volvo 850 turbo stottert

Gestart door marretje, 07-07-2012 10:57:16

Vorige topic - Volgende topic

marretje

goedemorgen,
Ik heb een 1994 volvo 850 turbo, amerikaanse import, nooit een probleem, gisteravond met naar huis rijden, begon hij onwijs te stotteren an zwarte rook uit de uitlaat en wil niet harder dan 30, lijkt wel of hij geen vermogen heeft, durf er niet mee naar de garage te rijden, anwb sleept alleen naar de volvo dealer, (1km) maar heb mn eigen garage (10km) lijkt wel of de turbo geen lucht krijgt.....iemand ooit zoiets gehad ?

)()()sT

Luchtmassameter? Iemand in je buur om 'm eens uit te wisselen?

Heel rijk lopen als ie warm is kan ook de koelvloeistof-temp.sensor zijn.

marretje

hij loopt prima stationair, tis een automaat, zo gauw je gaat rijden gaat hij stotteren, en inhouden, olie is goed

Jack v

94 is obd I dus even foutcodes uitlezen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

marretje

ja weet het, wil ik ook doen,  heb anwb gebeld omdat ik naar mn garage wil, die is in bleiswijk, ik woon in capelle, dus vervoeren ze me niet, is buiten mn woonplaats, ik weet dat zij ook een computerleesapparaat bij zich hebben, maar hij zei dat dat geen zin had :( dus zit te denken hoe ik hem naar de garage ga krijgen, durf er niet mee te rijden, bang dat het nog erger wordt  :(
dit schiet echt niet op, vraag me af waarom ik dan lid ben, wel naar de volvo dealer =1 km, die dicht is , niet naar mn eigen garage 9 km die open is pffft

v40pokemon

OBD I betekent dat je hem zelf kunt uitlezen. Je heb geen hulp van de ANWB of garage nodig.
Kijk even hier op het forum hoe je OBD I moet uitlezen , post vervolgens hier de gevonden codes en ik denk dat de mensen hier je een aardig eind op weg kunnen helpen.

marretje

ok ga ik gelijk doen ! great !

marretje

ok ik begrijp nu dat je een uitleesapparaat moet hebben die je aansluit op dat kastje  ;)

KIM

Nee hoor.
Er hangt een kabeltje aan dat kastje met een 1-polige stekker. Afhankelijk van welk systeem je wilt uitlezen, prik je deze stekker op 1 van de gaten in stekker A of stekker B.
Vervolgens druk je op het knopje en je kunt de knippercode uitlezen.