massage stoelen bij 83 km/u

Gestart door victorschut, 27-06-2012 17:33:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

victorschut

Bij 83 km/u en geen acceleratie gaat mijn v70 turbo awd (zonder aandrijfas) en automaat heel erg "huppelen". De banden zijn net nieuw (alle vier)(215 x 45 x 17) en van het merk Dunlop. Als ik sneller ga verwijnt dit en bij ongeveer 120 komt het terug maar dan veel sneller. Ook als ik de auto laat uitrijden in zijn neutraal komt het huppelen terug maar alleen bij 83 km/u. Ik heb uiteraard e.e.a gelezen over vastzittende remmen en aandrijfassen van een awd maar de auto rolt heel goed uit en ik heb de aandrijfas naar achter er tussenuit.

Is dit een simpel balanceer probleem, een plaklood wil er wel eens afvallen,  of moet ik het ergens anders in zoeken. Bijvoorbeeld dat ik 100 km heb gereden met de banden in de verkeerde draairichting (niet lachen ik schaam me diep) :eusa_wall:

grijzev70tdi

Begin maar eens met balaceren als ik je verhaal zo lees ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ulkeman

vast zittende remmen en dan wil hij nog wel uitrollen er is ja veel massa.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jans Duiven

Niet door blubber gereden?
Kortom: Je hebt je velgen schoon?

rpakuypers

Citaat van: victorschut op 27-06-2012 17:33:15
Bij 83 km/u en geen acceleratie gaat mijn v70 turbo awd (zonder aandrijfas) en automaat heel erg "huppelen". De banden zijn net nieuw (alle vier)(215 x 45 x 17) en van het merk Dunlop. Als ik sneller ga verwijnt dit en bij ongeveer 120 komt het terug maar dan veel sneller. Ook als ik de auto laat uitrijden in zijn neutraal komt het huppelen terug maar alleen bij 83 km/u. Ik heb uiteraard e.e.a gelezen over vastzittende remmen en aandrijfassen van een awd maar de auto rolt heel goed uit en ik heb de aandrijfas naar achter er tussenuit.

Is dit een simpel balanceer probleem, een plaklood wil er wel eens afvallen,  of moet ik het ergens anders in zoeken. Bijvoorbeeld dat ik 100 km heb gereden met de banden in de verkeerde draairichting (niet lachen ik schaam me diep) :eusa_wall:

Banden kunnen ook cuppen door :

* De algemene constructie van de wielophanging
* Foutieve wieluitlijning
* Foutieve bandenspanning
* Constructie van de band

Wellicht is de laatste optie een mogelijkheid ? Nieuw staat niet altijd voor "perfect" ...........

Groet,
ROger

Sbv

Kromme velg.
Onronde band(en)

Silentblocks in achteras wat gaar ?

victorschut

Ik zal morgen even bij een bandenboer langsgaan en balanceren. Geen idee wat silentblocs zijn maar ik ga ff zoeken. Maar ik meen uit de antwoorden te horen dat het van achter en van de wielen moet komen.

bedankt

victor

Sem

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker van onbalans hoor bij Dunlop... is toch een harde taaie band.. Wel slijtvast.. :)


victorschut

Hoi Sem

Ik lees dat net ook over die Dunlops maar ook dat dat een vlakke zool heet en na een antal km weer overgaat.

victorschut

De auto even los gehad van achter en het lijkt erop dat rechts achter iets , maar niet veel, minder goed draait. Kwik Fit had het druk dus nog maar eens proberen morgen. Banden zijn mooi rond en het viel erg op dat vandaag op de a4 met vrouw en hond in de auto er veel minder hobbel was en eigenlijk alleen bij 150 te voelen. Kwiki fit bevestigde het platte zool verhaal bij Dunlop Sport banden.

ulkeman

kwikfit  :eusa_wall:



laat hem ergens anders maar is balanceren tot nul.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

hendrik75

Hey Victor,

Ik ga altijd graag naar Ten Hoope in Sassenheim, die heeft heel wat 850's en V70's in onderhoud... die jongens kunnen het wel, en rekenen niet de hele wereld.

Gr. Hendrik