Pieter1976 --> Eindelijk een roffelaar!

Gestart door Pieter1976, 24-06-2012 20:34:39

Vorige topic - Volgende topic

Pieter1976

Na 2 jaar leaseauto, daarna tijdelijk een leen-Peugeot 306 en een oude, lelijke maar oh zo betrouwbare Volvo 440 heb ik dan gisteren eindelijk een Volvo 850 2.5 10v estate gekocht! Deze week ga ik hem ophalen.

De auto is echt, geloof het of niet, in bijna nieuwstaat. Op LPG g3, met bijna 500000 km op de teller. Is van een monteur geweest die er zelf 12 jaar in gereden heeft en hem super heeft onderhouden.
Het blijft natuurlijk een gok zo'n auto, de kilometerstand heeft me erg aan het twijfelen gebracht. Een ritje heeft me echter volledig overtuigd. Banden zijn goed, distributieriem is nieuw, alle opties werken, de remmen zijn nieuw, en vooral hij rijdt en klinkt geweldig. Ik wilde eigenlijk wel persé een Volvo wegens de goeie reputatie op gas, en heb getwijfeld tussen een 850, V40 of V70, uiteindelijk is het dus een 850 geworden.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen en of ik geen extreme onderhoudskosten tegen ga komen. Ik hoop het niet, de intentie is om er veel mee te gaan rijden, en hopelijk ook relatief goedkoop! Ik kan niet wachten totdat ik hem kan halen vrijdag hoor!

Plaatjes:

Kali-Integrali

Hey Pieter,

welkom hier en gefeliciteerd met je keuze en aankoop!

Heb je reeds een fotootje of link naar de advertentie, kunnen we vast even spieken :)

Lang wachten tot vrijdag...  Gr-Martijn

Pieter1976

Ik heb er een paar foto's bijgezet, wel zo leuk leek me :D

rifwachter

Hallo Pieter,

Welkom op het forum.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

hathü

Welkom, dat ziet er goed uit.

Roelbr

Gefeliciteerd met je 850. Hij ziet er mooi uit. Lijkt van binnen erg op die van mij.

Ik zie dat de Volvo op G3 loopt. Ik ben wel benieuwd hoe dat bevalt. Wat het verbruik is op gas en de actieradius. Ik denk dat de tank op de plek van de reserveband zit, omdat deze los in de bagageruimte staat.

Heeft iemand ook een idee waar ik het beste gas kan laten inbouwen en hoeveel dat ongeveer voor de 850 kost?

Pieter1976

Hallo Roel,

Ik heb er vrijdagavond een km of 20 in gereden schat ik. Starten doet hij op benzine, waarna hij direct bijna onmerkbaar overschakelt op gas. Ik vond hem erg strak rijden, had geen seconde het moment dat er te weinig power was. Wel moet ik ERG wennen aan het feit dat hij lage toeren niet leuk vind. Ik ben gewend om altijd erg vroeg op te schakelen, ik heb me daar bij deze 850 een aantal keer in vergist en moest dus terugschakelen. Dat zal op benzine misschien wel minder zijn.

De tank is keurig weggewerkt onder de laadruimte, dus geen ruimteverlies. Vulopening van de gastank zit onderin de bumper weggewerkt. Het verbruik was volgens de huidige eigenaar rond de 1 op 9. Ik ben een erg rustige rijder (althans.....nu nog wel....vond het geluid van de 850 op toeren wel erg lekker) dus hoop op rond de 1 op 10 uit te komen.

Piere

Citaat van: Pieter1976 op 24-06-2012 20:34:39
en vooral hij rijdt en klinkt geweldig

Ja hè! :D
Een 10V in een Estate is een perfecte combinatie. Je gaat er veel plezier mee hebben

Groeten van een naamgenoot uit België! :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Arie T5R

Citaat van: Roelbr op 24-06-2012 21:30:00
Gefeliciteerd met je 850. Hij ziet er mooi uit. Lijkt van binnen erg op die van mij.

Ik zie dat de Volvo op G3 loopt. Ik ben wel benieuwd hoe dat bevalt. Wat het verbruik is op gas en de actieradius. Ik denk dat de tank op de plek van de reserveband zit, omdat deze los in de bagageruimte staat.

Heeft iemand ook een idee waar ik het beste gas kan laten inbouwen en hoeveel dat ongeveer voor de 850 kost?

Ik heb bij mijn V70R lpi in laten bouwen bij Mesman in Son. Probleemloos sinds de afgelopen 82.000km.. Kosten voor de inbouw waren 2150€, en dan heb je dus een 61 ltr tank onder de laadvloer. Mijn auto loopt 1 op 8 zo'n beetje en met net geen 50ltr lpg kom je dan dus in theorie 400km ver, maar vaak tank ik al eerder bij de goedkope adresjes onderweg..
Check ook even http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,57857.0.html

Pieter1976

Citaat van: Piere op 24-06-2012 21:38:40
Citaat van: Pieter1976 op 24-06-2012 20:34:39
en vooral hij rijdt en klinkt geweldig

Ja hè! :D
Een 10V in een Estate is een perfecte combinatie. Je gaat er veel plezier mee hebben

Groeten van een naamgenoot uit België! :D

He Pierre! Bedankt, ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ben al HEEL lang fan van de 850, en kan me de eerste keer dat ik een vol wegtrekkende 850 hoorde nog herinneren. Dus.....is het al vrijdag? :)

Pieter1976

WOW!!!!!!!!!!!!! Hij is COOL!!!! Ben nu al verslaafd aan die auto, en dat na 200 km. Dat geluid......  :evil:

Miel850

Je weet toch wel dat je bij het bereiken van de 500.000 kilometers het hele forum moet trakteren op taart?
:eusa_whistle:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Pieter1976

Oeps.....dat zijn ze me vergeten te vertellen vrees ik... Dat wordt sparen! :D

Miel850

Het zijn maar 10695 stukken. Daar kun je best wat korting op bedingen...
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

850blues

Welkom en veel rijplezier met je 10-kleppertje!

Citaat van: Pieter1976 op 24-06-2012 21:34:20
Wel moet ik ERG wennen aan het feit dat hij lage toeren niet leuk vind. Ik ben gewend om altijd erg vroeg op te schakelen, ik heb me daar bij deze 850 een aantal keer in vergist en moest dus terugschakelen.

Moet je ook niet doen he, te vroeg schakelen. Als de motor warm is, lekker 3000 of meer toeren maken. Komt die roffel ook beter tot zijn recht ;)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm