banden (hobbelen)

Gestart door alexs70, 20-06-2012 18:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexs70

Beste allemaal
Mijn collega heeft en volvo v 70 diesel daar onder gemonteerd dunlop banden 17 "
Als de auto even heeft stil gestaan voelt hij dat de auto een beetje hobbelt wat na eeb paar kilometer weer weg gaat. Echter blijft de auto een beetje trillen
Diverse keren laten controleren echter geen onbalans te zien.
Is er iemand die dit herkent?

grijzev70tdi

Wat is even? 1 week? 3 maand?

Er komen platte stukken aan de band die je voelt met rijden. Heb ik hier ook wel eens met auto's die tijdje stil hebben gestaan (dus paar weken)

Als het daarna nog trilt ff wielen laten balanceren
Grolsch, het klinkt al lekkerder

alexs70

gebeurt al na een normale werkdag van bijvoorbeeld 8 uur.
Balanceren is al een paar keer gecontroleerd is niets mis mee

MEN-O

Het hobbelen staat in mijn gebruiksaanwijzing omschreven als 'ochtendzolen' en is normaal ; het trillen uiteraard niet..

alexs70

wel raar dat ik het zelfde had en na het monteren van uniroyaal banden was het over geen plaate ochtend zoelen dus

elianmars

Ook mijn Dunlops hebben last van een ochtendzool. Best wel irritant. Het is na een paar kilometer over, maar in het begin is het niet echt fijn rijden.

Henk855

Geen last van meer met de Toyo banden, de Dunlop Sportmax had hier ook last van na een nacht stilstaan.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

L1on

Ik dacht dat m'n velg krom was, maar had hoogteslag in een voorband... Was duidelijk te zien op de testbank, dat de velg recht was, maar de band niet meer. Schijnt wel meer te gebeuren met Lexani banden, toch een 6 maanden plezier van gehad.. ;)

Marc O.

Het trillen zou evt. ook kunnen worden veroorzaakt door een remklauw die blijft 'hangen'.
...The Nile isn't just a river in Africa...