedrag van de conceptfactuur kwam aanmerkelijk hoger uit, weet ik nog. Bovendien wordt er op de definitieve factuur geen aanbetaald bedrag in mindering gebracht... dus, wat moet ik hiervan denken?

Anders gezegd, wie verneukt nou eigenlijk wie?

Ewout Schalkwijk

Oftewel 500 euro aanbetaald en nog 500 euro te voldoen. :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Tiago

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2017 15:55:49
Als ik zo de verschillende plaatsnamen lees (en opzoek) dan gaat het hier om serieuze afstanden om 'even' wat te fixen. Grândola - Huelva is toch bijna 300 kilometer. Waar woont Volf eigenlijk? Mits je dat wilt delen natuurlijk.

Nu je het zegt, waar is Volfs fotootje eigenlijk gebleven? Die stond toch altijd onder mijn naam, links!?

Afijn, Volf woont op een steenworp (men mag 3 keer gooien, maar... dat hadden ze dan meteen maar moeten zeggen, vind ik)...

... van Spanje, op de meest zuidelijke oostelijke oever van de Rio Guadiana in Portugal. Het rivierdorpje heet Pomarão, ooit de meest noordelijke haven van de rio, waar sinds de Romeinse tijd de uit de mijnen van Minas de São Domingos gedolven ruwe erts werd overgeslagen van ezelskar - en later vanuit treinwagons - in de daar afgemeerde zeeschepen...

Tiago

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2017 20:40:36

Ja, dáááág! Echt niet!
Zou dat de bedoeling zijn, denk je?

elianmars

Citaat van: Tiago op 20-10-2017 20:50:18

Ja, dáááág! Echt niet!

Als er wordt gezwegen over de aanbetaling, zou dat best eens mogelijk kunnen zijn  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Ja, dáááág! Echt niet!

Ik hoop het niet voor je. :eusa_angel:

Citaat van: Tiago op 20-10-2017 20:48:13
Als ik zo de verschillende plaatsnamen lees (en opzoek) dan gaat het hier om serieuze afstanden om 'even' wat te fixen. Grândola - Huelva is toch bijna 300 kilometer. Waar woont Volf eigenlijk? Mits je dat wilt delen natuurlijk.

Nu je het zegt, waar is Volfs fotootje eigenlijk gebleven? Die stond toch altijd onder mijn naam, links!?

Afijn, Volf woont op een steenworp (men mag 3 keer gooien, maar... dat hadden ze dan meteen maar moeten zeggen, hoor!)...
http://i67.tinypic.com/fy00nl.jpg
... van Spanje, op de meest zuidelijke oostelijke oever van de Rio Guadiana in Portugal. Het rivierdorpje heet Pomarão, ooit de meest noordelijke haven van de rio, waar sinds de Romeinse tijd de uit de mijnen van Minas de São Domingos gedolven ruwe erts werd overgeslagen van ezelskar - en later vanuit treinwagons - in de daar afgemeerde zeeschepen...
http://i63.tinypic.com/33o1dsz.jpg

Da's idd maar een steenworp. Ik vind het altijd erg leuk om dit soort dingen dat op Google Maps verder te bekijken. Vroegah was ik al helemaal leip van de grote bosatlas om bij weg te dromen terwijl je allerlei exotische locaties bekeek.

Ook leuk, we wonen maar 3380km (kortste route) van elkaar af. Buurman! 8)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Tiago

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2017 20:58:09

Ja, dáááág! Echt niet!

Ik hoop het niet voor je. :eusa_angel:

Citaat van: Tiago op 20-10-2017 20:48:13

Afijn, Volf woont op een steenworp (men mag 3 keer gooien, maar... dat hadden ze dan meteen maar moeten zeggen, hoor!)...
http://i67.tinypic.com/fy00nl.jpg
http://i63.tinypic.com/33o1dsz.jpg

Da's idd maar een steenworp. Ik vind het altijd erg leuk om dit soort dingen dat op Google Maps verder te bekijken. Vroegah was ik al helemaal leip van de grote bosatlas om bij weg te dromen terwijl je allerlei exotische locaties bekeek.

Ook leuk, we wonen maar 3380km (kortste route) van elkaar af. Buurman! 8)

't Is de moeite niet! Met een Volvo die 't doet ;D

Tiago

Citaat van: elianmars op 20-10-2017 20:53:19

Ja, dáááág! Echt niet!

Als er wordt gezwegen over de aanbetaling, zou dat best eens mogelijk kunnen zijn  :eusa_shifty:

Ja, maar... luister nou... de totále rekening bedraagt opeens maar €500..
Ik bedoel...
Weten jullie nog, dat ik vroeg hoeveel manuren dat bij benadering ging vergen, het uit- en weer inbouwen van de motor?
Reken op 20 à 30 uur zeiden jullie toen...
Ik scheet tot de dag des oordeels dikke peuken uit angst dat dat er veel meer zouden worden. Immers, elk halfuurtje wat Big Nono schrijft, wordt in de praktijk natuurlijk afgerond op één uur, op kantoor, zo redeneerde deze misanthroop...
Welnu, op 26 september, de dag des oordeels dus, stonden op de conceptfactuur 25 manuren vermeld. Dat wáren eigenlijk 28 uren, legde de man van kantoor uit, maar dat hebben we naar beneden afgerond...
Schappelijk! Toch!?
Nu staan er op de definitieve nota opeens 10(!) manuren vermeld... Dat is niet schappelijk meer, dat is schattig! Waar wil je 'm hebben? Bend over and take it like a man!

Tiago

Citaat van: Tiago op 20-10-2017 21:24:06
Citaat van: elianmars op 20-10-2017 20:53:19

Ja, dáááág! Echt niet!

Ja, maar... luister nou... de totále rekening bedraagt opeens maar €500..
Ik bedoel...
Weten jullie nog, dat ik vroeg hoeveel manuren dat bij benadering ging vergen, het uit- en weer inbouwen van de motor?
Reken op 20 à 30 uur zeiden jullie toen...
Ik scheet tot de dag des oordeels dikke peuken uit angst dat dat er veel meer zouden worden. Immers, elk halfuurtje wat Big Nono schrijft, wordt in de praktijk natuurlijk afgerond op één uur, op kantoor, zo redeneerde deze misanthroop...
Welnu, op 26 september, de dag des oordeels dus, stonden op de conceptfactuur 25 manuren vermeld. Dat wáren eigenlijk 28 uren, legde de man van kantoor uit, maar dat hebben we naar beneden afgerond...
Schappelijk! Toch!?
Nu staan er op de definitieve nota opeens 10(!) manuren vermeld... Dat is niet schappelijk meer, dat is schattig! Waar wil je 'm hebben? Bend over and take it like man!

En nou kunnen jullie wel vragen: Maar waar staat dat jij €500 aanbetaald hebt?
Dan zal ik antwoorden: Dat staat inderdaad nergens!

Maar, het is toevallig wel zo dat ze met het mij toezenden van de nota reageren op een brief van mij, waarin ik onder meer schreef: Pode me enviar a factura definitiva? Pode enviá-la para o endereço que lhe dei no dia 26 de setembro, quando lhe paguei a verba de €500 como primeiro pagamento.
Vrij vertaald: Wil u me de definitieve nota toesturen? U kan haar toesturen aan het adres dat ik u op de 26ste gaf, toen ik u tevens de somma van €500 gaf bij wijze van aanbetaling.

Ze kunnen natuurlijk moeilijk volhouden, dat ze het eerste deel van de brief (waarin ik uitleg dat ik voor het inbouwen van de onderdelen naar Huelva ga) wel gelezen hebben en het tweede deel (waarin ik rep van mijn aanbetaling) effe over het hoofd gezien hebben.

Deze redenering is juridisch misschien niet waterdicht, maar snijdt wel hout, volgens mij.

classicT5

Misschien hebben ze je verkeerd begrepen en je nu de factuur gestuurd voor de aanbetaling en volgt de definitieve nog.

Wil je niet bang maken of stress bezorgen......

V70geRwin

Nono is al lang blij met de 500 na al het gepruts aan de zweed met de riem die hij maar niet lekker op tijd kreeg  ;D