Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Klinkt eerlijk gezegd wel hilarisch, kom je terug bij Fasttech: "Ja jongens hij hikt een beetje boven de 220" ;D ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 09-10-2013 23:23:16
Citaat van: Marty__Mouse op 09-10-2013 23:10:00
Citaat van: NinaPaul op 09-10-2013 22:53:49
Algemeen gezien: aannemelijk of niet, het blijft gokken.
In dit geval is de "test": -uitlezen met vida. Hierdoor geen gok, maar een controle.

(Ik ga er verder niet inhoudelijk op in, het is enkel dat "nieuw" niet altijd "zonder fout" is.)

Ofwel je wil graag je gelijk halen maar aan een oplossing kun je verder niet bijdragen..  ;D

Zie ik keer op keer weer bij reacties van jou.. Toegegeven; da's ook een gave...  :eusa_wall:  :eusa_whistle:

Dan heb je het dus niet begrepen.

Jij bent overigens diegene die graag zijn "gelijk" wil halen en deze verantwoord door het mij te verwijten in een persoonlijke aanval.

EDIT: en enkel smiley's zijn tegen de regels  :eusa_whistle:

Okay, doe ik het anders. Wat een treffende opmerking van Maarten, ben het dan ook geheel met hem eens. Je kunt daar wel weer tegenin gaan, maar feit blijft dat hij gelijk heeft, en dat ik daarvan geniet..
Enne, toch nog een smilie:

;D

Arnie82

Mijn standaard setting in de T5 trekt op Lpi prima tot 250 zonder inhouden, hikken oid.

Zou dus prima moeten lopen :eusa_think:
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

scania164

Ontsteking is nu wel gevoeliger bij hoge boost. .
Bij mij is zo erg dat bougies bij 10000km op zijn en ook gaat hikken.
Zou inderdaad maar zo een pen bobine kunnen zijn.
Komt best goed

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 10-10-2013 06:59:17
In dit geval is de "test": -uitlezen met vida. Hierdoor geen gok, maar een controle.

(Ik ga er verder niet inhoudelijk op in, het is enkel dat "nieuw" niet altijd "zonder fout" is.)

Ofwel je wil graag je gelijk halen maar aan een oplossing kun je verder niet bijdragen..  ;D

Zie ik keer op keer weer bij reacties van jou.. Toegegeven; da's ook een gave...  :eusa_wall:  :eusa_whistle:

Jij bent overigens diegene die graag zijn "gelijk" wil halen en deze verantwoord door het mij te verwijten in een persoonlijke aanval.

Okay, doe ik het anders. Wat een treffende opmerking van Maarten, ben het dan ook geheel met hem eens. Je kunt daar wel weer tegenin gaan, maar feit blijft dat hij gelijk heeft, en dat ik daarvan geniet..

;D

Dan kunnen jullie beide niet lezen :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 10-10-2013 15:28:49
Citaat van: arjen850 op 10-10-2013 06:59:17

Ofwel je wil graag je gelijk halen maar aan een oplossing kun je verder niet bijdragen..  ;D

Zie ik keer op keer weer bij reacties van jou.. Toegegeven; da's ook een gave...  :eusa_wall:  :eusa_whistle:

;D

Dan kunnen jullie beide niet lezen :D

Hmm vreemd :eusa_think: dat gebeurd me wel heel erg vaak bij berichten van jou ;D

MrCain

Niet altijd er vanuit gaan dat "nieuw" altijd goed is ;) Heb vaak dingen uit het magazijn meegekregen die het net zo goed deden als de oude :eusa_shifty: Is volgens mij dat wat Ninapaul bedoeld
Altijd testen en je er van overtuigen dat, de items die je gestest hebt, goed zijn => dat is in mijn belevings wereld de beste manier van storingszoeken ;D

Beginnen bij het begin Marty ;) gaat helemaal goed komen, ben daar wel van overtuigd gezien de laatste "uitdaging" ;) en de hulp die je krijgt!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

GeertM2

Citaat van: Marty__Mouse op 09-10-2013 22:21:20
Citaat van: NinaPaul op 09-10-2013 22:18:39
Uitsluiten, omdat het "nieuw" is. Dat is geen diagnose stellen maar gokken.

En omdat het dus nieuw is, ook niet aannemelijk.... Daarbij zou een gare penbobine toch ook een ontstekingsfout moeten weergeven in vida?
Ik zou niet zeggen dat het niet aanenemelijk is, ik heb eens onstekeingsproblemen gehad met een spiksplinternieuwe penbobine van de volvo dealer, welke ik preventief vervangen had. Dat probleem deed zich ook bij een topsnelheid run (220+) voor,  maar gaf dan inderdaad de foutmelding "misfire op cylinder huppelepup". Na vervangen door een andere nieuwe penbonine (van een ander merk) is het nooit meer terug geweest.

Die van mij is trouwens helemaal standaard en loopt op LPG 240 op de teller...

martje

220 op GPS das bijna 240 op de teller..mag dan het versnellings gevoel iets minder zijn?  
Ja dat mag maar dan moet ie er niet ook nog eens bij gaan hikken :evil: ;D

Dat schokkerige had ik soms ook wat met een gare bougie, al lang voordat ik een storingsmelding kreeg.

Ik gok op een bobine of zo'n kaarsje wat er onder hangt, enne een beetje lief zijn voor elkaar he  :-*

UserID6342

Buiten het bokken op hoge snelheid om, rijd het ding echt geweldig  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  Het is echt een heerlijk kanon geworden en ik dacht eerst dat er een Rica inzat.  Wat een bruut geweld, zonder overdreven getunegedoe, :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_dance: zit er in

Pieter1976

Marty, wat een bak heb je onder je kont man. Wat een acceleratie, geweldig! Hele mooie auto dus, ben ik toch wel een beetje jaloers op hoor!!

(Ook ik moest vanmiddag wel even lachen over het feit dat je hem boven de 220 voelt inhouden).

Hou je auto en jezelf heel, en ik hoop je nog een keer te zien!

Groetjes van Pieter

Marty__Mouse

Het was aangenaam kennis maken Pieter! En het is weinig om jaloers op te zijn hoor.. Gewoon een kwestie van geld en het kennen van handige mensen..  ;D

Maar jouw auto er na een half miljoen ook nog geweldig uit hoor! Petje af! Mooi dat jouw probleempjes ook opgelost zijn, daarvoor ben je In Nijmegen aan het goede adres!  ;)

@ Dirk, wat een monster is het hè?! Mede mogelijk gemaakt door jullie hè, niet vergeten!!  8)

En dat probleempje met topsnelheid komt zeker weten wel weer goed.. Hij rijdt verder meer dan geweldig!
Was weer ff gezellig gister  :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Pieter1976

Citaat van: Marty__Mouse op 13-10-2013 09:38:44
Het was aangenaam kennis maken Pieter! En het is weinig om jaloers op te zijn hoor.. Gewoon een kwestie van geld en het kennen van handige mensen..  ;D

Maar jouw auto er na een half miljoen ook nog geweldig uit hoor! Petje af! Mooi dat jouw probleempjes ook opgelost zijn, daarvoor ben je In Nijmegen aan het goede adres!  ;)

Citaat van: Marty__Mouse op 13-10-2013 09:38:44

Mee eens Marty! Mocht Gaston (die kale met die grote gouden envelop) nog eens voor de deur staan dan weet ik wel wat ik daarvoor ga kopen. In ieder geval een Volvo V70. Ik denk een mooie Ocean Race ofzo :D

Marty__Mouse

Citaat van: Pieter1976 op 13-10-2013 12:05:14

Mee eens Marty! Mocht Gaston (die kale met die grote gouden envelop) nog eens voor de deur staan dan weet ik wel wat ik daarvoor ga kopen. In ieder geval een Volvo V70. Ik denk een mooie Ocean Race ofzo :D

Haha.. Mooie kleur Ocean Race blauw.. Staan 2 V70n's Ocean Race hier in de wijk, blijven fantastische mooie auto's!
Maar beide 2.4t en dat zou ik dus nooit meer willen..  ;)

Maargoed, vanochtend vroeg de auto richting Mesman gebracht om zo'n beetje de complete lpi installatie te upgraden met donkerbruine injectoren, de nieuwe computer + software.

Ik heb daar uitgelegd dat de auto op hoge snelheid een beetje bokt. Een AFR meting kunnen zij niet uitvoeren, maar hij gaf wel aan dat de LPI de benzinecomputer gewoon volgt qua injectietiming e.d.
Dit betekent volgens mij dat de auto op lpi ook gewoon goed moet lopen, want op de uitdraai van Fasttech was de AFR perfect.
Dus het is alleen de vraag of ie op lpi ook bij de 220kmu gaat stotteren, maar dat vinden we vanzelf uit zodra het mooier weer is en ik daar de tijd voor heb..  ;)

Wel vond ik het van Mccain een hele goede om de auto ook op LPI een keer de AFR te laten meten.
Het mooist is natuurlijk zelf een AFR meter in de auto, maar daar moet ik echt even voor sparen, want voor een mooie meter kost al zo €300,- als ik het zo snel zie.. En dan wil ik ook het liefst meteen een boost metertje, want die zit standaard niet in de V70..
Of een mooie combi die realtime de OBD2 uitleest icm een aparte wide band meter ofzo.. Maargoed, daar heb ik echt geen kaas van gegeten..  ???

Ik zal eerst eens vragen of ze bijvoorbeeld bij Fasttech nog een keer een AFR meting op LPI laten uitvoeren zodat ik weet dat alles loopt zoals het hoort! Of zouden ze dit ook bij de dealer kunnen? Of ergens anders meer in de buurt van Arnhem? Haaksbergen is nog wel een aardig stukje tokkelen.. Geen straf, maar als het dichterbij kan is het alleen maar mooi..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Maarten, hier twee adressen "in de buurt".  Met beide geen eigen ervaringen maar van horen zeggen...

Jerom van Roosmalen is wel bekend met Volvo en alternatieve brandstofsystemen incl lpg, niet specifiek met de 850/V70 maar wellicht kan hij metingen doen:

http://www.mijnvolvo.nl/

Als hij het niet weet valt hij ook terug op een ander, nl. deze in Oosterbeek;

http://www.autostoringen.nl/home.

Nogmaals, zelf even verkennen wat ze voor je kunnen betekenen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.