Hup, die is eraf (oxidatie bedankt)

Gestart door pieranja, 19-06-2012 22:27:34

Vorige topic - Volgende topic

pieranja

Nou lekker! Kon ook geen eindstukje meer op!

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe demper ...

ulkeman

dat word een complete uitlaat vanaf de kat.

of je last ( of laat ) een pijp er op en je kan weer.

owja niet te veel mee rijden zo kost je een bumper namelijk.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Henk855

Als de uitlaat voor de rest nog hard is zou ik er een mof overheen zetten en de boel laten lassen dan kan ie weer een tijd mee.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

pieranja

Citaat van: ulkeman op 19-06-2012 23:52:35

Wat gebeurdt er zo met de bumper dan?

Hoelang moet een mof eigenlijk zijn? Of moet ik dat even passen met een eindstuk erbij? (die is er namelijk onderuit getyft, vriendin merkte helemaal niks  :eusa_shifty: ).

ulkeman

Citaat van: pieranja op 20-06-2012 09:43:05
Citaat van: ulkeman op 19-06-2012 23:52:35

Wat gebeurd er zo met de bumper dan?

smelt weg.
er zijn wel een paar voorbeeld foto's hier op het forum

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

pieranja

Oei, dat moeten we niet hebben natuurlijk.

Ik belde net even naar de lokale lasboer, en die wil er wel een mof opzetten. Heb ik naast de mof alleen nog een eindstuk nodig?

StefanCJ

Neem het advies van Ulkeman ajb serieus, binnen een kilometer of 10 begint het al (been there, done that).
;)

-D©©©L-

meet de binnendiameter van het resterende pijpdeel maar eens op en zoek een stukje universeelpijp dat er klem in past. beetje ontroesten en voorzichtig erin slaan (beetje uitlaatkit ertussen) en vastzetten met een klem. Daarna kan je weer een standaard eindstuk monteren of gewoon zo laten (als de pijp lang genoeg is.  

NinaPaul

:angel:

Ben ik de enige die vind dat je gewoon een goede uitlaat moet kopen?
Overal is het "niet voor een kwartje op de eerste rij" maar hier is "steun de beun" prima?
Als je het nu niet degelijk dat is het over een half jaar weer een probleem, niet lek dicht bij apk, steun weg gerot, pijp scheef tegen bv bumper/rammel, etc.

Zelfs een compleet RVS systeem (vanaf de kat) kost je de kop niet.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,1276.msg1144614.html#msg1144614
Deze persoon kan hem leveren voor onder de € 369,- (je hebt ook een sport versie)

Een 2e hands uitlaat scoren bij een forum lid?

Anders heb je hier nieuwe delen. maar dan wel netjes laten lassen
http://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/31/

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mehn

Citaat van: NinaPaul op 20-06-2012 11:01:29
Zelfs een compleet RVS systeem (vanaf de kat) kost je de kop niet.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,1276.msg1144614.html#msg1144614
Deze persoon kan hem leveren voor onder de € 369,- (je hebt ook een sport versie)

Een originele nieuwe kost bij de dealer 211 euro excl. BTW en zonder eventuele korting.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Wat is er mis met deze uitlaat ? Alleen het sierstukje is eraf geroest.
Het gaat hier niet om het dichtplakken van een demper met een conservenblik, kit en ijzerdraad.

lebowski

http://volvoonderdelen.com/850S70V70C70/Uitlaat/Uitlaatset-850-GLEGLT-10V20V-febr-1997-RVS-Ferrita-vanaf-kata-3495/

en

met kortingscode 'ecuador' krijg je  ook nog 10% korting. Ik heb er gisteren nog remschijven en blokken besteld.

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 20-06-2012 11:24:54
Wat is er mis met deze uitlaat ? Alleen het sierstukje is eraf geroest.
Het gaat hier niet om het dichtplakken van een demper met een conservenblik, kit en ijzerdraad.

je vergeet gun gum :P

ik ben hier groots voorstander van  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

pieranja

Citaat van: NinaPaul op 20-06-2012 11:01:29
Ben ik de enige die vind dat je gewoon een goede uitlaat moet kopen?

Nee, dat heeft ook mijn voorkeur en ik ben al enige tijd aan het speuren of er een forumlid is die een leuke sportieve tweedehands kan/wil leveren.

Maar tot die tijd .... moet je wat. En als er verder niks mis is met de uitlaat (en de rest is hard) en je ziet een las niet als beunwerk maar vakwerk, dan denk ik dat daar ook niet zoveel mis mee is.

Bedankt overigens voor de andere links naar onderdelen, dat RVS syteem ziet er ook goed uit!

Even voor mijn beeldvorming: als we het over het complete uitlaatsysteem hebben, dan praten we over een downpipe + uitlaatset (zoals het RVS systeem genoemd in bovenstaande reacties), is dat correct? Ik zie wel eens een catloze 3" downpipe voorbij komen, dat zal wel wat PK's opleveren (maar lastig met de keuring) vanwege dikte + flow? Is de standaard downpipe van de 850 geen 3 inch? Ik kom ook wel weer cat-back systemen tegen, dat is toch het hele systeem wat na de katalysator komt?  ... verwarrend allemaal voor de leek. Kan iemand er een beetje licht op schijnen voor mij?

Broabander

Vwb gesmolten bumpers, mijn verrotte sierstukje is er een paar maanden geleden met 180 op de A2 af gevlogen en sindsdien 5K gereden zonder dat de bumper gesmolten is.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.