Hulp gevraagd Versnellingsbak slot. "bear systeem"

Gestart door Thijs T5, 30-06-2012 21:04:29

Vorige topic - Volgende topic

Thijs T5

Goedenavond allen,

Ik heb een probleem mijn versnellingsbak is op slot gezet met een versnellingsbak slot. Hoe  het is gekomen ga ik maar niet dieper op in :eusa_wall: maar het feit is dat ik geen meter meer vooruit kom.

Zoals je kunt zien zit de versnellingsbak nu vast in de vierde versnelling.

Iemand een idee hoe ik dit geheel weer operationeel kan krijgen zonder de hele boel te slopen???

Ik heb veel handgereedschap tot m'n beschikking maar geen "power tools"

Alvast bedankt voor het brainstormen.

Groet Thijs.

ps. leuk detaill ik sta vast bij m'n "schoonouders" haha. HELP! :eusa_angel:

Wout309t

Middenconsole heb je zo los, dan heb je in elk geval zicht op wat je moet doen!
2011 V70 2.0T R-Design MT

arjenT5R

What the hell! Need more explanation hiero! :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

combinedforces

Kun je de pookhoes loshalen, misschien dat je dan iets ziet?

mjansen

die zit bij ons in het dorp, misschien ff kijken op bearlock.nl
Staat wel een telefoonnummer bij, misschien hebben ze iets van een 24 uurs service

Boemeltje

Het idee van zo'n systeem is toch dat je het juist niet zomaar los kunt krijgen? Ik heb 'm hier wel eens in een display staan bekijken, maar er komt gewoon een pen achter/voor je versnellingspook te zitten. Die zul je er dus uit moeten krijgen, anders kun je de pook niet uit de versnelling halen. Het geheel zit met een frame vastgebout op je carrosserie/daar waar je versnellingspook vast zit, met volgens mij (weet ik niet zeker) gehard staal :(

Thijs T5

Nou Boemeltje heeft helemaal gelijk zo zit het precies.

Ben maar begonnen met het middenconsole los te trekken.

Maar ben beetje gestrand bij de obd2 stekker. In het donker is het een beetje lastig werken.
Weet iemand hoe je die makkelijk loswipt?

Hier wat foto's van hoe het zit. sorrie voor de slechte phone pic's

De pen met aan de rechter kant de slot constructie, allemaal vastgemaakt aan een stalen constructie die van voren vastgebout zit

Op deze was ik dus gestrand hoe maak je deze los zonder iets kapot te maken?

Zal het morgen nog eens op het gemakje in het licht proberen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken,

Ik hoop dat als ik eenmaal de "fundatiebouten" los heb het hele geheel zonder problemen los komt.... :eusa_pray:

Groet Thijs

Henk855

Als ik dit zo lees op bearlock.nl dan is het niet zo simpel.

Permanent en onverbrekelijk geïnstalleerd, vormt  het BearLock-versnellingsbakslot®  zich tot één geheel met het chassis van uw auto. De bediening is moeiteloos, simpel en snel; een vrijwel "automatische" handeling, zodat het consequent gebruik wordt bevorderd. Dit laatste zorgt dan weer voor een optimale bescherming van uw auto. Eenmaal ingebouwd, is het slot niet te kraken, met wat voor soort gereedschap dan ook, zonder de auto (chassis) ernstig te beschadigen. Dit alles maakt diefstal vrijwel onmogelijk en uiterst onaantrekkelijk. Bearlock is geclassificeerd en gecertificeerd in de VbV/scm-klasse voor mechanische protectie: VbV/scm-MP 03
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Wout309t

Onder de obd stekker zitten 2 witte stekkers en dan kan het hele spul er wel vanaf. Handremhoes er even afschuiven. Het is een beetje friemelen, maar als je het met beleid doet is het zo gepiept.
2011 V70 2.0T R-Design MT

KIM

Tijdens mijn SCM cursussen heb ik onze bear-lock display laten zien. Dat ding bestaat uit van allerlei gehard stalen delen en waarschijnlijk breekbouten. Ik ben bang dat dit geen vlot klusje gaat worden.
Miosschien dat je met een dremel met diamant schijfje uit de voeten kunt?

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

;D ;D ;D.  je hebt altijd baas boven baas Stephan ;D

Boemeltje

Als we het positief bekijken: als je de boel los gekregen hebt kun je ons wel vertellen of het systeem al dan niet goed is, en dus aan te raden voor mensen die graag niet-opzichtige anti-diefstal maatregelen willen treffen :P

Thijs T5

hihi grapjassen ik ga vanavond weer aan de slag,

En als het niet lukt wordt het of een haakse slijper of een boormachine met geharde boor... Boor ik het slot wel uit.

Ben eens benieuwd.

Gelukkig staat de hele kofferbak vol pils....