Marty stelt zich voor...

Gestart door Marty__Mouse, 25-06-2012 10:53:15

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Hallo allemaal,

Maarten / Marty__Mouse hier, ik stel me graag even voor op dit kennisforum..

Ik ben momenteel nog Roffel-loos, maar binnen nu en 2 maanden wil ik toch wel de trotse bezitter zijn van een V70.

De huidige *kuch* Citroen C4 coupé uit 2006 zal worden in geruild op een Volvo V70 van 1997-2000 (?)

Ik rijd namelijk tot volle tevredenheid op lpg, maar heb begrepen dat de V70 fase 1 het beste op gas kan..
Maar daarover zal ik op de juiste plek een draadje starten..  ;)

In elk geval ben ik blij om lid te zijn!

Met vriendelijke groet,

Maarten
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Miel850

Welkom hier alvast.

Heb je nog wensen buiten dat het een fase 1 V70 moet zijn?

Gr.
Miel
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Marty__Mouse

Hartelijk dank..

Ik heb inmiddels hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58076.0.html een topic geschreven over wat ik precies zoek..

Zoals ik heb begrepen is de 2.5 motor het beste geschikt voor lpg, daarbij ben ik bang dat de 10 klepper met 140 pk net niet voldoende vermogen levert naar mijn wens.

Daarom ben ik in principe in de markt voor een 2.5 20V of een 2.5T, aan de andere kant is de T5 of een R ook wel heel lekker natuurlijk.
Toevallig ga ik morgen naar een R kijken van een forumgenoot, ik twijfel alleen heel erg aan de AWD, het is namelijk een kwetsbaar onderdeel en de auto wordt er 200 kg zwaarder van, dus jaarlijks minimaal € 320,- meer wegenbelasting....

Maargoed, de zoektocht is net begonnen en die R is wel helemaal "af", dus we gaan in elk geval even kijken.. ;)

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

TonV70R

Hoi Maarten,

Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een geschikte 850/x70 ook met een T5 en een 2.5T gereden.
Het was voor mij een test of het me wel zou bevallen een 850 of x70, maar het bevalt me zeer goed tot nu toe.
Mijn voorkeur is toen uitgegaan naar een 2.5T omdat deze vanaf begin af (lees onderin de toeren) al wat meer trekt dan een T5. Bij een T5 komt geweld wat hoger in de toeren er pas lekker uit.
Gezien ik de laatste jaren een diesel gewend was was voor mij daarom de keuze voor een 2.5T .
Ik heb wel met een paar andere volvo's gereden maar elke keer had ik iets wat mij bij die auto weerhield hem te kopen.
De V70 uit 1998 die ik nu heb heeft 311.000 km gelopen en rijdt verder goed, uiterlijk heeft ie wel zijn plekjes (krasjes en deukjes) maar dat maakt mij niet zo veel uit , als deze verder maar betrouwbaar is.
Hij staat nu al weer een maandje in de schuur omdat we met onze cabrio rondrijden (nee, geen volvo)
Misschien eerst een op benzine kopen, daar een paar maandjes mee rijden en dan gas erin?
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Marty__Mouse

Hi Ton,

Jouw voorstel is precies wat ik van plan ben.. Een benzineauto kopen, paar maandjes in rijden en als alles goed zit lpg erin laten bouwen..

Ik neig juist iets meer naar een T5, hou wel van die 'krachtexplosie' die ineens loskomt.. Aan de andere kant zal een 2.5T wellicht wat soepeler rijden.. Dus die ga ik ook zeker niet uit de weg! ;)

De afspraak voor de R AWD heb ik afgezegd, juist vanwege de awd.. Dat maakt de wegenbelasting een stuk hoger.. Prachtige auto maar niet voor mij..

Dit weekend ga ik kijken naar een T5 wie weet wat daar uit komt;-)

TonV70R

gewoon met een paar auto's gaan rijden met verschillende motoren erin dan weet je hoe het rijdt.
Ik was van plan een 850 of S70 te gaan kopen maar ben uiteindelijk met een V70 thuis gekomen. al maakt dat natuurlijk voor de motor niet uit.
Een van de redenen was dat deze auto van een automonteur geweest was en er al veel aan gedaan was. Verder zaten er winterbanden bij op velg, niet dat dat de doorslag was maar was wel mooi meegenomen in de winter.
Als ik nu wat anders zou nemen, dan gaat het denk ik wel een sedan worden, al is de V wel praktisch als je even wat groots op wilt halen, zeker icm de nivomats.
Misschien even aangeven in welke omgeving je woont, kun je misschien ergens wat tips op doen.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Julian

Misschien een V70R FWD een mooie optie? heb je toch dat lekkere vermogen en PK's en een mooi interieur en exterieur. Ook ideaal voor gas
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Marty__Mouse

Ik ga me inderdaad eerst rustig oriënteren Ton ;)
Bij mij is het puur de motor die kan wijzigen, ik (wij, want uiteraard bepaald mijn wederhelft ook mee) het moet een station zijn inderdaad vanwege de zee aan ruimte, die we nu zo te kort komen. En daarbij vind ik persoonlijk het dashboard maar ook het front van de V70 net even wat fraaier dan de ook niet lelijke 850.. Dus dat het een V70 wordt staat iig al vast.. En een fase 1 omdat deze het best met lpg lopen.. En ook qua gewicht en prijs interessanter zijn voor ons.

Winterbanden heb ik nu nog liggen, gloedje nieuw van de C4, uiteraard passen de velgen niet ivm verkeerde ET en steekwaarde maar wellicht dat ik een setje 16" tzt kan aanschaffen t.b.v. de winterbandjes.. Mits 205/55R16 gewoon gaat passen onder een Volvo natuurlijk.. Geen idee of de hoogte van de band zomaar past.. Maar dat is van latere zorg, eerst de auto maar eens..

Overigens woon ik in Duiven, bij Arnhem dus niet zo gek ver weg van Apeldoorn ;)

@Julian,

Een R met FWD is zéker een optie, maar dat in combinatie met een handbak ben ik nog niet tegengekomen, dus als je er een weet te staan houd ik me aanbevolen! ;)

TonV70R

205/55 16 past ook onder de Volvo, ik heb het er ook onder zitten.
Standaard is 205/50 16 ,maar 205/55 gaat dus ook goed.

We wonen zelf in Loenen dus mocht je even een stukkie met een 2.5T willen rijden...
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Julian

Maarten, hier toch wel een erge mooie saffron V70R FWD http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=194473741 , geen handbak, maar misschien toch een optie? of hier een nautic blue? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213254949 helaas is een V70R FWD met handbak moeilijk te vinden inderdaad, soms duiken ze op, maar dan moet je maar net op tijd zijn.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Marty__Mouse

Oef! Zijn inderdaad erg mooi!! Maar die Saffron is nog flink aan de prijs zeg.. Bijna 10 mille..

Maar vriendinlief heeft weinig eisen behalve dan dat ze geen automaat wil rijden.. En geloof me; I've tried..  ;)

Overigens begreep ik wel dat automaten het nog wel eens moeilijk hebben met zoveel vermogen.. Dat het niet altijd de beste keuze is icm de R.. Kan iemand dat bevestigen? (of juist snoeihard) ontkrachten..  :)

GeertG

Citaat van: Julian op 30-06-2012 13:39:13
Maarten, hier toch wel een erge mooie saffron V70R FWD http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=194473741 , geen handbak, maar misschien toch een optie? of hier een nautic blue? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213254949 helaas is een V70R FWD met handbak moeilijk te vinden inderdaad, soms duiken ze op, maar dan moet je maar net op tijd zijn.

Mij is het 2,5 week geleden gelukt  :eusa_whistle:

:D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Marty__Mouse

Citaat van: GeertG op 01-07-2012 10:08:17
Citaat van: Julian op 30-06-2012 13:39:13

Mij is het 2,5 week geleden gelukt  :eusa_whistle:

:D

Ahh.. Jij was me dus net voor... ;)

Julian

Citaat van: Marty__Mouse op 01-07-2012 09:59:50
Oef! Zijn inderdaad erg mooi!! Maar die Saffron is nog flink aan de prijs zeg.. Bijna 10 mille..

Maar vriendinlief heeft weinig eisen behalve dan dat ze geen automaat wil rijden.. En geloof me; I've tried..  ;)

Overigens begreep ik wel dat automaten het nog wel eens moeilijk hebben met zoveel vermogen.. Dat het niet altijd de beste keuze is icm de R.. Kan iemand dat bevestigen? (of juist snoeihard) ontkrachten..  :)

Genoeg rijden hier een R icm. een automaat, hoeft geen enkel probleem te zijn. Maar mijn moeder wil ook alleen maar handbak rijden, echt geen automaat, maargoed inderdaad wat GeertG zegt, gewoon de advertenties op Autoscout24 en marktplaats in de gaten houden, er duikt er zomaar eentje op.

mjansen

Mijn vriendin wilde ook niet aan de automaat, tot ik een 2.5d automaat op de stoep zette met de melding erbij "dit is onze nieuwe auto".
Nu wil ze niet meer schakelen.....  We hebben nu onze 3e automaat