A7 2-3-1??

Gestart door Glibbert, 23-08-2004 17:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Glibbert

Ik heb sinds vorige week deze code in m'n OBDI zitten. echter komt deze niet voor in de uitleg van storingscodes die ik kan vinden. Wie weet er meer??
Nee, ik heb geen geld teveel......

Oele

A7 zijn de gecombineerde instrumenten

Weet helaas niet meer.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

mehn

Een code in A7 die niet met een 1 begint?  :o
Ik ben benieuwd, want die ken ik niet  :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Glibbert,
De code heeft de volgende betekenis:
Code 2-3-1 (Long Term Fuel Trim Partial Load)

Meestal wordt dat veroorzaakt door een vacuum-lek of een slechte LMM.


850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Citaat van: ed op 23-08-2004 19:09:38
De code heeft de volgende betekenis:
Code 2-3-1 (Long Term Fuel Trim Partial Load)

Uuh Ed, zit die niet in A2  ???

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Oele

Is er iets wat niet lijkt te werken Glibbert?

Ik zou zeggen reset em ff en kijk of ie weer terug komt...

Zelfs computers maken foutjes...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Reitse

#6
--edit--

Ik weet niet waar Ed heeft zitten kijken, maar ik kom op een andere uitleg van 2-3-1:
Seat Belt Tensioner Left, short circuit.

Glibbert

Nou, ik krijg er ook een 1-2-2 bij, die heb ik al vaker gereset, maar die blijf terugkomen. Wat betreft de LMM, ik heb wel het idee dat ie meer zuipt de laatste drie weken, maar ik dacht ook dat dit onder A2 moest zitten. Wat betreft die seat belt tensioner left zal ik wel eens gaan zoeken, die valt onder het interieur dus dat zou kunnen kloppen. Heb je dat uit een boek Reits?? Ik kan de meeste code's wel vinden op internet, maar deze dan weer net niet. Wat die 1-2-2 betreft, da's niet echt heel ernstig toch, zal m'n koelwater sensor wel eens vervangen.
Nee, ik heb geen geld teveel......

ed

Ik denk inderdaad dat dit niet juist is. De A7 socket is de "gecombineerde instrumenten", wat daar ook onder verstaan mag worden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

A7 controleerd het instrumentenpaneel en kennelijk wat interieurelectronica, gordelspanners vallen er kennelijk onder.

Glibbert: 1-2-2 vind ik nu even terug als vehicle speed signal (zou ook in je instumentenpaneel zitten of in de snelheidssensor)

Glibbert

Thanx mannuh, ga meteen zoeken van het weekend!!
Nee, ik heb geen geld teveel......

thuur

Meteen dit topic ook maar aanvullen:

De "Seat belt tensioner" is onderdeel van het SRS systeem, dat vind je in B5.

In de OBDII wagens komt CI-231 wel voor, in dat geval een defect aan de printplaat van de klokkenwinkel. Als je geen last hebt: gewoon negeren.

1-2-2 zit in haast alle klokkenwinkels. Op al die jaren is het niet gelukt om continu binnen een vast aantal microseconden het temperathuursignaal van de motorkoelvloeistof door te geven. Kan gebeuren 8)


Gr ;)

rogerV701998

Citaat van: Glibbert op 24-08-2004 16:31:10
Thanx mannuh, ga meteen zoeken van het weekend!!

Mooi. Kan hij nu stoppen met zoeken? :eusa_think: ;D