Krijg uitlaat spruitstuk niet dicht (Opgelost)

Gestart door Berserker, 05-07-2012 20:53:03

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

Alle draadstangen vervangen en daarna alles weer aangedraaid motor gestart, tractor geluid, ik krijg mijn spruitstuk niet dicht op het blok.
Ik kan de moeren ook niet verder aandraaien, zitten vast en toch komt er nog uitlaatgas uit mijn spruitstuk waar de pakkingen zitten en het zijn originele Volvo pakkingen want ik heb ze bij de Volvo dealer gehaald. Zelfs nog gekeken of er geen pakking verkeerd zat, maar zaten allemaal goed.
Wat kan hier de reden van zijn? Draai ik alles in de verkeerde volgorde aan?
Ik draai eerst alles op het blok aan en daarna het flexibel op de katalisator.

KIM

Is het pasvlak waarop het spruitstuk komt wel vlak? Is je spruitstuk niet gescheurd?

Eventueel kun je de pakking aan weerszijden met een heel dun laagje vloeibare pakking voor uitlaatsystemen insmeren.

arjenT5R

dan zal er wel een pakking van tussen liggen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Kijk je spruitstuk zelf maar goed na of het niet gescheurd is.  Komt vaker voor en je bent de eerste niet.

Berserker

Het is een nieuw spruitstuk. Als ik de auto aan heb staan voel je de uitlaat damp tussen het blok en de pakking vandaan komen

MrCain

zijn je draadeindjes niet te lang => dat je moer dus niet verder aangedraaid kan worden omdat het schroefdraad ophoud?

Heb ik zelf ook een keertje gehad.... :eusa_wall:
Heb dit toen (tijdelijk) opgelost door 2 ringetjes achter de moer te doen.

CiteerWat kan hier de reden van zijn? Draai ik alles in de verkeerde volgorde aan?

Spruitstuk vastdraaien vanuit het midden naar buiten?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

850 T5 Freak

aan de linkerkant van het spruitstuk (vanuit in auto zittend bekeken) zit er een loze plug gat, heb je die plug overgezet?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Berserker

Ik heb een 10 klepper, dus die plug heb ik niet

Berserker

Nou, eindelijk opgelost.
Had de hele zooi er weer afgehaald en gekeken naar de pakkingen of er geen oude tussen was blijven zitten zoals ArjenT5R suggereerde. Wat bleek nou, ik had 1 pakking verkeerd om zitten, een hele domme fout, gewoon niet goed opgelet, nou ja weer wat geleerd.
Naar de Volvo dealer geweest en originele draadeindjes gekocht, wel duur, was voor 10 moeren en 10 draadeinden 40 euro kwijt. Maar goed, beter Dirk342 zijn raad opvolgen dan aan lopen klooien met draadeindjes bij mijn werk vandaan.
Wel brak er 1 oude draadeind af, maar ik had van de week een helicoil set gekocht, kwam die ook van pas (NinaPaul nog bedankt voor die tip)
Kun je weer zien dat als je niet oplet en geconcentreerd te werk gaat je vreselijk loopt te kloten.

UserID6342

Mooi dat het weer is opgelost joh, kun je er weer tegen !

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica