airco schakelt drie keer per minuut in, koelt WEL

Gestart door martman, 30-06-2012 20:25:37

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Bij compressor vervangen moet alles los, leidingen etc.  Systeem moet eerst leeg, dan compressor vervangen, droger vervangen. systeem laten druktesten, en dan afvullen etc
Bij magneetkoppeling afstellen kan alles blijven zitten, het is alleen priegelwerk

Ries van de Zilverschuit

Ik heb zowel de koppeling onder handen gehad en daarna mijn compressor vernieuwd. Maar de boutjesmethode is toch echt het snelst, mits ze niet breken. Het moet mogelijk zijn om de compressor los te halen en die schuin naar onderen door het subframe te steken. Dan kun je beter bij de voorkant van de compressor. Slangen blijven dan zitten en het systeem blijft dicht. Meeste werk is om alles van boven weg te halen, zoals de stuurpomp, de dynamo en nog wat andere zaken. Maar dat geeft misschien wel het minste getob.  :)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Volvo S70

hoeveel keer hoort de magneetkoppeling in en uit te schakelen per minuut?  is 3 x per minuut nou normaal?

Sbv

Citaat van: Volvo S70 op 02-07-2012 20:42:15
hoeveel keer hoort de magneetkoppeling in en uit te schakelen per minuut?  is 3 x per minuut nou normaal?
Het gemiddelde is dacht ik 3,78 keer

volvobug

Citaat van: Sbv op 02-07-2012 20:47:10
Hmmm, ik kom op 3,56, maar heb hem dan ook alleen aanstaan als het buiten boven de 21 graden is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Citaat van: volvobug op 02-07-2012 21:37:44
Citaat van: Sbv op 02-07-2012 20:47:10
Hmmm, ik kom op 3,56, maar heb hem dan ook alleen aanstaan als het buiten boven de 21 graden is.
Dan wordt het hoog tijd om de speling aan te passen...

Theostek

Dat is niet te bepalen, meerdere factoren bepalen dat.
1. Werkt het systeem naar behoren. (vulgraad voldoende, te laag of overvuld)
2. Vocht aanwezig in het systeem ?
3. Functie accumulator (wel/niet verzadigd)
4. Vervuiling condensor ?
5. Omgevings temperatuur ?
6. Staat van de compressor. (nieuw/oud/versleten)
7. Instelling temperatuur ? (Vol,middel,laag)
enz, enz.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Volvo S70

en als hij om de 13seconden in en uit schakelt? kan de magneetkoppeling dan ook speling hebben? gas is dan net helemaal gevuld, hij staat op zijn koudste stand (ecc) en het is 22graden (gisteren).

Matthieu123

Citaat van: Sbv op 02-07-2012 16:42:22
Bij compressor vervangen moet alles los, leidingen etc.  Systeem moet eerst leeg, dan compressor vervangen, droger vervangen. systeem laten druktesten, en dan afvullen etc
Bij magneetkoppeling afstellen kan alles blijven zitten, het is alleen priegelwerk

Ik zei ook niet vervangen, maar even de bouten lossen.. de leidingen zijn flexibel genoeg om de pomp wat op zij te leggen.

De boutjesmethode kan snel zijn.. maar bij mijn s70 ben je een knappe jongen als je uberhaupt die boutjes erin krijgt binnen 2 uur..

Sbv

Met ringen verwijderen en koffie pauze binnen 2 uur gedaan recent bij 2 S70's

Theostek

Citaat van: Volvo S70 op 03-07-2012 09:55:08
en als hij om de 13seconden in en uit schakelt? kan de magneetkoppeling dan ook speling hebben? gas is dan net helemaal gevuld, hij staat op zijn koudste stand (ecc) en het is 22graden (gisteren).

Weet je wat jij moet doen :eusa_think:
:eusa_silenced:
:eusa_hand:
je bent niet serieus meer bezig, dat ik daar nog tijd  in steek met jouw  :eusa_sick: eigenwijs doen.
Sorry hoor, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

martman

@ theostek:

je stelt in mijn geval verschillende mogelijkheden, maar moet ik er nu iets mee, of kan ik gewoon doorrijden en kijken wat er gebeurt? Ik heb nameijk nog een aanspraak op garantie als er daadwerkelijk iets zou zijn. ( tenminste, ik vind dat ik daar aan spraak op maak, garage denk ik ook wel)

Bedankt voor het meedenken.
nog nooit zo oud gereden, maar ook  nog nooit zo lekker!

Volvo S70

Citaat van: Sbv op 03-07-2012 10:50:25

dat is wel knap gedaan in 2 uur. verschilt het nog met een benzine of diesel motor?

Sbv

Citaat van: Volvo S70 op 03-07-2012 23:24:32
Citaat van: Sbv op 03-07-2012 10:50:25

dat is wel knap gedaan in 2 uur. verschilt het nog met een benzine of diesel motor?
Volgens mij niet echt

Volvo S70

ik heb ook even gekeken en hij schakelt om de 16 sec in en uit. dus 3.75 gemiddeld . soms blijft hij langer draaien.