Wagenpark t5joost

Gestart door t5joost, 22-06-2012 12:07:16

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Het is ma een opmerking;
maar zit er verschil in de inlaat en uitlaatnokkenas en zijn deze niet verwisseld?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Johann

Denk dat ze gelukkig 5 naaldlagers vergeten zijn.   ;)

Piet

Ben ook nog nooit een naaldlager tegengekomen in een whiteblock  ;D

Grappig ik weet toevallig wel hoe dat klinkt, ik heb een naaldlager kapot horen gaan in mijn Harley.
Gruwelijk geluid!

Johann

Snel de post weghalen... Had 'm moeten quoten.  :(

Maarja, vergeet de opmerking over de naaldlagers maar dan.  ;)

MICHEL306

geweldig  mijn ding, dus geen lagers...maar ik hoor echt een zuiger..ik zal mij verder beperken tot lezen.. :eusa_angel:

Piet

Wat geeft dat nou....... je zal wel nooit een volvoblok uit elkaar hebben gehaald en weet je dus niet precies hoe die in elkaar zit..... so what.....  

Jeroentjuh

Carterpan er al onder vandaan gehad?

t5joost

nee gister nog even aan het luisteren geweest met wat hulp van een ervaren monteur, hij kwam met een verhaal aan dat het nieuwe type stoters mogelijk een kortere slag hebben. geratel komt echt uit de kop. we gaan de oude stoters er in leggen en dan kijken of het probleem over is. als dit niet zo is gaan we de carterpan er onder vandaan halen.

UserID6342

?? Ik snap jouw werkwijze in deze niet helemaal, sorry.  Maar volgens mij ben je nu allemaal dubbel en onzinnig werk aan doen wat nergens op slaat (in mijn ogen dan)...

Neem nu eens iets aan en trek dat carter er onder vandaan !

robin-850-92

Je kan ook even eerst een korte diagnose aan de drijfstanglagers doen zonder de pan eronder vandaan te halen.
haal je bougie's eruit, zet de zuiger in BDP draai hem dan ongeveer een cm verder door zodat de zuiger weer neergaande is en zet er dan rustig een schroevendraaier op. Druk dan de schroevendraaier naar beneden, je zult bij een weggelopen lager een speling voelen / klonk geluidje als de zuiger naar beneden valt. ( je voelt dan de speling tussen het lager en de krukas wat normaal het lager is )

t5joost

Ga ben lekker eigenwijs, horen echt het geluid uit de kop komen klinkt echt als een paar ratelende stoters mocht het probleem niet opgelost zijn dan geef ik mijn eigenwijsheid toe en zal ik de pan er onder uit halen
Ik waardeer het mee denken alleen als je het hoort kan het bijna niet iets anders zijn en met het verhaal van de monteur er bij klinkt het in mijn ogen logisch

Jeroentjuh

Trouwens, is een 2e olievuldop niet iets? Voor de echte BTCC look ;) als het deksel er toch weer af gaat. Ik heb er nog wel 1 liggen.... :eusa_whistle: Dan nog een mooie TWR sticker op het kleppendeksel....

ZC3rr0r

Citaat van: t5joost op 02-05-2013 18:40:55
Ga ben lekker eigenwijs, horen echt het geluid uit de kop komen klinkt echt als een paar ratelende stoters mocht het probleem niet opgelost zijn dan geef ik mijn eigenwijsheid toe en zal ik de pan er onder uit halen
Ik waardeer het mee denken alleen als je het hoort kan het bijna niet iets anders zijn en met het verhaal van de monteur er bij klinkt het in mijn ogen logisch

Precies.
Iedereen heeft zijn eigen manier van werken, en het forum is een mooi klankbord van kennis.

Als je zelf een betere manier of oplossing denkt te kennen dan moet je dat ook gewoon kunnen proberen.
En als vervolgens blijkt dat de forummers toch de betere methode/oplossing hebben moet je dat ook gewoon toe kunnen geven en er van leren.
Als je altijd alleen de geijkte route neemt, dan zul je nooit een (wellicht beter) alternatief ontdekken.

Anders gezegd: Iedereen die hier zijn kennis en ervaring deelt heeft die ook op moeten doen.
En die hebben ze heus niet allemaal verkregen door het tekstboek-voorbeeld braaf te volgen :D

Piet

Natuurlijk moet je altijd je eigen plan trekken.
Maar die tip van robin-850-92 hiervoor vind ik wel een hele goeie, zou ik toch nog eerst ff doen.

Jeroentjuh