haperen tijdens het rijden en soms uitvallen bij stationair

Gestart door Franck846, 29-06-2012 21:36:17

Vorige topic - Volgende topic

Franck846

Vandaag tijdens onze rit naar Belgie begon de 850 opeens te haperen, alsof het contakt werd uitgezet.
Dit duurt gemiddelt 3 a 4 seconden en pikt hij de draad weer op, in hoeverre het van invloed is weet ik niet,maar de toerenteller vliegt continu heen en weer en de tempmeter zakt naar beneden.
Ik heb al gezocht hier op het forum maar werd er niet echt wijzer van. Wat mij ook opviel was een enigzins "rauw" geluid rechtsvoor,net of er iets aanliep, bij controle was echter niets te zien of te horen.
Het is echt vreselijk irritant om mee te rijden waarbij moeders in de stress vliegt, wie weet raad?

edit: ik heb geen gasinstallatie aan boord 2.5 144pk
Maak niet steeds dezelfde fout, er is keuze genoeg.

Jack v

haperende dynamo.
slecht contactslot
contactring stuk
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Franck846

Citaat van: Jack v op 29-06-2012 21:45:43
haperende dynamo.
slecht contactslot
contactring stuk

Ik had ergens al een vaag vermoeden en heb halverwege de rit idd de sleutel van de bos gehaald, helaas zonder resultaat.
Ik sta nu op een camping, is het makkelijk om een slecht contactlot en of contactring (waar zit die?) te controleren?

Franck846

Vandaag maar eens onder dekap gedoken, en alle kabels  en stekkers maar eens nagelopen en schoongemaakt.
Tijdens de rit  naar Hasselt geen storing gehad. :D hopelijk morgen op de terugreis ook storingvrij.