Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Je onderschrift: Herken ik daar Noorwegen in?
Zeg maar de langste tunnel van Europa?

Marty__Mouse

Citaat van: KIM op 08-04-2013 21:21:15
Je onderschrift: Herken ik daar Noorwegen in?
Zeg maar de langste tunnel van Europa?

Heel scherp KIM, inderdaad de Laerdaltunnel! Ben er inmiddels al wel aardig wat keren doorheen gecrost maar het blijft een vreemde gewaarwording zo lang onder de grond.. En dan op 3 plekken die bijzondere verlichting, erg fraai! (Net als de rest van Noorwegen trouwens, waar ik echt verliefd op ben geworden.. In principe wil ik elk jaar minimaal 1x op vakantie naar Noorwegen, en als het even wil vaker.. (Daarbij is een huis van m'n oom in Fagernes natuurlijk ook wel erg handig)  ;D

Citaat van: koen.s op 08-04-2013 18:13:32
225 40 18 gaat net, met max in sturen.
Gaat het niet, monteer je blauwe blokjes.

Kijk gewoon even proberen dus.. Thanx!
Zal straks zodra ik ze daadwerkelijk in m'n bezit heb eerst eens uitzoeken wat precies de ET waarde van de velgen is, dan weet ik ook of ik inderdaad ook spacers nodig ga hebben..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

KIM

Ik heb niet zulke mooie foto's als jij van de tunnel; bij mij was er een met blauw licht en een met groen licht.
Deze is nog wel memorabel:

De VOMAC'ers van 2010 zullen zich deze nog wel herinneren. Noorwegen? Prachtig, maar zoooo duur...

Marty__Mouse

Citaat van: KIM op 08-04-2013 21:55:29
Ik heb niet zulke mooie foto's als jij van de tunnel; bij mij was er een met blauw licht en een met groen licht.
Deze is nog wel memorabel:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/P3120842_zpsfbaefc50.jpg

De VOMAC'ers van 2010 zullen zich deze nog wel herinneren. Noorwegen? Prachtig, maar zoooo duur...

Ach je krijgt elke ronde 3 kansen om een fotootje te schieten hè?!  ;D Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik pas afgelopen jaar voor het eerst een mooie foto heb weten te nemen, met de telefoon notabene(!)
Overigens meen ik me te herinneren dat eerder die geel/oranje onderkant ook nog niet was en dat dat echt iets van de laatste 2 jaar is..

Maar die foto die jij plaatst is ook zo mooi herkenbaar, in elke langere tunnel.. Dan denk je weer, "nog zo lang???" Hahahaha...  

Maar ik ben stiekem best jaloers op de forumgenoten die naar Noorwegen zijn geëmigreerd! Kan je elke dag van het schitterende landschap genieten!

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ewout Schalkwijk

Lærdaltunnelen 2006

Met m'n toenmalige Nederlandse V70

Citaat van: Marty__Mouse op 08-04-2013 22:02:33
Maar ik ben stiekem best jaloers op de forumgenoten die naar Noorwegen zijn geëmigreerd! Kan je elke dag van het schitterende landschap genieten!

Ik heb het geluk mijn werk grotendeels rijdend uit te voeren, en ik geniet er, eerlijk waar, nog iedere dag van.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

liebers

""Overigens heb ik inmiddels een setje 18" Pegs gereseveerd van Marc hier op het Forum die zijn prachtige zwarte R helaas kapot heeft en de boel in onderdelen verkoopt. Nu hoop ik alleen wel dat ie de auto uiteindelijk toch niet in 1 koop verkoopt want dan heb ik alsnog pech..  ""

Aasgier! :eusa_snooty: ;)
18" inch rijdt prima overigens

V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

)()()sT

Qua looks zou dat misschien wel ietsje beter staan, de huidige 225/35/18 zijn iets "kleiner" t.o.v. de 215/45/17.

Citaat van: Marty__Mouse op 08-04-2013 15:37:06
Maar de nivomats heb je dan niet verlaagd of dmv die speciale bussen van ET?

Nee ik heb dus wel de kortere nivomats maar verder niet verlaagd met de bussen. Hij staat rijdend niet heel laag, maar vind het prima zo ;)

Marc O.

Hmmm...... vind het zo zonder die roofrails en met dubbele piep toch wel een mega strakke bak hoor  :eusa_drool:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marty__Mouse

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-04-2013 20:23:03

Lærdaltunnelen 2006

...PIC...

Citaat van: Marty__Mouse op 08-04-2013 22:02:33

Ik heb het geluk mijn werk grotendeels rijdend uit te voeren, en ik geniet er, eerlijk waar, nog iedere dag van.

Ewøut

Kan het me goed voorstellen Ewout.. Je hebt een mooi land uitgekozen..  ;D
Heb inmiddels al veel van het zuiden en een redelijk groot gedeelte van het Noorden mogen ontdekken, maar iedere keer zie ik nog weer nieuwe mooie natuur en dito wegen.. Maar ik zie op jouw foto dus nu ook dat de oranje verlichting er al wel degelijk langer was dan pas de laatste paar jaar die ik dacht..

Citaat van: liebers op 09-04-2013 20:29:01

Aasgier! :eusa_snooty: ;)
18" inch rijdt prima overigens

Tja Marc, dat ben ik inderdaad wel ja, Hahaha... Vind het serieus erg klote voor je, maar ben wel erg blij dat ik je velgen over mag nemen!  :eusa_angel:

Citaat van: )()()sT op 09-04-2013 21:25:47

Qua looks zou dat misschien wel ietsje beter staan, de huidige 225/35/18 zijn iets "kleiner" t.o.v. de 215/45/17.

Nee ik heb dus wel de kortere nivomats maar verder niet verlaagd met de bussen. Hij staat rijdend niet heel laag, maar vind het prima zo ;)

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2012/B7B78561-F166-4C39-BB7E-EAA392021ED5-108-00000000680CF0ED.jpg

Oh wacht, even een doekje pakken om het kwijl van m'n toetsenbord te vegen.. WAUW wat een geweldig mooie auto zo Joost.. Ben het volledig met Marc O eens: Echt heel fraai!

Maar jij hebt andere Nivomats dan ik denk ik hè? Omdat jij natuurlijk een R hebt.. Maar ik moet zeggen dat ik mijn achterkant helemaal niet zo gek hoog vind staan. Maar de voorzijde zou tzt wel een keer iets omlaag mogen.. Zeker nu ik de winterbanden (die 215/55-16 zijn en dus wat hoger dan de originele 205/50-16) er weer onderuit heb laten halen vandaag.. Nu is de ruimte tussen band en spatbord weer iets groter geworden.. Maargoed dan kom ik met verlaging juist in de problemen met de te grote winterbanden ben ik bang.. En die bandjes zijn nog te goed om al te vervangen.. Dus dat kijken we nog wel even aan..  ;D

Net als de maat 225/40-18 dus, dat moet in principe gewoon passen wellicht met een paar stuurbegrenzers zoals Koen al aangaf..

Ach eerst nog maar even een maandje geduld hebben en hopen dat ik de velgen van Marc kan overnemen  ;)

Even iets heel anders, ik merkte het al eerder maar nu op de zomerbanden merk ik het wat beter; in een bocht naar links hoor ik de auto rechtsvoor een licht woosh-woosh geluid maken.. Ik was in de overtuiging dat dit het wiellager was en deze is ook vervangen afgelopen najaar, maar nu hoor ik toch weet hetzelfde geluid... Hmmm..  Het is niet heel erg aanwezig, maar ik hoor het wel.. Waar zou dit vandaan kunnen komen? Homokineet / aandrijfas ofzo? Of moet ik heel ergens anders aan denken?

Marty__Mouse

Hoe kan je het makkelijkst testen of je homokineet aan het overlijden is?

Zoals ik al schreef hoor ik in een bocht naar links maar soms ook bij recht door aan de rechtervoorzijde een licht woosh-woosh geluid. Een beetje als een kapotte wiellager, maar deze is dus pas vervangen.

Maar bij het inrijden van de parkeergarage van Ziekenhuis Rijnstate hoorde ik ook een paar keer een harde "knoek" bij vol insturen.. En dat hoor ik wel vaker.. Is dit inderdaad richting de homokineet? Of moet ik wellicht andere dingen uittesten?

hertogjan6

Citaat van: )()()sT op 09-04-2013 21:25:47

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2012/B7B78561-F166-4C39-BB7E-EAA392021ED5-108-00000000680CF0ED.jpg
wil je toevallig niet ruilen tegen een mooi setje titans  :eusa_shifty:  :eusa_whistle:  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Citaat van: Marty__Mouse op 10-04-2013 16:10:27

Zoals ik al schreef hoor ik in een bocht naar links maar soms ook bij recht door aan de rechtervoorzijde een licht woosh-woosh geluid. Een beetje als een kapotte wiellager, maar deze is dus pas vervangen.

Maar bij het inrijden van de parkeergarage van Ziekenhuis Rijnstate hoorde ik ook een paar keer een harde "knoek" bij vol insturen.. En dat hoor ik wel vaker.. Is dit inderdaad richting de homokineet? Of moet ik wellicht andere dingen uittesten?
Het makkelijkste, vol insturen en even wat gas erop.  Een kapotte homokineet laat zich meteen horen dan.  Wel uiteraard even beide kanten op doen.

Marty__Mouse

Citaat van: Dirk342 op 10-04-2013 16:16:24
Citaat van: Marty__Mouse op 10-04-2013 16:10:27

Het makkelijkste, vol insturen en even wat gas erop.  Een kapotte homokineet laat zich meteen horen dan.  Wel uiteraard even beide kanten op doen.

Ah.. die truuk komt me bekend voor  ;D
Stom genoeg nog niet geprobeerd, maar dat gaan we dan vandaag of morgen meteen even doen  ;) 
Thanx..

Marty__Mouse

Okee, gisteravond de test uitgevoerd om te kijken of ik het "knoeken" van de ophanging kan opwekken. Maar volgens mij is het in elk geval niet de homokineet.

Bij volledig insturen links of rechts en dan langzaam wegrijden, ook met handrem erop; helemaal niets!

Toch hoor ik 5 minuten later terwijl ik schuin wegrijd over een drempel, wèl weer een knoek.. En later rijd ik over een andere drempel, hoor ik weer een ander metaalachtige "ploink"

Nu vraag ik me toch af wat dit kan zijn.. Het klinkt absoluut niet alsof de auto uitelkaar valt, maar ik wil de auto simpelweg goed hebben, dus dit irriteert me.

Gezien het feit dat ik het vanaf rechtsvoor hoor komen zouden het volgens mij verschillende dingen kunnen zijn:
- veerpoot/schokbreker?
- stuurstang/kogel?
- draagarm?
- een ander onderdeel?

Wiellager en stabilisatorstangetjes zijn reeds vervangen een paar maandjes terug dus die kunnen het volgens mij niet zijn..

Wel hoor ik nog steeds dat woosh-woosh geluid, wat ik veel minder hoorde met de winterbanden onder de auto.

Wie kan me uitleggen hoe ik per onderdeel zoals hierboven beschreven kan uitzoeken of er iets mee mis is?

Alvast dank aan de techneuten  ;D

UserID6342

Trekt de auto met remmen, met hard optrekken naar 1 kant toe Maarten ?  Zo ja, draagarmen.  Doet hij dit niet kun je de draagarmen wel controleren met een fatsoenlijk bandenijzer / koevoet. Auto opkrikken per kant en wiel op kwart voor drie vastpakken, bij speling (hoogstwaarschijnlijk) je stuurkogel, bij geen speling je wiel vastpakken op 6 uur en weer bewegen, bij speling je fusee kogel.

Veerpoten / schokker, per kant even echt goed inveren en kijken of je het hoort. Kijk gelijk je stabirubbers even na, deze willen er nog wel eens uitlopen en dan kun je ook zo'n knoek krijgen.