naar zweden

Gestart door classiconero, 27-06-2012 18:29:49

Vorige topic - Volgende topic

classiconero

hallo volvisti,

a.s. maandag ga ik naar zweden, in Goteburg staat het volvo museum in de planning. verder ga ik vrienden bezoeken die ong 100 km boven Karlstad wonen. Iemand nog tips om als volvo liefhebber te bezoeken in zuid- en midden zweden?

grijzev70tdi

Citaat van: classiconero op 27-06-2012 18:29:49
hallo volvisti,

verder ga ik vrienden bezoeken die ong 100 km boven Karlstad wonen.

In de buurt van Eksharad? In dat geval, ik ben niet thuis hoor ;D ( ben thuis thuis ;D)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Citaat van: classiconero op 27-06-2012 18:29:49
hallo volvisti,

a.s. maandag ga ik naar zweden, in Goteburg staat het volvo museum in de planning. verder ga ik vrienden bezoeken die ong 100 km boven Karlstad wonen. Iemand nog tips om als volvo liefhebber te bezoeken in zuid- en midden zweden?

Hoewel niet specifiek een tip voor de Volvo liefhebber, maar als je toch al in Göteborg bent is het een idee om in Trollhattan de trieste teloorgang van "dat andere Zweedse automerk" gade te slaan. Het museum is welliswaar niet zo spannend als het Volvo museum, maar zeker de moeite waard als autoliefhebber.

En mocht je op zoek zijn naar mooie vergezichten en/of bergwegen is de omgeving van Åre enorm aan te raden (als je toch al boven Karlstad zit, dan is het ook niet zo ver rijden).
Daarnaast is Östersund ook een heel mooie stad en ditto omgeving, en ook dat is niet al te ver van Karlstad vandaan :)

ZC3rr0r

Naja, dichtbij...ik overdrijf wat, tis zo'n 500 km van Karlstad, maar goed, als je er toch al 100 Km boven zit ;)

ZC3rr0r

Citaat van: Erik_M. op 28-06-2012 12:41:53

Als je via de E20 naar Goteborg rijdt, kom je langs het plaatsje Ugglarp (vlak bij Falkenberg, deze plaats staat vanaf de E20 met borden aangegeven) en daar is Europas största samlingar av gamla bilar och flygplan. Det är beläget i Ugglarp, längs Kustvägen, ca 25 km norr om Halmstad och ca 15 km söder om Falkenberg.

http://www.svedinos.se/ 

Goeie reis en plezier !

eRik

Je bent halverwege opgehouden met vertalen ;)

"...daar is Europa's grootste verzameling oude auto's en vliegtuigen. Dit ligt in Ugglarp, langs de Kustvägen, circa 25 kilometer ten noorden van Halmstad en circa 15 kilometer ten zuiden van Falkenberg."

classiconero

bedankt allen, ik ga eens puzzelen hoe het in het vakantieschema past.