Dure vakantie?

Gestart door spider, 01-07-2012 19:35:19

Vorige topic - Volgende topic

spider

Hallo, gisteren vertrokken naar Italië met de T-5R. Wat een feest en ondanks de volle bepakkingen een beest van een auto. Ik vrees alleen dat de vakantie war duurder uit gaat vallen. Vanaf klaarheid kreeg ik geen lpg meer in de tank. Het lag niet aan de pomp, want bijnanderen ging het vullen wel. In zwitserland nog een keer geprobeerd en na veel aandringen de tank volgekregen. Alleen als ik nu overschakel op lpg krijgt de motor geen lpg. Hetzij geen drama, maart € 1,87 is toch ff wat anders dan € o,83 (Italiaanse prijzen) bij een verbruik van nog geen 1:7. En nu op naar een mooie kroeg om te kijken hoe Italië kampioen wordt. Groet uit een zeer warm Italië. En wie weet heeftviemand voor mij nog even goede tip voor het lpg-probleem..

UserID6342

Is een bekend iets, je moet ook net voor Zwitserland LPG tanken, dan Zwitserland zo ver mogelijk doorrijden en weer LPG tanken in Italië.  De Zwitserse pompen leveren geen genoeg druk.  Ruim 25 jaar geleden al meegemaakt met een Fiat 132 Lido op LPG en later nog eens met een tweetal Amerikaanse auto's (GMC camper en Chevrolet).  Was niet mee te rijden na het LPGtanken in Zwitserland.  Bij de eerste gransovergang Como / Chiasso LPGtank leeg laten lopen en vervolgens opnieuw getankt in Italië en nergens geen last meer van gehad.

Laat de tank maar leegmaken of doe het zelf.  Let wel op dan, ga er dus niet bij staan te roken ;D :evil: ;D

NinaPaul

Schoolmeester kom er maar in.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

De tank laten leeglopen hoeft niet, de druk aflaten is voldoende.

volvobug

Citaat van: spider op 01-07-2012 19:35:19
... Vanaf klaarheid kreeg ik geen lpg meer in de tank. ....
Wat is dat, "vanaf klaarheid"...?

Heb nooit problemen gehad met LPG tanken in Zwitserland de laatste jaren. Wel in Duitsland, met geen mogelijkheid een liter in te krijgen. Dacht dat het lag aan het volledig leegrijden en iets met een drukventiel wat vastslaat. Kan een half uur later weer weg zijn (klop, klepel, broodje, aap,...  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ludo

Citaat van: volvobug op 01-07-2012 21:51:27
Dacht dat het lag aan het volledig leegrijden en iets met een drukventiel wat vastslaat. Kan een half uur later weer weg zijn (klop, klepel, broodje, aap,...  ::)

Als de tank volledig leeggereden is, kan dat inderdaad voorkomen, de begrenzer kan dichtslaan.
Staat ook in de Vialle handleiding.

elmarconi

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35066.0.html

Snel naar de oplossing:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,14265.msg235778.html#msg235778

Citaat van: llinssen op 08-08-2006 16:40:06
Als de auto
-na in de zon te hebben gestaan
-na de lpg tank flink leeg te hebben gereden
Niet (ook niet voor heel even) overschakelt op gas,
Dan zit er waarschijnlijk lucht in de leidingen.

Bij mij zit er tegen het schutboord een soort koppelstuk tussen de leidingen die naar de injectoren gaan, en 2 die van achter komen. Met een sleutel 14 kun je de koppelingen die van achter komen losdraaien. De auto staat hierbij niet op contact.
Op gegeven moment begint er gas en lucht vrij te komen. Waarschijnlijk is dat niet het moment om een sigaret op te steken. Na verloop van tijd is dit voorbij.(10-30 sec?)
Vastdraaien (wachten totdat het gas vervlogen is) en starten. Mocht het overschakelen nog steeds niet lukken, herhaal de procedure. Ik weet niet of het zin heeft die meteen te herhalen, maar na een dag leverde het bij mij resultaat op.

Heb dus als je met lpi de grens over gaat een sleutel 14 bij. Steeksleutel bij voorkeur.

--
Autogas Inside . . .

spider

Vanmorgen op weg en nog een keer geprobeerd Vialle wakker te schudden. En ja hoor het nachtje slapen heeft hem goed gedaan. Zonder zelfs maar een hikje rijdt het gele monster weer op lpg. Kunnen we weer zonder schuldgevoel gas geven! Over het lamba lampje dat nu brandt maak ik mij niet te veel zorgen. Meestal gaat dat na verloop van tijd weer uit. Dank voor jullie adviezen.

Midicijnman

Ik zit nu in Frankrijk met precies het zelfde probleem: bij de pomp wil er geen gas meer bij. Eerst wilde ik langs de snelweg, met nog twee streepjes op de LPi, de gastank even bijvullen. Daar ging het heeeeeel langzaam. Ik dacht dat het aan de voorraad van de pomp zou liggen. Ik heb de tank toen niet helemaal vol gekregen. Ongeveer vier streepjes van de vijf. De auto rijdt overigens prima op lpg dus dat is het probleem niet. Ik heb vervolgens de tank helemaal leeggereden en toen kreeg ik er helemaal niks meer in. Bij twee verschillende pompen weigert alles. De oplossingen die ik op het forum kan vinden gaan over lucht in de leidingen en auto's die niet meer op lpg willen rijden. Moet ik nu even met steeksleutel 14 aan de slag of heb ik een ander probleem?

Ludo

Daar lijkt het wel op, te veel druk in de tank.
Doe dit wel met beleid, dwz. de koppeling langzaam losdraaien.

Midicijnman

Zo, mijn Duitse buren hebben vast wat onrustig geslapen... Maar, het probleem is inderdaad opgelost. Na het laten ontsnappen van een fikse gaswolk, kon ik weer gewoon tanken. Scheelt toch weer een paar centen op het vakantie budget. Het 850Forum werkt weer geweldig. Bedankt!

Morgen vanuit Frankrijk Duitsland in. Maar eens kijken of het daar wat beter gaat met dat lpg tanken.
Tip: voor de iPhone zijn er handige apps die lpg-stations voor je kunnen vinden in de buurt. Zowel voor Frankrijk als voor Duitsland.

Broabander

Hebbie een naam van zo'n app? Lijkt me handig als ik vrijdag vertrek richting Italie
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

V70 classic

Citaat van: Broabander op 05-08-2012 11:58:58
Hebbie een naam van zo'n app? Lijkt me handig als ik vrijdag vertrek richting Italie

Iets met brandstof wijzer dacht ik.
kun je gewoon je gewenste brandstof invoeren.
Vervolgens krijg je een lijstje.
op verzoek geordend op afstand dan wel op literprijs.
grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

DanielE

werkt zoiets ook offline?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12