Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

sven0503

mooi zo met die knippers, en de koplampen zitten er ook netjes in.

Goed bezig

Marty__Mouse

Dank u dank u..

@Koen, ik zal van het weekend overdag even wat foto's schieten, eergister was het al donker toen ik hem voor het eerst zag..

Overigens klinkt dat ook wel heel fijn hoor; de kickdown met die 6 cilinder..!  :P

Zojuist in de pauze even bij de vrienden van Harry Arendsen in Zevenaar langsgeweest en een thermostaat opgehaald;

Toch maar eens zelf een poging wagen dan... tips iemand?  :eusa_angel:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ries van de Zilverschuit

Vooral die boutjes zo lang mogelijk in de WD40 zetten. En zorgen dat de torx goed in de bout steekt. Gaan de boutjes los, stelt het werk niets voor. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Marty__Mouse op 21-12-2012 12:13:40
Even zoeken hier op het forum geeft al aan dat hoogstwaarschijnlijk de thermostaat hiervoor verantwoordelijk is.. Daarnaast heb ik ook de verhalen gelezen over het afbreken van boutjes en het doldraaien ervan.. Dus ik zal de betreffende boutjes vanaaf meteen maar even in de WD40 zetten.
Forget de WD40, gewoon torx goed erin en losdraaien die krengen!

;D
Beetje met beleid natuurlijk....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Thanks heren.. Ik zal het heel voorzichtig gaan proberen dit weekend...  ;D

Voor de geïnteresseerden, de link waar in heel veel topics naar werd gelinkt werkt niet meer, maar inmiddels is deze hier te vinden:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/ect_sensor_coolant_replacement.html

Hopelijk is het voor mijn motor hetzelfde (want 2.4T blok) en dan kan ik het e.e.a. volgens de plaatjes doen!  :eusa_dance:

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Bij het losdraaien van de torxboutjes, klein beetje verstand gebruiken.  Zo doe ik het altijd en eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad.  Laat eerst de auto warm draaien, pak een goede lange torxdop 40 (kost wat maar dan heb je ook wat) op een halfduimse ratel.  Ga niet (!) aan de sleutel hangen om kracht te zetten, maar geef een korte krachtige ruk.  Natuurlijk hou je met de andere hand de torxdop goed in het boutje gedrukt.

Laat de auto afkoelen en als deze is afgekoeld leg een alu plaatje of dik stuk karton over de dynamo heen ter bescherming want er loopt altijd wat koelvloeistof uit.  Rommel verwijderen en dichtbouwen (met een beetje kopervet op de bouten) in omgekeerde volgorde.

Succes !

Marty__Mouse

Goede tip Dirk, dat warmdraaien had ik jou al een keer zien schrijven  ;D
Ga ik ook zeker doen en ook dat stukje karton zal ik zeker even over de dynamo leggen om een knoeiboel te voorkomen!

Kopervet ga ik nog even naar opzoek, want dat heb ik dan weer niet in huis maar is natuurlijk zo gekocht..

Marty__Mouse

Is het een idee om de koelvloeistof meteen te vervangen? Als ik het stopje losgooi loopt toch alles eruit (in een bakje uiteraard) dan kan ik natuurlijk meteen vers erin gooien.. Of is het net zo goed om het spul te hergebruiken?

Mengen van kleuren is in elk geval niet aan te bevelen las ik?

Hoeveel liter koelvloeistof gaat er eigenlijk in?

sven0503

als je 't er uit laat lopen, gooi er dan verse in .... dat kost je de kop ook niet.

Arjanestate

Als je een ratel gebruikt voor die torx boutjes, ff een klap op het verleng stuk geven, ratel dr op en losdraaien maar, dan 'schrikt' dat boutje los.
854 T-5 ROOD 1994

The Demon

Niet gaan meppen op die boutjes dan scheurt je thermostaathuis gegarandeerd!

Groet,
The Demon.

Marty__Mouse

FUCKERDEFUCK!!

Toen had ik een probleem.. Na het vervangen van de thermostaat wat overigens prima ging. Auto warm gereden en de boutjes met wd40 ingesprayd oude thermostaat eruit en de nieuwe er weer in.

Stukje gereden en koelvloeistof er bij.. Top.. Dat hoofdstuk ging prima!

Gister nog even olie gepeild en deze stond na het beurtje vorige week iets boven het maximum peil (met warme motor). Vanochtend stond ie precies op max peil met koude motor.. Maargoed toch maar een klein beetje aftappen dan..

Ik had hier oo het forum een handige tip gelezen met een slangetje en een zeeppompje.. Slangetje gefabriceerd met een stroomkabeltje zonder aders en pompen maar...
Lukte dus niet.. Dan maar slangetje erweer uit.. PATS toen had ik het halve slangetje in m'n hand en lag de andere mooi afgesneden kant in het motorblok!
:(
Kuuuuuut! Heb de peilstok er al afgehaald maar kan nergens iets zien of voelen.. Dus ik denk dat het stukje slang fijn in het carter ronddrijft..
Tja.. Morgen maar naar de dealer en vragen of zei het carter voor me willen verwijderen om het slangetje eruit te halen.. En de olie zal dan ook wel ververst moeten worden als daar een dag lang een pvs slangetje in ligt? Weet niet of het oplost of schadelijke stoffen afgeeft..

Uiteraard laat ik me slepen en start ik de auto maar niet meer, dat lijkt me vragen om problemen..

Gaat me weer een hoop geld kosten terwijl ik slim dacht te zijn.. >:(

Arnie82

Hmmm... Niets kan je dag verpesten als zoiets lijkt me.
Hopelijk verpest het je kerstdagen niet Marty!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

-D©©©L-

triton

Slangetje kan toch niet door je zeefje heen , en komt ook niet tussen je drijfstanglagers dus lekker laten liggen zoals Marco al zei.
Professioneel raddraaier