Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

@Arnie,

Heb je helemaal gelijk in... Mooie auto rijden kost nu eenmaal geld!  ;D Enne, thanks trouwens... ;)

@SBV,

Ja ik ben ook zoiets kwijt voor de hele set dus iets van 20% korting volgens mij hè? En omdat ook de veren en de rubbers e.d. allemaal nu zo'n 14 jaar oud worden dacht ik dat ik dan beter alles maar kan vervangen, dan ben je er ook weer voor 10 jaar vanaf!

De losse (sachs) dempers kan ik ook alleen van de zwarte de artikelnummers vinden, de blauwe tevergeefs gezocht.. Ook bij verschillende zakelijke leveranciers nagevraagd, maar die nummers zijn afgeschermd door Volvo.. Dus dat gaat heel lastig worden.
En dan ben je ook veel geld kwijt want puur de losse zwarte dempers kosten me via de zaak al ruim € 200,- per stuk.. Tel daar de rubbers, veren en stabistang bij en dan zit je ruim over het bedrag wat de dealer berekent..

Ach en ik ben erg tevreden over Arendsen in Zevenaar dus ik gun hun die omzet ook wel..  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Is dat nummer niet op de demper zelf ingeslagen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

@®-

Citaat van: Marty__Mouse op 20-05-2013 17:23:56
Met een buis?? Hmmmm, in eerste instantie ga ik voor een andere bandenmaat omdat hij ook aan de binnenkant aanloopt maar al de wielschermen worden gerold denk ik toch dat ik het laat doen. Zou het zelf nooit durven, veel te bang voor schade..Maar wat heb je gedaan met het kunststof binnenscherm? Want die zul je dan ook moeten aanpassen denk ik?

Dank Stefan!

Maar rijden jullie met AWD's want dan heb je wat meer ruimte in de achterschermen dan ik met mn FWD.. :)
Op zich is het niet zo spannend om te doen. Gewoon een bus tussen je band en scherm zeten en naar voor en achteren rijden.

Het binnenscherm heb ik geen last van. Ik denk dat dat toch weer het verschil in ET43 en ET40 is. Aan de voorzijde heb ik wel binnenschermen met ventilatie gaten. Daar loopt het wel aan maar is nu opgelost doordat het weggesleten is.

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 23-05-2013 19:39:27
Is dat nummer niet op de demper zelf ingeslagen?

Helaas.. Alleen een sticker met volvonummer (bij mij inmiddels al niet meer te lezen..)
Tenminste ik kan op die van mij niets van ingeslagen nummers zien..

Citaat van: @®- op 24-05-2013 10:44:10
Citaat van: Marty__Mouse op 20-05-2013 17:23:56
Met een buis?? Hmmmm, in eerste instantie ga ik voor een andere bandenmaat omdat hij ook aan de binnenkant aanloopt maar al de wielschermen worden gerold denk ik toch dat ik het laat doen. Zou het zelf nooit durven, veel te bang voor schade..Maar wat heb je gedaan met het kunststof binnenscherm? Want die zul je dan ook moeten aanpassen denk ik?

Dank Stefan!

Maar rijden jullie met AWD's want dan heb je wat meer ruimte in de achterschermen dan ik met mn FWD.. :)
Op zich is het niet zo spannend om te doen. Gewoon een bus tussen je band en scherm zeten en naar voor en achteren rijden.

Het binnenscherm heb ik geen last van. Ik denk dat dat toch weer het verschil in ET43 en ET40 is. Aan de voorzijde heb ik wel binnenschermen met ventilatie gaten. Daar loopt het wel aan maar is nu opgelost doordat het weggesleten is.

Ik moet zeggen dat ze inmiddels al iets minder aanlopen omdat aan de spatbordrand het kunststof inmiddels is doorgesleten (snel gegaan trouwens..  ;D) Maar bij inveren loopt het aan de binnenkant bovenop de band nog aan.. Dus passen doet het nog steeds niet lekker..

Banden zijn toch zo goed als op, dus ben er niet heel rouwig om dat ze nu iets harder slijten.. Maar denk wel dat ik morgen even de standaard 16" velgjes terug zet.. Ben er niet gerust op dat de banden wellicht echt lek raken als het te ver door slijt natuurlijk..

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

)()()sT

Zo is het bij een 7,5J velg met bandenmaat 225/35/18 en ingezakte nivomats.
De foto vertekent een beetje btw ;)

Hans Duiven

Lekker negatief camber/wielvlucht of komt dat door den camera?

Hans

)()()sT

Marty__Mouse

Citaat van: )()()sT op 27-05-2013 13:49:10
Zo is het bij een 7,5J velg met bandenmaat 225/35/18 en ingezakte nivomats.
De foto vertekent een beetje btw ;)

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2013/null_zpsb4b7c8cb.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2013/null_zps844934ee.jpg

Mooi hoor! Bij mij staat het ook zoiets alleen iets meer band aan de binnenkant van de wielkast  ;D
Maar ik heb 8J, dus de hele combinatie is iets breder, wel hoop ik dat met de juiste bandenmaat 225/35-18 dat het niet meer aanloopt.
Zeker ook omdat a.s. zaterdag de nieuwe nivomats eronder komen en de auto weer op originele hoogte staat.

Mocht ik daarna toch lager willen dan komen die verlagingsbussen die Johann bedacht heeft eronder..

Marty__Mouse

Maargoed, zondag en gisteren de dag in Nijmegen gespendeerd!

Dirk heeft de turbo vervangen en de aandrijfassen zijn ook vervangen voor het oudere type met grote bout.

De boel losmaken ging redelijk voorspoedig, alle buizen, connectoren en bouten waren er in redelijke tijd af..

Maar de turbo zelf zat serieus muur- en muurvast! Met een flinke moker en breekijzer kwam de boel (met beleid!) los..
Dat kostte echt flink tijd..

Daar ligt de (hopelijke) oorzaak van het olieverbruik schuldig te wezen.. Maar met bijna 260.000km kan je het hem natuurlijk ook niet heel kwalijk nemen..  ;)

Aan de schoepen is ook wel iets van slijtage te zien.

Maar de scheur in het huis van de turbo is natuurlijk veel riskanter.. Niets te vroeg vervangen dus!

Nu hopen dat het olieverbruik weer wat afneemt. De auto trekt in elk geval nog een tandje harder dan ie al deed!
Tijdens de ombouw ook meteen de nieuwe lambdasonde geplaatst, daar was nu mooi gelegenheid voor. Wellicht dat de auto dan ook een tikkeltje zuiniger wordt, want met 1 op 7,5 op de snelweg is er welk iets ruimte voor verbetering..  ;)
Zuinigheidswonder zal het ook niet worden, met een turbo ook zo goed als onmogelijk, maar alle winst is welkom..

Gisterochtend wederom naar Dirk voor de wissel van de aandrijfassen. Zelf had ik 2 nieuwe wiellagers meegenomen die op de vervangende assen zijn gemonteerd.

Het vervangen van de assen ging buitengewoon soepel en de hele klus was in een uurtje of 2 geklaard!

Dirk aan het werk om het wiellager van de as te persen, maar omdat het lager aan die zijde nog niet zo lang geleden vervangen is (ik dacht dat het probleem dáár in zat) floepte het zonder al te veel moeite los..

Daar liggen de assen die nu zijn vervangen door het oudere type.

Meteen een proefrondje gereden en het geknoep en het grootste gedeelte van al het lawaai is allemaal weg!!  :eusa_dance:
Ook hobbelt het niet meer rond 80kmu!

Daar heb ik dus voorlopig hopelijk geen omkijken meer naar!

Wel merkte ik dat de auto nog trilt in het stuur bij 130kmu en ik in een bocht wel nog iets van een lager o.i.d. hoor.. Maar hoogst waarschijnlijk is dat rechtsachter. Logisch ook eigenlijk want als de boel krom/kapot is gegaan doordat het voorterrein een klapper heeft gemaakt is het niet vreemd dat de achterzijde dat ook heeft gedaan..

Karma is a bitch wat dat betreft, want na een klapper over een middenwegverdeler (stoeprand hoogte) met 80kmu in Noorwegen heb ik juist de oude auto ingeruild omdat de boel zo trilde bij het rijden....  :-X

Maargoed, a.s. zaterdag worden de nivomats en veren en "the whole shabang" vervangen voor nieuw, daarna gaan we lekker op vakantie.
Na de vakantie koop ik een setje nieuwe banden voor de 18 velgen, wordt de auto uitgelijnd en de wielen gebalanceerd.
En als ik dan nog veel last heb van het getril ga ik tegen het einde van het jaar de achterste wiellagers maar eens vervangen.

Nu gaan we ons eerst goed bezig houden met het bijhouden van het oliepeil! Benieuwd of dat nu wat minder snel daalt!

marrrcel

Flinke operatie zo te zien. Fijn dat het geknoep voor is in ieder geval!

Marty__Mouse

Citaat van: marrrcel op 28-05-2013 16:40:14
Flinke operatie zo te zien. Fijn dat het geknoep voor is in ieder geval!

Precies.. Het eerste deel is opgelost en de rest komt op latere termijn aan de beurt.. Uiteindelijk komt het helemaal goed!

Deze week heb ik ook even de nieuwe nivomatset opgehaald bij de dealer..

A.s. zaterdag ga ik weer richting Nijmegen om deze eronder te (laten) zetten door Dirk.

Hopelijk kunnen we dan meteen even de ABS ringen nakijken; ik voel in langzame bochten de ABS trillen in het rempedaal en het is dan net of de remdruk even wegvalt.. Ik las hier al dat er dan de kans bestaat dat de ABS ring kapot, beschadigd of vervuild is.. Even naar kijken dus..

Daarnaast valt het me op dat de remschijven ontiegelijk warm worden, al na een heel klein stukje rijden zonder extreem veel remmen.. Wellicht dat er iets aanloopt of te strak zit ofzo.. Het lijkt me in elk geval niet heel logisch dat dit verband houdt met de ABS.. Tenminste dat hoop ik.. Maargoed ook dat kunnen we hopelijk a.s. zaterdag even nakijken..

Komt allemaal vast wel weer goed..  ;D

The Volvoboy

Grote kans dat de zuiger in je remklauw vast zit. Met de rooie ook gehad,  zuiger ging niet meer terug, na 10km snelweg was de velg glimmend heet. Met de blauwe komt de zuiger niet naar buiten, remt ook niet fijn.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Citaat van: The Volvoboy op 31-05-2013 00:01:43
Grote kans dat de zuiger in je remklauw vast zit. Met de rooie ook gehad,  zuiger ging niet meer terug, na 10km snelweg was de velg glimmend heet. Met de blauwe komt de zuiger niet naar buiten, remt ook niet fijn.

Hoop ik eigenlijk wel een beetje op, dat is relatief makkelijk weer op te lossen toch?!
Even de boel goed gangbaar maken aan beide zijdes en dan hopen dat het weer goed gaat..  ;)

The Volvoboy

Ja en als dat niet lukt een andere klauw erop, is ook het werk en de kosten niet. Bij zowel de rooie als de blauwe waren de zuigers te ver heen en hebben we een andere klauw gemonteerd (bij de blauwe moet het nog geloof ik)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

Citaat van: The Volvoboy op 31-05-2013 00:11:40
Ja en als dat niet lukt een andere klauw erop, is ook het werk en de kosten niet. Bij zowel de rooie als de blauwe waren de zuigers te ver heen en hebben we een andere klauw gemonteerd (bij de blauwe moet het nog geloof ik)

Ik zal er de expert eens naar laten kijken zaterdag.. Komt vast goed..  ;D ;D