Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MrCain

Damn.....dan zat er dus net 2 liter in het blok...

Marty : vaker peilen jongen, anders kost het het blok van je mooie Volvo!!
Dat zou echt zonde zijn.....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Marty__Mouse

Citaat van: MrCain op 17-09-2012 15:36:27
Damn.....dan zat er dus net 2 liter in het blok...

Marty : vaker peilen jongen, anders kost het het blok van je mooie Volvo!!
Dat zou echt zonde zijn.....

Die boodschap heb ik zeker opgeslagen... Schrok er zelf ook van! Vanaf nu netjes elk weekend even die peilstok eruit..  ;)

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 17-09-2012 15:33:49
Lijkt erop dat hij dat al verteld heeft  :o

Ik ben je niet vergeten hoor Ruud..  :D

Had thuis geen DVD'tjes meer liggen en was tot nu toe wèl telkens vergeten deze te halen.. Maar heb ze nu binnen dus zal vanavond even branden en dan stuur ik het beloofde naar je toe! (zijn trouwens 2 dvd's ik heb het ingepakt in 2 RAR bestanden, ik neem aan dat je daar wel mee om kunt gaan?  ;) )

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Marty__Mouse

Marty__Mouse

Zo alweer even geleden dat ik ook weer eens in mijn eigen blogje post..

Eerst maar eens wat foto's..
We zijn naar Gent en Brugge geweest vorige maand en daar heb ik hem zonder piep-piep toch wel redelijk strak geparkeerd vond ik zelf.. Trekhaak raakt nog net niet de muur...

Daarnaast had ik een maatje van me beloofd zijn Passat (V5 roffelt ook lekker) eens goed onderhanden te nemen met diverse poetsmiddelen.
Polijsten hadden we niet echt tijd voor maar na 2x wassen, kleien, scratch repair, lack voeder en een goede wax van Maguires zag de auto er alweer een heel stuk frisser uit:

Tja, toen kon ik voor mijn roffel natuurlijk niet achterblijven en heb ik hem de volgende dag eens goed gewassen en in de was gezet. Kleien e.d. heb ik bewust niet gedaan, de auto is professioneel gepoetst voordat ik hem kocht dus hij was nog redelijk glad.
Volgend jaar ga ik hem helemaal goed polijsten nadat ik de steenslag eerst even goed bijgestipt heb.

Yes! Regen...  ;D

Inmiddels peil ik trouw elke zaterdag de olie en gemiddeld valt het me op dat de auto zo'n 1 liter olie op 2000-2500 km olie verbruikt.. Tenminste als ik rijd, als mijn vriendin de auto meeneemt verbruikt ie een stuk minder..
Ik heb de compressietest gedaan met de olie-dop en hij blijft netjes liggen en ook komt er geen rook bij de oliepeilstok vandaan als ik die eruit haal. Wel valt het me op dat de oliepeilstok aan de bovenzijde iets nat is van de olie.. Terwijl ie er geen olie uitgooit verder.
Ik zie (vooral in het donker) dat de auto wat rookt bij flinke belasting.. Hij verbrandt dus de olie.. Kan ik gokken dat dit de klepsteelrubbers zijn? Wellicht over een poosje maar eens onder handen (laten) nemen dus.

Maar hij rijdt verder heerlijk.. En snel:

Best netjes voor het oude beestje!! Heerlijk zo dicht bij de grens wonen..  ;)

Het enige waar ik me wel aan stoor is het beslaan van de ruiten. Dat doet ie zo nu en dan nog wel eens als het flink vochtig is buiten.
Vooral als het regent en ik op de snelweg rijd, wanneer ik dan weer langzamer ga rijden beslaat de voorruit erg vlot.
Ik heb de eec meestal op "auto" staan, maar dan zet ik alles op de voorruit en dan trekt het langzaam weer weg, maar dat gaat ook niet heel soepel..

De airco is gefixt door Volvobug en hij geeft prima koude lucht dus dat kan het niet zijn denk ik, en ik heb het systeem een paar weken terug laten afvullen dus ook dat zou goed moeten zijn.. Maar is er wellicht een filter ofzo wat ik moet schoonmaken of zou er iets verstopt kunnen zitten? Of is er een bepaalde stand waarin ik de ecc moet zetten?

Verder erg tevreden en nog elke dag blij met de auto.. Mis de citroen dan ook totaal niet!

grijzev70tdi

ECC op de voorruit zetten, dan moet hij het wel doen. Interieur filter al eens vervangen?

Dicht bij de grens in ideaal, vannuit Lochem is het klein half uurtje
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Maarten, wanneer rookt hij nu ?  Alleen bij het 'trekken' of ook bij het gas los laten ?  Denk namelijk zelf dat je turbo wat minder begint te worden...

Marty__Mouse

Citaat van: Dirk342 op 24-10-2012 14:30:57
Maarten, wanneer rookt hij nu ?  Alleen bij het 'trekken' of ook bij het gas los laten ?  Denk namelijk zelf dat je turbo wat minder begint te worden...

Hij rookt voor zover ik in de lampen van mijn achterliggers kan zien vooral als ik gas geef, dus bij vollast zegmaar..
Ik heb de  "turbotest" (dus de auto een paar minuten laten staan en dan een slomp gas" nog niet geprobeerd..

Een kapotte turbo zou wel heel naar zijn ben ik bang..  :o

Citaat van: grijzev70tdi op 24-10-2012 14:28:18
ECC op de voorruit zetten, dan moet hij het wel doen. Interieur filter al eens vervangen?

Dicht bij de grens in ideaal, vannuit Lochem is het klein half uurtje

Lochem is ook goed te doen.. Vanuit Duiven binnen 10 minuten am autobahn..  ;D

ECC zet ik dan op de voorruit en dan zet ik de ventilator handmatig op iets minder lawaai, maar dan gaat het nog zo langzaam... ???
Maarre interieurfilter heb ìk in elk geval nog niet eerder vervangen, dus goed idee.. Maar stomme vraag, waar zit die precies? En wellicht artikelnummers beschikbaar?
Zijn daar nog verschillen in met en zonder koolstof? Dat had ik vroeger bij de Citroen namelijk wel..

volvobug

Maarten,

Interieurfilter vervang ik jaarlijks (in het voorjaar) en je wil niet weten wat voor troep in zit na een jaartje. Laat staan als het al langer niet vervangen is. Dus grote kans dat er te weinig luchtdoorstroming is om de ruiten te ontwasemen.
Filter zit onder de parafaan, de zwarte afdekplaat tussen onderzijde voorruit en motorruimte. Ruitewissers eraf, paar (4 dacht ik) torx schroeven los, afwateringsbuizen in motorruimte los en je tilt de parafaan met beleid eruit. Filter zit aan passagierszijde.

Gr. Ruud

P.S. Jouw auto trilt wel bij 230 km/h, moet je wel wat aan doen  ;D

Marty__Mouse

Ahh.. Dank je Ruud!

Handige info waar ik wat mee kan!
Nu vind ik op mijn grossier 2 mogelijkheden voor interieurfilters..

Paneelfilter 33X259x168mm Koolstof van PURFLUX AHC149
en een van
Paneelfilter 30X253x160mm van Bosch 1 987 432 062

Maar die van Bosch is dus een stukje kleiner, zijn dit wel de goede?
Zelf zou ik die van Purflux kiezen maar weet dus niet of dat de juiste is?

Welke hebben jullie in de auto of wat is de beste keuze? Wat denk jij Ruud?

P.S.
In 1 van de velgen zit inderdaad een deukje, vandaar het hobbelen.. Wordt aangewerkt  ;D
Hoewel dit meer aan mijn iets mindere vaste hand lag.. Nog niet gewend hè aan die snelheid.. Oude autootje redde de 200kmh niet..

Julian

Die Passat heb je mooi onder handen genomen, je Volvo ziet er ook erg mooi uit hoor! En op een paar kilometertjes na dezelfde kilometerstand, die van ons heeft er nu 244.684 opzitten ;D
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

UserID6342

Citaat van: Marty__Mouse op 24-10-2012 16:03:10

Welke hebben jullie in de auto of wat is de beste keuze? Wat denk jij Ruud?

Heet dan wel geen Ruud maar heb wel een goed antwoord; druk er gewoon origineel in.  Is al vaker bewezen dat die imitatie dingen niet werken als koolstoffilter...

volvobug

Ben dan wel geen Dirk maar inderdaad, waarom niet origineel? Origineel volvo (niet koolstof) is nr. 9171296

moet er zo uitzien