Noodloop en lambdalampje na ander merk diesel, is dat mogelijk????

Gestart door fredtref, 28-06-2012 18:45:40

Vorige topic - Volgende topic

fredtref

Vanmorgen Esso getankt, ik tank normaal altijd Tinq of Bp na het tanken 500 meter gereden naar een bouwmarkt, na een half uur gestart en binnen 100 meter ging het Lambda lampje branden en wagen ging in een noodloop, onderweg gestopt motor 5 minuten uit gezet, daarna bleef het lampje branden maar had ik wel weer vol vermogen, op bestemming aangekomen heeft de motor 4 uur uit gestaan gelijk weer lampje en in noodloop. Ga vanavond eerst maar eens de accupool los halen.

elianmars

Fred, ik denk dat jouw problemen over zijn als je het brandstoffilter aftapt. Ik heb hetzelfde gehad op vakantie, in Italië. Onderweg, op een parkeerplaats heb ik het filter afgetapt. Er zat erg veel water in. Toen ik weer ging rijden, duurde het een paar minuten, toen verdween het lampje en was het volle vermogen weer aanwezig.

In het instruktieboekje staat precies vermeld hoe je het filter aftapt, mocht je het nog niet eerder gedaan hebben.

Edit: De foto er nog maar even bij gezocht  ;D

fredtref

Citaat van: elianmars op 28-06-2012 18:56:07
Fred, ik denk dat jouw problemen over zijn als je het brandstoffilter aftapt. Ik heb hetzelfde gehad op vakantie, in Italië. Onderweg, op een parkeerplaats heb ik het filter afgetapt. Er zat erg veel water in. Toen ik weer ging rijden, duurde het een paar minuten, toen verdween het lampje en was het volle vermogen weer aanwezig.

In het instruktieboekje staat precies vermeld hoe je het filter aftapt, mocht je het nog niet eerder gedaan hebben.

http://www.familie-verweij.nl/v70/pechonderweg.JPG

Hoi Marcel, mag ik eerst op zoek gaan naar een instructieboekje   ;D maar 2500 km geleden is het brandstof filter vervangen.

elianmars

Och, als je bij Tinq tankt, ben je nog ver gekomen ;D

De symptomen komen in ieder geval overeen met wat ik toen had, vandaar mijn vermoeden van vocht in het filter.

fredtref

Citaat van: elianmars op 28-06-2012 19:30:30

De symptomen komen in ieder geval overeen met wat ik toen had, vandaar mijn vermoeden van vocht in het filter.

Marcel, ja goedkoop is vaak duurkoop sinds kort is er een Shell pomp in 't darp dus ga ik weer V Power tanken, in het verleden V Power of Bp Ultimate getankt en liep hij (volgens mij) veel beter.

grijzev70tdi

Citaat van: fredtref op 28-06-2012 19:07:34

Edit: De foto er nog maar even bij gezocht  ;D

Hoi Marcel, mag ik eerst op zoek gaan naar een instructieboekje   ;D maar 2500 km geleden is het brandstof filter vervangen.

Heb nog weleen boekje voor je liggen van S/V70 uit 1998
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: fredtref op 28-06-2012 19:38:56

Marcel, ja goedkoop is vaak duurkoop sinds kort is er een Shell pomp in 't darp dus ga ik weer V Power tanken, in het verleden V Power of Bp Ultimate getankt en liep hij (volgens mij) veel beter.

Had ik ook. Af en toe tankte ik bij de witte pomp op het dorp, maar meestal V-power, waar de wagen lekkerder en mooier op liep.

Heb je het filter al afgetapt?   :P ;D

fredtref

Citaat van: grijzev70tdi op 28-06-2012 19:39:17
Citaat van: fredtref op 28-06-2012 19:07:34

Hoi Marcel, mag ik eerst op zoek gaan naar een instructieboekje   ;D maar 2500 km geleden is het brandstof filter vervangen.

Heb nog weleen boekje voor je liggen van S/V70 uit 1998

Jasper, ik heb wel interesse in het boekje, pb mij maar ff wat je er voor wil hebben.

fredtref

Een half uur de accupool eraf gehad, lampje is uit maar nog niet het volle vermogen terug.

fpede

Hij is misschien boos, omdat je hem slecht eten gegeven hebt,...  :eusa_think:
Dat heb je met die (slecht)karakterbakken he,... ;D

fredtref

Citaat van: fpede op 28-06-2012 21:35:31
Hij is misschien boos, omdat je hem slecht eten gegeven hebt,...  :eusa_think:
Dat heb je met die (slecht)karakterbakken he,... ;D

;D

Henk855

Van de week stond bij de Tinq in Beverwijk een tankwagen van Texaco te lossen?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Citaat van: sjors855 op 28-06-2012 22:12:18

Van de week stond bij de Tinq in Beverwijk een tankwagen van Texaco te lossen?

;)

Volvo S70

hoe tap je eigenlijk zo een filter af? is er speciaal gereedschap bij nodig?

MVeldhuis

Zit meestal gewoon een draaiplugje aan de onderkant.