Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

thuur

1. Al die controllers gaan een keer stuk.
2. Die krans zit veel te ver weg van de sensor.

Gr :D

KIM

Citaat van: Marty__Mouse op 13-06-2013 19:39:57
Citaat van: C.punTeR op 13-06-2013 19:29:54
Zomaar een gedachte: Zijn de abs-ringen gelijk zowel lv als rv ook kwa aantal 'tanden'?

Groet..

Al sla je me dood! Liever niet natuurlijk, maar geen idee! Maar dan zou ie het toch ook moeten doen als ik gewoon rechtdoor rijd? En dan doet ie het goed..

Ik zou het toch maar even checken. Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik je verhaal las.

Edit: + wat Thuur zegt. Ik vraag me af of er uberhaupt signaal van de sensoren afkomt. Dit kun je wel even meten met een multimeter in de wisselspanningsstand.

Marty__Mouse

Dank heren!

De controller is wel gesoldeerd nu door de dealer dus ik hoop dat die in elk geval wel goed is. We zullen eens naar de sensor kijken i.c.m. de abs-ring. Dat is ook hetgeen wat veranderd is waarna het gedoe met ratelen in de bochten is begonnen dus ik neem aan dat de oorzaak daar ook te zoeken is.. ;)

Alleen komt na de wissel van de sensor nu ook de abs en trac storing erbij kijken die er eerder nog niet waren..

We doen in elk geval rustig aan op vakantie en dan zullen we daarna eens zoeken naar de exacte oorzaak...
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

BenC70ES

Citaat van: Marc O. op 13-06-2013 19:32:05
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat een nog-niet-helemaal-defecte ETM ook een ABS storing kan triggeren. Zou ook het schokkende gedrag kunnen verklaren bij gas los.

Nee, dat is juist andersom, als je ABS/stc lampjes gaan branden door bijvoorbeeld een controller met slechte contacten, dan gaat de ETM op dat moment heel bruut reageren op gas geven/lossen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sbv

misschien zit er toch wel een verschil tussen oude en nieuwe type aandrijfassen, al is het misschien maar heel klein.

Marc O.

Citaat van: BenC70ES op 13-06-2013 21:24:59
Citaat van: Marc O. op 13-06-2013 19:32:05
Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat een nog-niet-helemaal-defecte ETM ook een ABS storing kan triggeren. Zou ook het schokkende gedrag kunnen verklaren bij gas los.

Nee, dat is juist andersom, als je ABS/stc lampjes gaan branden door bijvoorbeeld een controller met slechte contacten, dan gaat de ETM op dat moment heel bruut reageren op gas geven/lossen.

Ah, nou ja, het was goed bedoeld moet je maar denken ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Julius C.

Spuit de boel eens schoon met remmenreiniger (oppassen voor rubbers en plastic natuurlijk).
Klinkt als paardenmiddel, maar heb daar onverklaarbare ABS-TRACS storingen mee opgelost bij mijn oude T5 en dat was een rijdende bak ellende  :angel: (vraag maar aan Dirk) die had echt elke f*ckin' kwaal die ooit bij een 855 gemeld was!
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

UserID6342

Ben der al weer uit ! Na '99 zijn de fuseestukken gewisseld en hier zit ook net het probleem.  Als Maarten terug is zet ik er wel 2 andere fusees onder en dan is het al weer opgelost.

UserID6342

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 14-06-2013 08:41:27
Ben der al weer uit ! Na '99 zijn de fuseestukken gewisseld en hier zit ook net het probleem.  Als Maarten terug is zet ik er wel 2 andere fusees onder en dan is het al weer opgelost.
de aansluiting van ABS sensoren is ook anders. Je kan er wel een 98-er fuse op zetten, maar dan heb je ook de bijbehorende sensoren nodig. De stekkers en ook sensoren zijn compleet anders tussen 98-er en 99-er

UserID6342

Citaat van: Sbv op 14-06-2013 09:50:42
Citaat van: Dirk342 op 14-06-2013 08:41:27
Ben der al weer uit ! Na '99 zijn de fuseestukken gewisseld en hier zit ook net het probleem.  Als Maarten terug is zet ik er wel 2 andere fusees onder en dan is het al weer opgelost.
de aansluiting van ABS sensoren is ook anders. Je kan er wel een 98-er fuse op zetten, maar dan heb je ook de bijbehorende sensoren nodig. De stekkers en ook sensoren zijn compleet anders tussen 98-er en 99-er
Onzin !  De nieuw type ABS sensoren (dus die van Martin) passen zo in het oude fusee *seen it, done it*, geen enkel probleem.  Echter de afstand tot de ABS ring is verschillend tussen de fusees en juist hierop gaat het nu fout.  Zodra hij terug is van vakantie gaan we het oplossen voor 'm.

En ja, de ABSsensoren zelf zijn ander (oud=zonder kabel en nieuw met), maar de diameter van de sensor is identiek aan elkaar en de lengte van de sensor ook.

Voor de duidelijkheid, ik bedoel met afstand dat de ABS sensor nu niet boven de ABS ring uitkomt en dit wel moet doen om goed te kunnen werken.

Marty__Mouse

Zo daar waren we weer naar een paar duizend kilometer en 2 heerlijke weken in Italië!!

Het weer was prachtig, het land was geweldig en daarnaast heb ik mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en heeft ze ook nog ja gezegd, dus het was helemaal geweldig!!!  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Het rijden in Italië vergt enige gewenning, want rijden kunnen die Italianen niet en verkeersregels en -borden worden meer als suggestie gezien en massaal genegeerd.. Stopbord? Waarom, doorrijden kan toch ook, de ander remt vast wel.. En een 2 baans weg is toch net zo makkelijk een 4 baans weg..? Meerdere malen ben ik ingehaald op een weg waar het eigenlijk niet kan door een levensvermoeide Italiaan in een 30 jaar oud Pandaatje.. Je kunt in elk geval niet zeggen dat ze bang zijn die Italianen..  ;D

En dan heb ik het over het verschrikkelijk beroerde wegdek nog niet eens gehad! In de snelweg (niet tolweg, die gaan nog wel) zitten gaten die je hier in een onverhard landweggetje nog niet tegenkomt.. Meer dan eens zat ik met de tanden op elkaar medelijden te voelen met het onderstel van de Volvo..

Maar de volvo heeft het ansich goed volgehouden.. De airco deed het fantastisch en dat is met 36º wel aangenaam.. Qua vermogen ging het ook allemaal perfect en de bergweggetjes omhoog waren allemaal geen enkel probleem.. Het enige wat je merkte was dat de ventilator wat sneller aanging en na het wegzetten van de auto nog even flink na bleef blazen, maar dat mag ook wel in die hitte..

We zijn dus op vakantie gegaan met de ABS-Tracks storingen, waar ik overigens erg blij mee ben dat Dirk als het goed is de oplossing reeds gevonden heeft, dus binnenkort maar even richting Nijmegen om dat op te lossen..
Het vervelende is wel dat dan de cruisecontrol ook niet werkt.. Zeker op de lange stukken snelweg was dat wel handig geweest.. Maargoed, vervelender was dat de storing zich elke keer reset en wanneer je de auto opnieuw start je eerst minimaal 40km/u moet rijden voordat de storingslampjes weer aangaan.. En pas dan kan je normaal remmen.

Met ons appartement helemaal bovenop een heuvel waar slechts 1 kronkelweggetje naar beneden ging betekende dat, dat ik telkens in de 1e versnelling de auto naar beneden liet rollen en pas op de grote weg de vereiste 40km/u kon halen.. En dus uit volle macht het rempedaal tot die tijd in moest trappen om een beetje te kunnen remmen, met alle bijgeluiden en geratel.. Die italianen zullen we gedacht hebben....  ;)

Maargoed, desondanks hebben we veel gereden en ging dat ook verder zonder problemen..
Een veel vervelender probleem was het olieverbruik.. Ik heb het nu heel goed in de gaten kunnen houden en de auto verbruikt erg veel olie, zeker in de bergen en op de snelweg bij hogere snelheid...
In totaal hebben we zo'n 10 liter olie weggedampt deze vakantie.. (Gemiddeld 1 liter op 400km)

Dat is dus echt zaak om uit te zoeken nu, want dat is echt te gortig.

Ik heb het bijgehouden:

Ik ben toch heel bang dat deze turbo wellicht toch ook niet helemaal goed is.. Hij rookt namelijk vooral bij flink gasgeven.. Bij het afremmen op de motor bergaf zie ik hem verder niet roken, maar mijn nichtje en haar man die achter me reden op de terug weg heb ik regelmatig in een mistgordijn gezet bij het optrekken vanaf de invoegstrook op de snelweg.. Dan rookt hij heel behoorlijk!

Het is echt een 2 strijd met deze auto.. Hij rijdt echt heerlijk, is lekker vlot (al kon ik de Z4 3.0is van mijn nichtje absoluut niet bijbenen :D) en comfortabel.. Maar aan de andere kant heb ik er zo verschrikkelijk veel gezeik mee gehad al en is het allemaal nog niet over.. Af en toe zou ik hem wel in de fik willen steken (bij wijze van spreken dan natuurlijk).. Momenteel is er gewoon ondanks alles wat er al aan gedaan is nog steeds veel aan mis en daar baal ik van.

Gelukkig kan Dirk de ABS storingen hopelijk allemaal oplossen, maar dan is er dus nog het olieverbruik en het gestotter..
Ik hoop dat het einde wel een beetje in zicht begint te komen want ik wil nu wel een paar maanden zonder kosten toeren...

Maar goed, genoeg gal gespuwd, het is nu eenmaal zo en als het straks voor elkaar is heb ik een goede auto voor de deur en daar gaat het om.. Als ik hem er nu uitschop weet ik ook niet wat je weer voor een troep terugkoopt..

Anyhow.. De vakantie was geweldig en de auto heeft zich op dat gebied als een heerlijke reisauto laten zien en dan is ook wel wat waard.. Wel heb ik me vergist in de verhouding van 5 meter Zweeds staal tegenover de smalle straatjes in een oud Toscaans dorpje.. Waar een Pandaatje al nauwelijks zou passen heb ik een poging gewaagd om de auto er door te manouvreren waardoor we op een gegeven moment echt muurvast stonden.. Ik kon alleen nog maar kiezen om de deur rechtsachter langs de muur te schrapen of de bumper linksvoor.. Dus tja, toch maar even pijn lijden en voor de bumper gekozen... Het kon ècht niet anders... Mensen stonden ook te kijken waarom daar iets anders langskwam dan een Pandaatje of een scooter..

Toen we hierin reden vond ik het al knap krap... De bocht aan het einde naar rechts kostte me al 3x steken, maar het pastte..!

Maar toen moesten we hier dus rechtsaf...

En dan is dit het resultaat.. (valt nog wel mee eigenlijk..)

Ach nu hebben we een excuus om voor een R-bumper te gaan, dat dan weer wel...  ;D

Voor de rest heb ik getracht om de auto zoveel mogelijk op enkele parkeerplaatsen te zetten waardoor niemand zijn deur ertegen kan gooien, want zuinig zijn ze zeker niet op hun auto daar.. Ik heb eigenlijk geen enkele auto zonder schade gezien.. Zelfs een gloednieuwe A3 die gewoon al rondom de butsen en krassen zat en niemand lijkt het wat uit te maken..

Auto zoveel mogelijk in een hoekje gepropt 'zo veilig mogelijk'...  ;)

Wat overigens ook nog wel knap was, dat was de lokale gasboer (de enige in de regio) die het tot 2x toe voor elkaar kreeg om meer dan 50 liter in onze tank te gooien, terwijl we toch echt niet verder kwamen dan de gebruikelijke 380km.. Dus ik vermoed dat de teller op zijn tankinstallatie wat te positief afgesteld was.. Maargoed opgelicht worden hoort er natuurlijk een beetje bij..  Ik was allang blij dat we konden tanken want tijdens de reis hebben we 3x gehad dat een tankinstallatie te weinig druk kon leveren en konden we geen gas tanken..

Al met al een enerverende vakantie naar een land waar we zeker nog eens naar terug gaan.. Al was het alleen maar naar de plek waar ik mijn meisje ten huwelijk heb gevraagd..  ;D

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

petrolhead

Met wat je gedaan hebt in die nauwe steegjes en krassen op de koop toe, ben je al aardig ingeburgerd ;D

UserID6342

Het belangrijkste: fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad en dat je je meisje ten huwelijk hebt gevraagd (over het laatste zullen we het nog wel eens hebben dan :evil: ;D ;D)

ABS word opgelost door 2 andere fusees te monteren, liggen als het goed is al klaar voor je.

Minder, echt beduidend minder is het olieverbruik :(  Turbo is gewon goed en durf ik gewoon te garanderen, geen enkel probleem.  De 'klacht' die je omschrijft hoeft namelijk niet alleen aan de turbo te liggen :( :(.  Was wel het meest waarschijnlijke, maar toch.  De turbo komt van een gegarandeerd niet rokend blok af.  Even hardop denken; kunnen de klepseals zijn, maar geloof ik niet zo want dan zou die, zeg maar, anders moeten roken.

Compressie was goed op alle 5 dus zuigerveren in orde, maar hoe zijn de olieschraapveren ?  Nogmaals ik denk hardop en zeg niet dat het dit is.  Het is een 2.5 T dus misschien scheur in onderblok op de verkeerde plek ??  Maar hoe komen we hier achter ?  Turbo is zo gewisseld, maakt allemaal niet zo veel uit.

StefanCJ

Aiii, het ziet er anders op de foto wel beroerd krap uit daar. Wel jammer die schade maar wat je zegt, kan je meteen voor een mooie R-bumper gaan.

:)