Remblokken voor

Gestart door Henk855, 07-07-2012 07:56:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk855

Gister voor een kennis wezen kijken voor remblokken voor de vooras van zijn 855 10V en de blokken van Zimmermann, TRW/Lucas en Pagid bekeken. Deze drei merken zien er het zelfde uit, ze hebben alle enorm afgeschuinde kanten, TRW en Pagid zijn nog verder afgeschuind, we twijfelen nog deze blokken te kopen.

De vraag hebben deze blokken wel voldoende rem capaciteit, door de grote afgeschuinde kanten gebruik je maar een klein deel van het blok en pas als de blokken voor de helft weggesleten zijn ga je het hele oppervlak van het blok gebruiken. Klopt deze redenering?

Zie zelfs dat deze blokken ook op mijn kenteken worden aanbevolen, lijkt mij toch echt onder bemeten voor een auto die standaard 250 PK heeft.

Dit is wat ik bedoel:

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

#1
Ik weet niet hoe de blokken van Zimmermann zijn, maar de schijven moet je nooit nemen.


Ik zie op deze afbeelding geen afgeschuinde kanten, trouwens.

Henk855

Citaat van: elianmars op 07-07-2012 07:59:46
Ik weet niet hoe de blokken van Zimmermann zijn, maar de schijven moet je nooit nemen.




Het gaat meer over de vorm van de blokken nog niet zo zeer het merk, het lijkt mij maar een klein oppervlak waarmee geremd wordt in het begin?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

Niemand die hier iets op kan zeggen?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

NinaPaul

Jawel, zelfs hele zinnige dingen.

Maar ik ben bang dat ik je moe maak hiermee.  ;D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 10:56:33
Niemand die hier iets op kan zeggen?

Dat ligt eraan, wat wil je betalen voor een fatsoenlijk antwoord?


Gr ;D

volvobug

Gezien de kracht die je zet met de remzuiger, denk ik dat een blok een fractie doorbuigt, waardoor de effectieve remdruk per mm2 vanuit het hart (directe drukvlak remzuiger) uit naar buiten afneemt. Daardoor zou het remverlies door afschuining wel eens minimaal kunnen zijn.
Als je de volle breedte van het oppervlak van een blok effectief wil gebruiken, moet je er meer zuigertjes achter zetten.
Geen harde wetenschap, zomaar een gratis gedachte  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Citaat van: thuur op 07-07-2012 11:23:05
Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 10:56:33
Niemand die hier iets op kan zeggen?

Dat ligt eraan, wat wil je betalen voor een fatsoenlijk antwoord?


Gr ;D

LOL!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 07:56:24
Deze drei merken zien er het zelfde uit, ze hebben alle enorm afgeschuinde kanten,

Zie zelfs dat deze blokken ook op mijn kenteken worden aanbevolen, lijkt mij toch echt onder bemeten voor een auto die standaard 250 PK heeft.

Vreemde vragen.  :eusa_think:

Citaat van: Henk855 op 06-06-2012 20:43:19
Vandaag zijn de voor remmen aan gepakt, ik had van Cas een 302 set over genomen en deze zit er nu onder, wat een verschil.

Een originele 302 blok, is identiek.

Henk855

Citaat van: Ludo op 07-07-2012 13:07:19
Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 07:56:24
Deze drei merken zien er het zelfde uit, ze hebben alle enorm afgeschuinde kanten,

Zie zelfs dat deze blokken ook op mijn kenteken worden aanbevolen, lijkt mij toch echt onder bemeten voor een auto die standaard 250 PK heeft.

Vreemde vragen:eusa_think:

Citaat van: Henk855 op 06-06-2012 20:43:19
Vandaag zijn de voor remmen aan gepakt, ik had van Cas een 302 set over genomen en deze zit er nu onder, wat een verschil.

Een originele 302 blok, is identiek.


Ludo ik snap niet wat hier vreemd aan is, een 10V heeft veel minder vermogen dan een 2.3 R en toch de zelfde blokken als voor een 10V met 140 PK. Het zou toch kunnen dat er blokken zijn van verschillende samenstelling.

Dat een 302 blok identiek is neem ik zonder meer aan, ik zou het niet weten. Ik heb mijn blokken nu in Engeland besteld via Ebay.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ludo

Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 13:33:45
Ludo ik snap niet wat hier vreemd aan is, 

Dan lees je openingspost nog een keer.
Het remmenboard bestaat overigens ook uit het grootste deel van je vraag.

Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 13:33:45
Ik heb mijn blokken nu in Engeland besteld via Ebay.

Die hebben dan voldoende remcapaciteit. ???
Heb je dat wel gevraagd, of zijn die ook niet telefonisch bereikbaar?.  ;D  :-X

Henk855

Citaat van: Ludo op 07-07-2012 18:03:33
Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 13:33:45
Ludo ik snap niet wat hier vreemd aan is, 

Dan lees je openingspost nog een keer.
Het remmenboard bestaat overigens ook uit het grootste deel van je vraag.

Citaat van: Henk855 op 07-07-2012 13:33:45
Ik heb mijn blokken nu in Engeland besteld via Ebay.

Die hebben dan voldoende remcapaciteit. ???
Heb je dat wel gevraagd, of zijn die ook niet telefonisch bereikbaar?.  ;D  :-X

Waarschijnlijk denk je grappig te zijn Ludo maar nee dat ben je zeker niet!

En ja ik heb gebeld met de verkoper, met UPC Europa bellen 10 euro cent per gesprek, ongeacht of ik nou 1 of 60 minuten bel.

EBC Red Stuff voor net geen 100 euro incl. verzenden.

Maar dank allen voor de fantastische antwoorden op mijn vraag. Het antwoord van volvobug en elianmars was duidelijk maar de rest?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

Redstuff ? Oorproppen bijgeleverd ?

Henk855

Nee hoor Marco zonder oordoppen, maar van waar deze vraag?

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elmarconi

Citaat van: volvobug op 07-07-2012 12:10:28
Gezien de kracht die je zet met de remzuiger, denk ik dat een blok een fractie doorbuigt, waardoor de effectieve remdruk per mm2 vanuit het hart (directe drukvlak remzuiger) uit naar buiten afneemt. Daardoor zou het remverlies door afschuining wel eens minimaal kunnen zijn.
Als je de volle breedte van het oppervlak van een blok effectief wil gebruiken, moet je er meer zuigertjes achter zetten.
Geen harde wetenschap, zomaar een gratis gedachte  ::)

Idd, remcapaciteit is proportioneel met wrijvingscoëfficiënt en vlaktedruk.
Zelfde remcilinder, zelfde druk op een kleiner oppervlakte, dus hogere oppervlaktedruk tussen remschijf en blokje, met gelijke wrijvingscoëfficiënt meer remkracht.

Als het het oppervlakte te klein maakt gaan andere ellendige zaken als oververhitting meespelen.
--
Autogas Inside . . .