Wagenpark t5joost

Gestart door t5joost, 22-06-2012 12:07:16

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

Ja nog steeds het lijkt wel minder te zijn al eerst

Martijn_B

Dan is het nog steeds niet Goed, als je zegt "lijkt"..
Hij maakte op dat filmpje echt idiote herrie.

Drijfstanglager?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Oliepannetje eronder uit is niet al te veel werk.
En drijfstanglagers bekijken/voelen op speling.

t5joost

Tikken komt uit de kop is echt geen drijfstang lager

The Demon

Check het toch maar even Joost.
Ik heb ooit een keer een Manta kop laten reviseren om een tik eruit te krijgen en later bleek dat de 3 boutjes waarmee de koppelomvormer op het vliegwiel vastzit los gelopen waren.
Het getik kwam toen ook uit de kop, dachten we.

Groet,
The Demon.

Piet

Wat kan het dan nog zijn in de kop?
Ik kan eigenlijk niks meer verzinnen, mn ook omdat ie verder goed loopt.

Piet

Een tik blijft altijd zeer lastig goed te localiseren.

t5joost

misschien zijn deze stoters ook niet goed, ze lijken net iets anders dan de gene die er in zaten.
misschien gaan we deze nog uitwisselen

Piet

Je hebt er nu toch origineel Volvo in?
Dan zijn de stoters gewoon goed.

mastertje

Als je de oliedop er af haalt zie je wel dat ie een zooi olie rondslingert neem ik aan?

En in hoeverre heb je de speling van de zuigers met de wand nagemeten?
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

NinaPaul

Hoeveel olie druk heb je?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

t5joost

2a 3bar stationair dat hij goed warm was

Speling op de wanden is na gemeten blok is geboord met overmaat zuigers
Als ik de dop er af haal slingert er olie rond

Piet

Oliedruk is dus prima.
Blok geboord en overmaatse zuigers.... dat moet dus wel goed zitten.
Bij een bigend lager, wat te veel speling heeft, verwacht je eigelijk ook een lagere oliedruk vooral als hij warm is, maar helaas is dit ook geen wet van meden en perzen.

t5joost

Drijfstang lagers zijn het ook niet heb de boegie doppen omstebeurt er afgetrokken en dan blijft het ratelen het zelfde

Piet

mja stationair zal ie zonder bougie ook gewoon tikken als de speling maar groot genoeg is, maar of het werkelijk een drijfstanglager is weet ik ook niet.
Je moet alleen met de mogelijkheid rekening blijven houden. Ergens moet dat getik toch vandaan komen.
En om nou weer je kop uit elkaar te halen...... De klepstoters mag je nu wel uitsluiten als oorzaak lijkt me.