Foutcode P1618

Gestart door Domaso, 20-06-2012 19:34:18

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Citaat van: Domaso op 23-06-2012 08:26:59
Als het frictiemateriaal van de lock-up verbrand is ruik je dat aan de olie?
Half jaar geleden automaatolie afgetapt en weer aangevuld tot peil. 2 Weken geleden weer gedaan. Geen metaaldeeltjes aan magnetische aftapplug maar Thuur vond de olie wel erg stinken.

Ja dat kan, want de lock-up wordt hydraulisch bekrachtigd en maakt daarmee dus deel uit van het hydraulische circuit. Met andere woorden: Bij verbrand voeringmateriaal van de lock-up, zal de ATF in de bak daardoor beinvloed worden.

Toch wil ik je eerst adviseren om de magneetventielen te testen. Indien het frictiemateriaal verbrand is, verwacht ik dat er met de aansturing ook iets mis is (of met de druk richting de koppelomvormer). Er is vast wel een forumlid dat in staat is om te helpen.
Ik wil je ook wel helpen, maar ben niet in het bezit van de juiste apparatuur (misschien als je Sbv lief vraagt?

Sbv

KIM

Magneetklep SL moet je dus aansturen om de boel te testen.

Domaso

Vandaag contact gehad met Henri's Power Transmission. Zo goed als zeker dat het frictiemateriaal van de lock-up verbrand is. Revisie kost rond de € 2200 dus zal binnenkort op zoek gaan naar een andere automaatbak. Wat vragen bedrijven als Estate Services en Elferink ongeveer voor een bak? Zie nl op onderdelenlijn dat er best wel een en ander te krijgen is. Hoeveel tijd is er ongeveer nodig voor vervanging?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

Citaat van: Domaso op 23-06-2012 10:17:20
Citaat van: )()()sT op 23-06-2012 09:01:58
Hmmm JP, wat een geklooi zeg. Hopelijk vind je snel een oplossing met de vakantie in het vooruitzicht  :eusa_pray:

Je tikte AW50-42, maar is dat niet de bakcode van de "oude" 850-bakken? Jij hebt toch een 5-traps?

Is toch een 4-traps. Staat niet alleen op de uitdraai van Klijn maar in de auto heb ik P, R, N, D, 3, 2, 1 (is AW4).

Ik weet het niet hoor, maar de 4-traps oude generatie hebben P,R,N,D,3,L dus vandaar mijn vraag....

Wat een bad-news JP  :-\
Succes.

rovelra

Citaat van: Domaso op 25-06-2012 16:38:51
Vandaag contact gehad met Henri's Power Transmission. Zo goed als zeker dat het frictiemateriaal van de lock-up verbrand is. Revisie kost rond de € 2200 dus zal binnenkort op zoek gaan naar een andere automaatbak. Wat vragen bedrijven als Estate Services en Elferink ongeveer voor een bak? Zie nl op onderdelenlijn dat er best wel een en ander te krijgen is. Hoeveel tijd is er ongeveer nodig voor vervanging?

Vervangen van de automaat gaat redelijk snel.
Ik heb het van het weekend in 11 uur gered bij een v70r!
Het snelste en het makkelijkst vind ik het blok met bak en al er van boven uitlepelen!

NinaPaul

Ook ik prefereer:
Citeerblok met bak en al er van boven uitlepelen!

Tijd hangt grotendeels af van ervaring, bekwaamheid, gereedschap, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Al iets wijzer JP?

Domaso

Update

Vandaag terug van vakantie. Verbruik met caravan achter de V70 ligt rond de 1 op 5,3. Is vergelijkbaar met het verbruik vorige zomer op weg naar de vakantiebestemming. Wel gemerkt dat de koppeling "slipt". Als ik bergop rijd en de bak schakelt terug dan schiet het toerental ff flink omhoog, in ieder geval met meer toeren dan bij normaal terug schakelen. Doet ie overigens niet iedere keer bij terugschakelen. Binnenkort Henri 's Transmission maar opzoeken voor een precieze diagnose. Voor de vakantie wel tel. contact met hem gehad. De sterke reuk van de bakolie doet volgens hem wel vermoeden dat er frictiemateriaal verbrand is.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

En als je zelf het terugschakelen deed door de pook van D naar 3 te verplaatsen? Fijn dat je er wel heelhuids heen en weer mee bent gekomen.

Domaso

Citaat van: )()()sT op 17-07-2012 19:38:22
En als je zelf het terugschakelen deed door de pook van D naar 3 te verplaatsen? Fijn dat je er wel heelhuids heen en weer mee bent gekomen.

Zelf terugschakelen ging zonder problemen. Rare is dat ie niet iedere keer "slipt" als ie zelf terugschakeld.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Vanmorgen bij Henri geweest voor diagnose. Goed nieuws! Volgens Henri is er mechanisch niets aan de hand. Probleem zit waarschijnlijk in een electrische (stekker) verbinding. Binnenkort maar eens goed gaan schoonmaken.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!