tik in motor

Gestart door estate v70, 28-06-2012 23:53:46

Vorige topic - Volgende topic

estate v70

Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen,
Ik ben Arjan ,sinds 2009 beetje besmet met het Volvo virus
Ik had tot 2 weken geleden een 850 estate 2,5 10v die ons altijd probleemloos heeft gebracht waar we wilden.
Sinds 3 weken heb ik nu een "98 v70 op g3 2,5 10 km stand 360 k
Is iets goedkoper rijden wegens de afstanden die we afleggen ( ongeveer 20-25 pj )
De auto loopt mooi stationair trekt ook goed , geen olieverbruik ,geen koelvloeistofverbruik...verbruik lijkt me ook goed ongeveer 1:8,5 bij 50 % snelweg en de rest binnenwegen.het lijkt dus allemaal goed...behalve 1 ding

Er zit een tik in de motor , dit heeft hij met een koude start....niet constant maar af en toe hoor je iets , ....tijdens accelereren vanaf 2500 rpm hoor je het luider , en rond de 3-3500 rpm is het echt duidelijk aanwezig ( hoorbaar in de auto met de ramen dicht)durf niet echt hoger te gaan dan 3000 rpm

Heeft iemand hier enig idee ?

oliepeil is prima ,pas olie ververst semi synt. 10 W40
Geen vreemde luchtjes , ook geen rook o.i.d uit de uitlaat
Ik kan zelf niet thuisbrengen waar het nu vandaan komt , het lijkt bovenin , maar net zo goed onderin de motoer zijn.

Heeft er iemand een idee waar dit aan ligt en/of dit een veel voorkomend euvel is?

Bedankt alvast

Hengeveld

MVeldhuis

Filmpje van auto met kap open en iemand die vrolijk met het gaspedaal speelt?

estate v70

Bedankt voor je reaktie..
Nee ...gelukkig niet dezelfde tik als in het filmpje ( gelukkig maar )

MVeldhuis

Ik bedoel meer dat je even een fimpje moet maken, de heren techneuten hier kunnen niet raden hoe zo'n tik jij hebt.

estate v70

OK,dat is goed
Ga ik zaterdag even doen.

Bedankt voor jullie reaktie

THIJS-V70

Citaat van: MVeldhuis op 29-06-2012 00:02:55

Dit zal met een reden gebeuren denk je niet ?

En er zat niemand IN met het gaspedaal te spelen ;)

Ik rij net zo goed op gas als ik kan koken ;)

MVeldhuis

Citaat van: THIJS-V70 op 29-06-2012 09:55:37

Je punt?

estate v70

Ik heb gisteren geprobeerd om het carter er onder weg te halen omdat ik denk dat het aan de drijfstanglagers ligt.
Het valt vies tegen om deze er onder weg te krijgen
Heb helaas ( nog ) geen geluidsfilmpje kunnen maken....mijn camera had er geen zin in.
Iemand tips voor de carterpan ?

moorf01

Ik zou niet zomaar de carterpan er af gaan halen, namelijk kun je als je die er af hebt volgens mij niet veel uitrichten om dat eventuele probleem, lagers, te verhelpen ( neem ik aan ). Weet je zeker dat het geen klepstoter is? Die kunnen behoorlijk veel geluid maken, en ook blijven maken als er een "lek" is. Wat ook kan is dat de oliedruk in die stoters niet voldoende is, en dat kan weer wel liggen aan de sealings en oil pickup in de carterpan, dus daar kun je sowieso een en ander vervangen.

Succes

moorf01

Wat ik me herrinner van de carterpan is dat het een behoorlijke uitdaging is om genoeg ruimte te maken om hem te laten zakken, en vervolgens weer terug te krijgen. Ook is het tricky om zeker te zijn dat de nieuw aangebrachte rubbertjes op de plek blijven. Er zit vloeibare pakking tussen dus je zal beide oppervlakken zeer goed moeten reinigen, om lekkage te voorkomen. Als het probleem oliedruk is, is het raadzaam ook de oliepomp pakkingen etc aan te pakken. Ik had toendertijd overigens geen succes, bij mij waren er een aantal gare klepstoters de boosdoener.

THIJS-V70

Citaat van: MVeldhuis op 29-06-2012 10:42:53

Je punt?

Dat vroeg ik me eerder bij jouw reactie af ;)

THIJS-V70

Citaat van: estate v70 op 01-07-2012 10:06:10
Ik heb gisteren geprobeerd om het carter er onder weg te halen omdat ik denk dat het aan de drijfstanglagers ligt.
Het valt vies tegen om deze er onder weg te krijgen
Heb helaas ( nog ) geen geluidsfilmpje kunnen maken....mijn camera had er geen zin in.
Iemand tips voor de carterpan ?

Ik had hetzelfde en ben er mee gestopt. Deze week gaat de auto weg naar ET voor een nieuwe motor, erg prettig bedrijf en mensen zoals ik ervaar.

Je kunt alles zelf doen, ik krijg het ook wel netjes voor elkaar en heb de spullen bij de hand echter kost het ook tijd. De mensen van ET doen dit zo vaak dat het echt een routine is en alles terug gelegd wordt zoals het was, dat ervaar ik als prettig.

Ludo

Citaat van: THIJS-V70 op 01-07-2012 12:19:29
Citaat van: MVeldhuis op 29-06-2012 10:42:53

Je punt?

Dat vroeg ik me eerder bij jouw reactie af ;)

Is het dan zó moeilijk te begrijpen, dat Mathijs naar een filmpje vraagt om het geluid te herkennen/lokaliseren.
Hij maakt het anders nóg een keer duidelijk, in zijn volgende reactie.
:eusa_doh:

MVeldhuis

Dank je Ludo, ik zeg maar zo: ik zeg maar niks :)