Wagenpark t5joost

Gestart door t5joost, 22-06-2012 12:07:16

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

Jep cy krijgt in de toekomst meer vermogen en zal minder km's gaan rijden omdat wineke met de s70r rijd. Gas hangt nu in de s70r

t5joost

Vandaag weer een paar uurtjes aan de knutsel geweest
Heb de t5r voorzien van de winter wielen.
Ook de voor en achter motorsteunen onder en de gene onder de db riem vervangen.
Rubbers waren erg versleten helaas met de motor wissel niet door gehad dat ze slecht waren.
Maar nu zijn alle rubbers van de t5r wel vervangen.
Ook even het voor en achter rubber van t5-klaas vervangen.

Vanvond staat in de planning om de voor en achter rubbers van de cy van pimmers te vervangen. En de kachelradiateur van luckyluuk moet vanavond ook nog even gewisseld worden.
word weer een gezellig klus avondje vanavond

Sbv

Silverarrow

Dat setje velgen staat goed! Heb je geen problemen met aanlopende banden?

t5joost

Zit 215 om heen maar loopt ergens op 1 wiel heeeel licht aan als ik had over een drempeltje ga.
Maar denk dat dat ook komt door de verlaging icm het gas

Silverarrow

Dat valt mee inderdaad. De wielkasten lijken aardig opgevuld, maar dat kan natuurlijk ook aan de hoek van de foto liggen.

t5joost

Vande week de btcc weer een vers jaar apk gegeven.
Helaas niet zonder slag of stoot, co kwam hij niet door. Had een andere sonde en lmm toevallig achter in liggen deze even snel gewisseld terplekke helaas niet het gewenste effect. Tijdens het 3000 toeren draaien stond ik nog even onder de kap te kijken. Toen voelde ik dat de tial dumpvalve open geblazen werd. Vacuum slang er af en nog een keer. Nou wel binnen de waardes.
Heb nu een dop van nylon gedraaid die op de klep van de tial zit. Interne dumpvalve gaat er weer op helaas niet meer het pssssssst geluid. In de tial ligt al een ring wat er vaak gedaan word om het probleem oplost normaal

Ook de luchtfilter bak van de s60r aangepast zodat de 850 lmm er in past.
Hopelijk zondag nog even wat onder de motorkap doen

t5joost

MrCain

Geluid is leuk Van zon dumpvalve  ;D' maar recirculerend is gewoon beter op de Volvo  ;)

Wel mooi gedaan dat dopje :eusa_clap:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

t5joost

Van het weekend weer druk aan de knutsel geweest. De automaatbak van de v70 was slecht en had al een tijdje een andere bak liggen. Bak ligt er inmiddels naast. Om wat meer werk ruimte te krijgen maar het hele subframe er onder uit gehaald. Alleen dan begint er een lijstje te komen met onderdelen welke graag of moeten vervangen worden.
motorsteun rubbers rondom, ringetje onder aan de olie peilstok, ringetje en pakking olie retour, krukas keerring.
Helaas als je het nodige los hebt wat roest gevonden om de kokerbalk(onder de accu) dit meteen even goed opschuurt eerst in de primer en vervolgens weer in het laserblauw gespoten.
Moet vande week onderdelen regelen en dan kunnen we de bak weer terug gaan bouwen.

Ook de dempers zijn slecht en er moet dus een deeltje aan rvs onder komen (wacht op antwoord van et) meteen ook even de ic slangen vervangen.
Ook de carterventilatie staat nog in de planning om te vervangen, dit wil ik doen rond de tijd dat er gas in komt omdat er toch in het inlaat geboord gaat worden en deze er dan vanaf moet.

Plannen met de v70 zijn om er gas in te laten bouwen en als het mee zit begin 2e kwartaal 2015 de buitenkant overlaten spuiten.

t5joost

Hier nog een paar plaatjes bij de praatjes

De t5r is trouwens ook weer verkocht

Sbv

Joost, heb je ook foto van de roest op de kokerbalk ? Mooie plannen met de LBP, hou deze in stand. Gas erin...zonde man ... ;D

t5joost

Haha heb nog een ander inlaat liggen die hou ik er bij als ik ooit terug wil.
Maar gas is voor het gebruik wat ik ga doen een stuk voordeliger

t5joost

Roest heb ik niet op de foto gezet. Las pitjes die er zitten zat roest op die waren wat aan het door lopen in de rest.
Heb wel een foto van de primer

Sbv

het lijkt wel een wiegje  ;D

gelijk maar goed aangepakt dan gaat het hier voorlopig niet meer roesten.