Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Het is gewoon zuur Maarten, maar komt idd wel goed schatje ;D.  Gewoon even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid. 

Waarom zou je 'm laten chippen als je dadelijk het andere blok erin hebt liggen ?  Gebleken is met de auto van Martin, waar we hetzelfde geintje hebben uitgehaald, dat er al een vreselijke bult meer vermogen inkomt als nu met de huidige setup.  Zonder enige aanpassing van de chip of wat dan ook.  De AFR waardes op benzine waren bij Martin prachtig in de standaard 2.3 setup, dus daarvoor hoef je 'm niet te sjippen.

Nadat Martin 'm heeft laten chippen door Fasttech, wist je al helemaal niet meer wat je meemaakte in de auto (heeft nu, meen ik 272 PK) en is aan de veilige kant afgesteld.  Maar nodig, nee helemaal niet.  Maar wel leuk ;D.  Dus voor de gein begrijp ik het, maar om het nu te doen terwijl de auto zo echt al veel sneller word.  Ik denk dat je qua vermogen met deze 2.3 setup toch aan een standaard 850 T5 moet denken van 226 PK (heb hier geen exacte getallen van, maar is puur op het gevoel).  Dit zal Arjen ook bevestigen.  Dan ga je er al normaliter een kleine 30 PK op vooruit, dan nog de 3" DP eronder, die Martin niet heeft, dus win je ook al mee.

Een 35-40 PK winst moet er zo al inzitten, zonder iets te doen en is allemaal aan de veilige kant op benzine.  Op gas zal er even nader na gekeken moeten worden hoe de AFR zich houd, maar deze waardes qua vermogen kunnen je gas injectors ook makkelijk aan.  Dus geen extra kosten hiervoor.  Wil je hoger in je vermogen (zoals Martin bijvoorbeeld heeft gedaan) dan moeten er ook andere gas injectors komen, dus extra kosten.

volvobug



Ff doorbijten helaas, Maarten. Maar fijn dat er al een blok is en Nijmegen op fietsafstand  ;)

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 13-08-2013 22:21:56
http://www.sapsite.nl/userfiles/_artikelen/lifestyle/.160X160/zureappel%20copy.jpg

Ff doorbijten helaas, Maarten. Maar fijn dat er al een blok is en Nijmegen op fietsafstand  ;)



Haha.. zeker weten Ruud, maar de openhartoperatie zal in Apeldoorn plaatsvinden naar ik aanneem, en overigens is ook dat te fietsen.. Maar stiekem geef ik toch de voorkeur aan een lift van m'n pa ofzo..  ;)

Citaat van: Dirk342 op 13-08-2013 22:10:38
Het is gewoon zuur Maarten, maar komt idd wel goed schatje ;D.  Gewoon even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid. 

Waarom zou je 'm laten chippen als je dadelijk het andere blok erin hebt liggen ?  Gebleken is met de auto van Martin, waar we hetzelfde geintje hebben uitgehaald, dat er al een vreselijke bult meer vermogen inkomt als nu met de huidige setup.  Zonder enige aanpassing van de chip of wat dan ook.  De AFR waardes op benzine waren bij Martin prachtig in de standaard 2.3 setup, dus daarvoor hoef je 'm niet te sjippen.

Nodig is het wellicht ook niet, maar ik wil sowieso graag dat de software van de auto wordt aangepast naar het nieuwe blok zodat qua AFR enzo alles inderdaad helemaal klopt en is afgestemd op elkaar.. En daarnaast heb ik het idee dat als ik toch zo'n bult geld uitgeef ik er ook wel wat extra plezier van wil hebben in de vorm van een bult pk's extra.. (Maar dan inderdaad net als Martin wèl aan de veilige kant!).

Ach en op al dat geld maakt die paar 100 euro dan ook niet meer uit.. En natuurlijk heb ik mijn meisje ervan overtuigd "dat het niet anders kan" dan dat de auto getuned moet worden na de motorswap..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Boemeltje

Mooi project wordt dat, gaat het bij Dirk plaats vinden? Dan kom ik wel even een blik op het werk werpen als het zo ver is :D

arjen850

Citaat van: Boemeltje op 14-08-2013 17:25:20
Mooi project wordt dat, gaat het bij Dirk plaats vinden? Dan kom ik wel even een blik op het werk werpen als het zo ver is :D

Zoals gezegd, zal dat hier gebeuren ;)

UserID6342

Idd, we hebben in Apeldoorn gewoon veel meer de ruimte om te kunnen doen is gebleken.  Bovendien staat de kraan in Apeldoorn en die is wel heel erg makkelijk om erbij te hebben (wat hebben wij al een plezier gehad van dat ding).  Bovendien, en dat is eigenlijk het belangrijkste, Arjen en ik zijn compleet op elkaar ingespeeld en vullen elkaar echt blindelings aan.  Het werkt voor ons gewoon het beste, en is ook het beste voor degene die de ombouw moet hebben, als we het gewoon met z'n 2-en doen.

UserID6342

Maarten heeft zojuist een schitterend motortje gekocht met slechts 77000 miles gelopen !



Gaat tie een hoop plezier van krijgen en gaat weer helemaal goed komen hiermee.  Dezelfde aanpassingen dienen gedaan te worden als met de XC van Martin, maar dat lossen wij wel weer op.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM


rogerV701998

Hoe komt het toch dat die sloopblokken zo weinig kilometers hebben gedraaid?

scania164

Ziet er heel netjes uit...
Kilometers zegt niet altijd alles. ...
Ga je weer plezier van je roffel krijgen ;)

petrolhead2.5

Ach en op al dat geld maakt die paar 100 euro dan ook niet meer uit.. En natuurlijk heb ik mijn meisje ervan overtuigd "dat het niet anders kan" dan dat de auto getuned moet worden na de motorswap..  ;D

[/laat het haar niet horen  :eusa_naughty:] heel veel succes met je motorswap. Als het blok net zo mooi draait als 'ie eruit ziet moet dat zeker goed komen ;) Begin toch ook steeds meer m'n bedenkingen te krijgen bij die 2.5t motoren is toch allemaal niet zo rooskleurig tot nut toe.

martje

#567
Citaat van: Dirk342 op 13-08-2013 22:10:38
Nadat Martin 'm heeft laten chippen door Fasttech, wist je al helemaal niet meer wat je meemaakte in de auto (heeft nu, meen ik 272 PK) en is aan de veilige kant afgesteld.  Maar nodig, nee helemaal niet.

Het was veel meer Dirk, 273,5 PK ;D.
Als je er niet krom voor hoeft te liggen, gewoon doen  8). Het was ook voor mij ff flink zuur maar achteraf ben ik bijna blij dat het gebeurd was. Ik heb nog steeds iedere dag lol met dat T5 blok.
Reed achter een Alfa GT 3.2 en die liep 100-140 toch een beetje weg en daarna kwam ik weer wat, zit ik in ene weer te denken aan een 3inch downpipe hahaha.
Een upgrade naar 302 MM  schijven voor kan ik ook wel aanraden trouwens  ::)




UserID6342

Citaat van: rogerV701998 op 15-08-2013 18:03:35
Hoe komt het toch dat die sloopblokken zo weinig kilometers hebben gedraaid?
Van Boy weet ik dat hij ze er speciaal op koopt.  Dit is overigens een Engels V70 N blok.

Marty__Mouse

Ja super mooi blokje!! Hij staat nu netjes onder een deken in een hoekje van het magazijn te wachten tot hij ingebouwd mag worden..
Ik kan ook niet wachten!

Dit weekend even een lijstje maken van de nog te bestellen onderdelen en dat dan maandag bestellen en dan even wachten tot het hele handeltje richting Apeldoorn kan voor de hartoperatie!

Het is overigens een B5237T3 blok uit inderdaad een V70n.

Een upgrade van de remmen staat zeker nog op het verlanglijstje, want die vind ik nu al met enige regelmaat iets onder de maat. Maar daarvoor moet eerst weer gespaard worden dus eerst de huidige remmen maar eens "oprijden"  ;)

Citaat van: petrolhead2.5 op 15-08-2013 21:29:46
Ach en op al dat geld maakt die paar 100 euro dan ook niet meer uit.. En natuurlijk heb ik mijn meisje ervan overtuigd "dat het niet anders kan" dan dat de auto getuned moet worden na de motorswap..  ;D

[laat het haar niet horen  :eusa_naughty:] heel veel succes met je motorswap. Als het blok net zo mooi draait als 'ie eruit ziet moet dat zeker goed komen ;) Begin toch ook steeds meer m'n bedenkingen te krijgen bij die 2.5t motoren is toch allemaal niet zo rooskleurig tot nut toe.

Haha... Dat was natuurlijk heel stoer gezegd van me, maar niets is minder waar hoor.. A) ze weet wat ik van plan ben en B) zolang het mijn centen zijn maakt het haar allemaal niet zoveel uit..  ;)

Nu als eerst zoals gezegd vooral even kijken wat er allemaal vervangen moet worden, sowieso koppeling en distributie en nog wat pakkingen enzo.. En ik meen me te herinneren dat één van de motorsteunen ook niet helemaal lekker meer was dus ook die maar meteen aanpakken.. Dan is het allemaal maar vast gebeurd..  ;)
We gaan een lijstje maken.. ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..