Wie wil ons konijntje overnemen?

Gestart door StefanCJ, 27-06-2012 18:21:19

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Wie wil er voor niets een dwergkonijn (net 2jr oud, mannetje, gezond), hok en ren overnemen? Wij hebben er in de woonkamer simpelweg geen ruimte meer voor omdat er een kleine op komst is. Vanzelfsprekend niet voor de kerst of BBQ.

StefanCJ   :)

(Mods: als dit topic hier niet mag staan verplaats of verwijder 'm dan maar)

Douwe

Mijn zoontje van 6 wil graag weer een konijn omdat de vorige(is komen aanlopen) het gaas van de ren kapot gebeten heeft en toen weer (na 1 jaar)  zijn vrijheid weer heeft opgezocht.
Ik zou graag een " optie" op deze knager willen nemen ,maar mijn zoontje moet hem eerst even zien(op de compoeter).
Ik zal even naar huis bellen zodat hij hem even kan zien.

Mvg,
Douwe
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

StefanCJ

Citaat van: Douwe op 27-06-2012 18:28:04
Mijn zoontje van 6 wil graag weer een konijn omdat de vorige(is komen aanlopen) het gaas van de ren kapot gebeten heeft en toen weer (na 1 jaar)  zijn vrijheid weer heeft opgezocht.
Ik zou graag een " optie" op deze knager willen nemen ,maar mijn zoontje moet hem eerst even zien(op de compoeter).
Ik zal even naar huis bellen zodat hij hem even kan zien.

Mvg,
Douwe

Optie staat genoteerd  :)

Douwe

Ik heb nu mijn zoontje aan de lijn, en hij vindt het konijntje schattig en lief.Als je hem nog niet kwijt bent houd ik mij aanbevolen.Ik stuur je even een PB.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

En weer een konijnenleven gered  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

StefanCJ

Ik stuur over 30 seconden een pb terug  ;)

michiel

Hoe heet het konijn eigenlijk? Flappie?

:eusa_whistle:

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

pwberg

Douwe, mocht dit niet doorgaan dan heb ik hier ook nog 2 leeuwekopjes in de aanbieding.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Goh, gaan de konijnen in de aanbieding?  ;D

pwberg

Citaat van: elianmars op 27-06-2012 22:12:24

Zijn van de kidz maar die kijken er niet meer naar om. Had feitelijk niet verwacht ze hier te kunnen slijten...  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: pwberg op 27-06-2012 22:13:49
Goh, gaan de konijnen in de aanbieding?  ;D

Zijn van de kidz maar die kijken er niet meer naar om. Had feitelijk niet verwacht ze hier te kunnen slijten...  :eusa_whistle:

Gaat dat niet overal zo? Hier hebben we er ook twee. De jongens wilden graag een huisdiertje, maar na een tijdje is de "lol" er af en mogen pa en ma er voor zorgen.
Niet dat ik dat erg vind, trouwens. Laatst een nieuw hok voor ze gemaakt. Daar mogen ze oud in worden  :)

Henk855

Met alle respect voor het dier maar dit bevalt me beter dan zo'n knager in de kamer / tuin.

Gestoofd konijn met lentegroenten en ravioli van geitenkaas en gedroogde vruchten

Aantal personen: 4

Benodigdheden: 4 ontbeende konijnenbouten
2 wortelen
4 asperges
2 meiraapjes
4 jonge uitjes
1 kop diepvrieserwtjes
1 flesje kriekbier
1 flesje blond bier van hoge gisting
2 sjalotten
1 teentje knoflook
2 eetlepels bloem
boter
verse tijm
een snuifje suiker
peper en zout

voor de ravioli:
12 wonton velletjes
1 kleine verse geitenkaas
een handvol gedroogde abrikoosjes en pruimen
1 eierdooier
olijfolie
verse bieslook
zout

Bereidingswijze:
1.Snipper de look en de sjalot en stoof glazig in een grote kookpan met boter en een takje verse tijm.

2.Kruid de bouten met peper en zout. Schroei ze dicht in hete boter en strooi er de bloem overheen. Bak nog even door en blus met de flesjes bier. Giet de inhoud van de pan bij de sjalotten. Laat op een laag vuurtje ongeveer een uurtje sudderen.

3.Reinig de wortelen, raapjes, uitjes en asperges en snijd ze in niet te kleine stukken. Stoof beetgaar in boter met wat suiker, peper, zout en een scheutje water.

4.Snijd de abrikoosjes en pruimen heel klein en meng ze door de geitenkaas. Leg telkens een klein lepeltje in het midden van een deegvelletje en strijk de randen in met eigeel om goed dicht te kunnen kleven. Vouw ze dicht in de vorm van een driehoekje. Blancheer de ravioli ongeveer 2 minuten in kokend gezouten water met een scheutje olijfolie en leg ze vervolgens in koud water.

5.Doe de groenten bij het konijn en voeg op het laatste moment de erwtjes toe.

6.Warm de ravioli op in warme boter en werk af met flink wat gesnipperde bieslook.

7.Serveer de bouten met wat groenten en saus en leg er de ravioli naast.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

verron

Citaat van: sjors855 op 27-06-2012 22:24:09
Met alle respect voor het dier maar dit bevalt me beter dan zo'n knager in de kamer / tuin.

Gestoofd konijn met lentegroenten en ravioli van geitenkaas en gedroogde vruchten

Aantal personen: 4

Benodigdheden: 4 ontbeende konijnenbouten
2 wortelen
4 asperges
2 meiraapjes
4 jonge uitjes
1 kop diepvrieserwtjes
1 flesje kriekbier
1 flesje blond bier van hoge gisting
2 sjalotten
1 teentje knoflook
2 eetlepels bloem
boter
verse tijm
een snuifje suiker
peper en zout

voor de ravioli:
12 wonton velletjes
1 kleine verse geitenkaas
een handvol gedroogde abrikoosjes en pruimen
1 eierdooier
olijfolie
verse bieslook
zout

Bereidingswijze:
1.Snipper de look en de sjalot en stoof glazig in een grote kookpan met boter en een takje verse tijm.

2.Kruid de bouten met peper en zout. Schroei ze dicht in hete boter en strooi er de bloem overheen. Bak nog even door en blus met de flesjes bier. Giet de inhoud van de pan bij de sjalotten. Laat op een laag vuurtje ongeveer een uurtje sudderen.

3.Reinig de wortelen, raapjes, uitjes en asperges en snijd ze in niet te kleine stukken. Stoof beetgaar in boter met wat suiker, peper, zout en een scheutje water.

4.Snijd de abrikoosjes en pruimen heel klein en meng ze door de geitenkaas. Leg telkens een klein lepeltje in het midden van een deegvelletje en strijk de randen in met eigeel om goed dicht te kunnen kleven. Vouw ze dicht in de vorm van een driehoekje. Blancheer de ravioli ongeveer 2 minuten in kokend gezouten water met een scheutje olijfolie en leg ze vervolgens in koud water.

5.Doe de groenten bij het konijn en voeg op het laatste moment de erwtjes toe.

6.Warm de ravioli op in warme boter en werk af met flink wat gesnipperde bieslook.

7.Serveer de bouten met wat groenten en saus en leg er de ravioli naast.

He Sjors, jij maakt die konijnen veeeeeel te lekker klaar, als je niet uit kijkt staan ze volgende week wéér op de stoep  ;D ;D
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

pwberg

Citaat van: elianmars op 27-06-2012 22:15:41
Citaat van: pwberg op 27-06-2012 22:13:49

Zijn van de kidz maar die kijken er niet meer naar om. Had feitelijk niet verwacht ze hier te kunnen slijten...  :eusa_whistle:

Gaat dat niet overal zo? Hier hebben we er ook twee. De jongens wilden graag een huisdiertje, maar na een tijdje is de "lol" er af en mogen pa en ma er voor zorgen.
Niet dat ik dat erg vind, trouwens. Laatst een mooi hok voor ze gemaakt. Daar mogen ze oud in worden  :)

Ben er ook niet zo heel druk mee bezig, wil wel een goed thuis voor ze vinden anders blijven ze lekker hier. Is meer op initiatief van de vrouw... ;)
(\_/)
(O.o)

StefanCJ

En Roffel is onderweg naar het mooie Friesland met ome Douwe.
:)