RTI navigatie aansluitkabel, ze zijn gek geworden bij volvo

Gestart door mbouwheer, 29-06-2012 19:17:45

Vorige topic - Volgende topic

mbouwheer

Ik heb een rti set op de kop getikt met zo'n klapscherm voor in de v70 classic. Puur voor de heb, ik vindt het wel leuk om mijn auto lekker compleet te maken. Bij het inbouwen loop ik tegen een probleem aan. Het inbouwen en aansluiten is met de orginele RTI kabelboom een fluitje van een cent. Maar er zit een grote witte connector die denk voor de voeding e.d. is. Het is de enige stekker die vanuit het systeem met de auto verbinding maakt voor voeding en andere signalen die de navigatie nodig heeft.

Weet iemand waar deze stekker op aangesloten kan worden? Of moet ik bij de dealer een contra stekker halen die weer ergens anders naar toe gaat?

Het is de grote witte stekker in het midden van de foto:

Alvast bedankt!

thuur

Heb je een nummer op die "RTI kabelboom" staan?

Bij de dealer is een verloopkabelset te krijgen van Classic naar RTI.

Gr 8)

mbouwheer

In Vida zie ik bij de onderdelen lijst volgens mij die stekker staan. Die komt dan denk ik tussen de aansluit stekker van de radio zodat de signalen afgetapt worden? Ik zal eens bij de dealer langs gaan om deze stekker te bestellen. Ik heb nl ook nog de ophang steunen nodig om de cd-rom speler en tmc kastje te bevestigen. 

mbouwheer

Er hoort inderdaad een verloopkabel tussen de radio aansluiting vanwaaruit de aansluitstekker komt naar de RTI. Is gewoon te bestellen bij de dealer. Het is een simpel kabeltje. Dit is hem in Vida:

Nu komt het (hou je vast) Kosten: € 485,00 !!!!!!!
De dealer kon het ook niet geloven, gebeld met hoofdkantoor en het was echt de juiste prijs. Volvo zweden vraagt er 3000 kronen voor. Ik had ook nog de tmc antenne nodig plus wat bevestigingssteunen. Die waren bij elkaar nog geen 100 euro. Terwijl die antenne unit nog best wel een behoorlijk apparaat is.

Dat wordt dus zelf knutselen. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als er hier iemand is die zo'n kabel heeft.
Maar als er iemand is die zo'n RTI in zijn classic heeft en het goed vindt als ik een keer langskom om de stekker te bekijken dan zou je mij erg blij maken en ik zal je ruimhartig belonen!  :-*
Als ik weet hoe de stekkers qua schema in elkaar steken dan kan ik dat eenvoudig zelf namaken.

Alvast bedankt!

heerhugo

Kan je voor dat geld niet opzoek gaan naar een centerspeaker etc? De RTI uit die tijd is waardeloos, traag, weinig informatie op het scherm en er is vorige jaar een update uitgebracht en niemand weet of er ooit nog een update uit komt.

rovelra

Heb je hier wat aan?

Kan eventueel van eigenaar wisselen!

Rob850turbo

heeft iemand een onderdeel nummer van deze kabel?

voor zo ver ik kan zien , zijn er 2 grote witte stekkers , beidde gaan naar de hoofdkabelboom van de auto.

en voor zover ik kan zien niet naar de radio toe

glenfiddich1983

Citaat van: mbouwheer op 03-07-2012 09:39:56
Er hoort inderdaad een verloopkabel tussen de radio aansluiting vanwaaruit de aansluitstekker komt naar de RTI. Is gewoon te bestellen bij de dealer. Het is een simpel kabeltje. Dit is hem in Vida:

http://i435.photobucket.com/albums/qq77/mbouwheer/adapterkabelvolvorti.jpg

Nu komt het (hou je vast) Kosten: € 485,00 !!!!!!!
De dealer kon het ook niet geloven, gebeld met hoofdkantoor en het was echt de juiste prijs. Volvo zweden vraagt er 3000 kronen voor. Ik had ook nog de tmc antenne nodig plus wat bevestigingssteunen. Die waren bij elkaar nog geen 100 euro. Terwijl die antenne unit nog best wel een behoorlijk apparaat is.

Dat wordt dus zelf knutselen. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als er hier iemand is die zo'n kabel heeft.
Maar als er iemand is die zo'n RTI in zijn classic heeft en het goed vindt als ik een keer langskom om de stekker te bekijken dan zou je mij erg blij maken en ik zal je ruimhartig belonen!  :-*
Als ik weet hoe de stekkers qua schema in elkaar steken dan kan ik dat eenvoudig zelf namaken.

Alvast bedankt!

Ik zou ze lekker zelf maken en voor slechts de helft van de dealerprijs op eBay zetten ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Ben

daanium

Ik heb ook nog een complete set liggen. Alleen het schermpje heb ik zelf in gebruik :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]