Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Citaat van: 0507880 op 11-09-2012 15:36:04
He Duivennaar   :P

Ik reed een tijdje geleden 1 a 2 maanden geleden lang ik zwaaide nog?
Mooi bakkie hoor 8)

Ahh... dan ben jij de eigenaar van die mooie zwarte op comets met de heldere koplampen met lenzen.. En met sticker?

Sterker nog liep volgens mij van de week nog met m'n vriendin langs je huis.. Ik woon vlakbij in de Van Ruisdaelstraat.. (Daar reed je toen met een aanhanger langs?)

Ook errug mooi in het zwart!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 11-09-2012 15:24:36
:eusa_doh: sticker aan de verkeerde kant.... (tenminste ik kijk altijd links op de achterklep)

Voor de Nordic Turbo niet:

;D

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marty__Mouse

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

0507880

[/quote]
Citaat van: Marty__Mouse op 11-09-2012 15:39:03
Citaat van: 0507880 op 11-09-2012 15:36:04
He Duivennaar   :P

Ik reed een tijdje geleden 1 a 2 maanden geleden lang ik zwaaide nog?
Mooi bakkie hoor 8)

Ahh... dan ben jij de eigenaar van die mooie zwarte op comets met de heldere koplampen met lenzen.. En met sticker?

Sterker nog liep volgens mij van de week nog met m'n vriendin langs je huis.. Ik woon vlakbij in de Van Ruisdaelstraat.. (Daar reed je toen met een aanhanger langs?)

Ook errug mooi in het zwart!

Jep gevonden :P ja woon in de Rembrandtstraat 4
Thx ja heb hem ook al weer 5 jaarjes.

Zilver mag er ook wel wezen (Jammer dat het geen T5 is)

Marty__Mouse

Citaat van: 0507880 op 12-09-2012 17:35:07
..................
Jep gevonden :P ja woon in de Rembrandtstraat 4
Thx ja heb hem ook al weer 5 jaarjes.

Zilver mag er ook wel wezen (Jammer dat het geen T5 is)

Rembrandtstraat is inderdaad maar 2 straten verder vanaf hier!  ;) Tja, T5 of R zou nog mooier zijn natuurlijk, maar deze auto voldeed aan alle wensen en dan is de keuze makkelijk natuurlijk.. Ach wie weet wat ooit de opvolger wordt..  ;D

Marty__Mouse

Olie olie olie.....

Gisteren in een lange bocht naar recht lichtte het olielampje op het dashboard op.
Heel eventjes maar maar toch.. En vanochtend in een bocht wederom het lampje aan.

Tijd dus voor een beetje verse olie, maarja welke olie moet ik hebben..
Ik heb uiteraard de topics erover doorgenomen maar zie nog niet echt een eenduidig antwoord.

Inmiddels heb ik wel begrepen dat 10W40 voor een turbo motor is aan te bevelen, maar dan is de vraag vol syntetisch of half syntetisch?
Wat is het beste en maakt het heel veel uit wat er nu in zit? Dat weet ik namelijk niet want zolang heb ik de auto nog niet.

Wel ligt het in de planning dat de auto over 2 maandjes (2000-3000km) een beurt krijgt waarbij de olie wordt ververst, maar zolang wil ik niet met te weinig olie blijven rijden dus er moet even wat bij.. Maar welke?  ;)

MrCain

Citaat van: Marty__Mouse op 17-09-2012 08:55:02
Olie olie olie.....

Gisteren in een lange bocht naar recht lichtte het olielampje op het dashboard op.
Heel eventjes maar maar toch.. En vanochtend in een bocht wederom het lampje aan.

Tijd dus voor een beetje verse olie, maarja welke olie moet ik hebben..
Ik heb uiteraard de topics erover doorgenomen maar zie nog niet echt een eenduidig antwoord.

Inmiddels heb ik wel begrepen dat 10W40 voor een turbo motor is aan te bevelen, maar dan is de vraag vol syntetisch of half syntetisch?
Wat is het beste en maakt het heel veel uit wat er nu in zit? Dat weet ik namelijk niet want zolang heb ik de auto nog niet.

Wel ligt het in de planning dat de auto over 2 maandjes (2000-3000km) een beurt krijgt waarbij de olie wordt ververst, maar zolang wil ik niet met te weinig olie blijven rijden dus er moet even wat bij.. Maar welke?  ;)

Zit er toch nog wel genoeg olie in je carter?? Lampje gaat toch aan als je lage olie druk hebt of laag peil (als je een vlottertje hebt...), of heb ik het nu mis?

Afijn, welke olie? Als je op gas rijd gewoon een half synthetisch 5W40 olie => een vol syntheet is hygroscopisch (trekt nogal vocht aan) en bij een verbranding van LPG komt er aardig wat water vrij en vervuild je olie nogal snel  ;) (spreek uit ervaring...was in het begin ook nogal dwars...). Neem wel een beetje merk/goede kwaliteit maar dat spreekt voor zich  8)

En als je niet weet wat er nu in zit....gewoon nu verversen (dan weet je zeker dat er de juiste olie in zit) of bijvullen met een half syntheet.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

-D©©©L-

Je krijgt een melding van een te lage oliedruk en gaat je dan rustig afvragen welke olie het beste is ?

Hint: bijvullen , nu.  Alle motorolie is beter dan geen olie.
Hoevaak peil je het niveau eigenlijk ?

Marty__Mouse

Citaat van: -D©©©L- op 17-09-2012 11:20:43
Je krijgt een melding van een te lage oliedruk en gaat je dan rustig afvragen welke olie het beste is ?

Hint: bijvullen , nu.  Alle motorolie is beter dan geen olie.
Hoevaak peil je het niveau eigenlijk ?

Uiteraard begrijp ik dat ik direct dien bij te vullen! Daarom wil ik direct de juiste olie regelen om bij te vullen.
Dus vandaar mijn vraag welke olie dan het beste is. Ik kan namelijk via de zaak hier bij de automaterialenzaak interessant inkopen vandaar mijn vraag welke olie ik moet gaan kopen in de pauze..

Maar mijn collega heeft van zijn klassieke Porsche 911 nog een nieuwe bus olie staan:

Valvoline Max Life 10W-40 "for engines over 100.000km"
Half synthetisch

@MrCain, deze kan er dus in principe gewoon in en dan neem ik je advies voor half synthetisch graag ter harte!

Dus die gaat erbij zodadelijk en dan krijgt ie volgende maand geheel verse olie.

Olie peilen doe ik kennelijk te weinig, want de laatste keer is vorige maand geweest en toen is er wel iets bij gegaan.
Zal het eens bijhouden hoeveel ie bij hoeveel km's gebruikt..

De vorige auto verbruikte zo goed als niets.. Dus die kreeg tussen de beurtjes door eigenlijk geen olie..

KIM

Een half syntheet mag je zowel bij volsynthetische als minerale olie kieperen.
Zoals DCCCCL zegt: dikte maakt echt niet uit in deze situatie, als het maar smeert, dus kieper die 10W40 er maar bij. Ik gok dat je gauw een liter of 3 nodig gaat hebben om tot max. te vullen.

UserID6342

De 10W40 is gewoon goed genoeg, zoals mijn voorgangers ook zeggen.  Vul 'm echter niet helemaal bij tot het max want dat dondert tie of verbruikt tie alleen maar.  Gewoon tot halverwege vullen, is meer als zat.

Marty__Mouse

Top tips heren!! Dank u dank u..

De olie is binnen, even zoeken naar een trechter en dadelijk even bijvullen, zal hem tot ongeveer halverwege bijvullen..
En wat over is van de 5 liter gaat achterin en vanaf nu netjes wekelijks peilen..  :police:

;D

Marty__Mouse

Zo.. Olie zit er weer in.. Ga het eens precies bijhouden hoeveel liter per hoeveel km's daar ben ik wel benieuwd naar..

In elk geval zit er nu zo goed als 3,5 liter in en staat de peilstok op ongeveer 3/4, dus niet helemaal op max.

MrCain

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!