Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Inmiddels al druk spulletjes aan het verzamelen die nodig zijn bij de motorswap en het wordt toch wel een dure aangelegenheid. Maarja als je nu toch bezig bent kun je beter maar doorpakken denk ik dan..

Voor het piepen wat de auto doet als je wegrijdt in de 1 (en soms ook in de 2e versnelling) ben ik op zoek gegaan naar een ander dualmass vliegwiel.

Nu was ik bang dat het lastig werd om deze te vinden, maar gelukkig kreeg ik al vrij vlot een berichtje van verschillende forummers die iets in de aanbieding hadden..  :eusa_clap:

En het toeval wil dat hier in Duiven forumgenoot MWG zit met zijn demontagebedrijf die nog een - op het oog - goed vliegwiel had liggen wat ik voor een schappelijke prijs mocht overnemen.

En helemaal mooi is de garantie die ik van hem kreeg dat wanneer het vliegwiel toch niet goed blijkt te zijn ik hem ook weer mag terugbrengen, top!
Maar dat gaan we dus laten bepalen door Arjan en Dirk, die weten daar meer van dan ik..

Via Stroeve motorsport heb ik een verloop van 3" naar 2,5" aangeschaft met de bijbehorende klemmen zodat de 3"downpipe straks ook mooi gemonteerd kan worden  :eusa_dance:

Verder via o.a. de dealer nog de koppeling, distributie, carterventilatie, bougies, motorsteunen en nog wat kleine pruttel bestellen en dan hebben we alles wel compleet hoop ik zo..

Ook kwam er gisteren een pakketje binnen uit Engeland met daarin de klapsleutels van Ebay.

Maar gezien wat probleempjes met de sleutels qua torsiegevoeligheid wacht ik nog heel even af voordat ik daarmee ga klooien..  :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Zo inmiddels hebben we zo'n beetje alles binnen wat er nodig is voor de motorswap..

Een leuke bestelling gedaan bij de dealer voor allerlei spulletjes en daarnaast via m'n werk 2 nieuwe motorsteunen besteld.

Ook een verloopje van 3" naar 2,5" met 2 klemmen heb ik inmiddels via internet besteld en binnen..

Het is dus nu wachten tot de hele handel richting Apeldoorn kan en dan kan de grote wisseltruc plaats gaan vinden..  :eusa_dance: :eusa_dance:

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Pruts, wat een zooitje ! ;D :evil: ;D.  Mogen we niet de helft vergeten of overslaan Maarten ? :evil: ;D

marrrcel

Ik ben vooral benieuwd hoe je die blauwe kaarsen in de carterventilatie gepropt krijgt  :eusa_sick:

glenfiddich1983

Hee grappig, ik heb dezelfde onderzettertjes als jij ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

volvobug

Citaat van: marrrcel op 30-08-2013 07:55:27
Ik ben vooral benieuwd hoe je die blauwe kaarsen in de carterventilatie gepropt krijgt  :eusa_sick:
Aansteken en vol laten druppelen misschien?

Sinterklaas is vroeg dit jaar, of is het Sint Maarten  :eusa_think:

Wanneer gaat de klus beginnen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

petrolhead2.5

succes met de ombouw hij is volgens mij in veilige handen  ;) ik zit hier met smart te wachten op een telefoontje dat m'n lpg er in ligt, spannend.... :)

Marty__Mouse

Haha.. Die verschrikkelijk mooie kaarsen staan op het dashboard als versiering straks...  :P :P

Citaat van: glenfiddich1983 op 30-08-2013 09:05:54

IKEA rules..  ;D Maarre, hopelijk heb je niet hetzelfde motorblok als ik, of in elk geval de ellende ermee... Wel een 2.5t zie ik...  :o  ;D

Citaat van: volvobug op 30-08-2013 09:16:02
Citaat van: marrrcel op 30-08-2013 07:55:27
Aansteken en vol laten druppelen misschien?

Sinterklaas is vroeg dit jaar, of is het Sint Maarten  :eusa_think:

Wanneer gaat de klus beginnen?

Sint Maarten komt al vlot volgens mij.. En in plaats van snoep wat onderdeeltjes.. Maar helaas kwam het niet van Sinterklaas maar van mijn spaarrekening...  :D

Zodra Dirk en Arjan tijd hebben gaat de hele handel richting Apeldoorn, dat zal ergens begin volgende week zijn hoop ik..

Citaat van: petrolhead2.5 op 30-08-2013 12:54:59
succes met de ombouw hij is volgens mij in veilige handen  ;) ik zit hier met smart te wachten op een telefoontje dat m'n lpg er in ligt, spannend.... :)

Ik heb er ook alle vertrouwen in hoor..! Heb andere ombouwen van de mannen gezien en Dirk heeft sowieso al de halve auto van mij vervangen.. Motorblok was nog het laatste wat origineel was/is......  ;D ;D

Citaat van: Dirk342 op 29-08-2013 21:39:45
Pruts, wat een zooitje ! ;D :evil: ;D.  Mogen we niet de helft vergeten of overslaan Maarten ? :evil: ;D

Verrassing, heb ook nog een gloedje nieuwe luchtmassameter en lambdasonde klaar liggen voor inbouw..  :evil: :evil:

glenfiddich1983

Citaat van: Marty__Mouse op 30-08-2013 17:20:34
Haha.. Die verschrikkelijk mooie kaarsen staan op het dashboard als versiering straks...  :P :P

Citaat van: glenfiddich1983 op 30-08-2013 09:05:54

IKEA rules..  ;D Maarre, hopelijk heb je niet hetzelfde motorblok als ik, of in elk geval de ellende ermee... Wel een 2.5t zie ik...  :o  ;D

Oh dat verklaart alles, ik wist al niet meer dat ze van de IKEA waren :P

Ik hoop inderdaad dat mij die ellende met de 2.5T bespaard blijft. Het is een fijn blok, en ik geniet er gewoon van..  mocht het noodlot toeslaan dan komt er wel weer een oplossing :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

scania164

Gewoon lekker genieten van je blok!
Niet teveel bang laten maken :)

arjen850

Citaat van: scania164 op 31-08-2013 08:14:59

Bang "laten" maken? :eusa_think:

petrolhead2.5

Zo lang het goed draait mooi laten lopen, netjes warm rijden, goed onderhoud etc. Vandaag ben ik met de saab 9-5 van pa bezig geweest en de motor voor een langzaam maar pijnlijke black sludge dood weggehaald  :o. Beetje Saab kenner weet dan precies waar ik het over heb. We waren net op tijd want weliswaar was de motor nog lekker schoon, maar de oliezeef zat voor 80% verstopt en vol met prut  :o Hierdoor sterven veel blokken eigenlijk veel te vroeg. Zal morgen ff mijn blog bijwerken, want inmiddels is de Roffel voorzien van LPG  :eusa_dance: en ik zal voor onze autokennis ff foto's posten van carter van de Saab. 

Julius C.

Citaat van: petrolhead2.5 op 31-08-2013 20:45:45
Zo lang het goed draait mooi laten lopen, netjes warm rijden, goed onderhoud etc. Vandaag ben ik met de saab 9-5 van pa bezig geweest en de motor voor een langzaam maar pijnlijke black sludge dood weggehaald  :o. Beetje Saab kenner weet dan precies waar ik het over heb. We waren net op tijd want weliswaar was de motor nog lekker schoon, maar de oliezeef zat voor 80% verstopt en vol met prut  :o Hierdoor sterven veel blokken eigenlijk veel te vroeg. Zal morgen ff mijn blog bijwerken, want inmiddels is de Roffel voorzien van LPG  :eusa_dance: en ik zal voor onze autokennis ff foto's posten van carter van de Saab. 

Maar meteen Mod-6 geplaatst?
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

petrolhead2.5

mod 6 komt vandaag binnen, deze dan ook nog ff monteren, auto rijdt nog niet  ;) Heb wel ff proefgereden, maar loopt wel heel mooi hoor  :eusa_shhh: een 9-5 2.3t 185pk estate van '03

Marty__Mouse

Ik moest even kijken maar Mod-6 (Saab specifiek) lijkt me een soort extra carterventilatie dingetje?

9-5 ook altijd nog een prachtige auto gevonden, had ik ook best willen rijden hoor! Vorige 9-3 ook overigens, collega heeft lange tijd een 9-3 Viggen gereden, staal blauw, echt een mooie auto om te zien, nog steeds!

Minder mooi was het toen ik gisteren richting de auto liep en zag dat pino kennelijk hier in de buurt rondvliegt en volgens mij een paar liter laxeermiddel tot zich genomen had:

Let wel: zaterdagavond de auto er neer gezet en zondag ochtend trof ik hem zo aan... Daar is een vogel heel druk mee bezig geweest..

Dus meteen maar even naar de wasbox gereden om het er weer af te spuiten.. Stinkvogels...

*toch wel blij dat koeien niet kunnen vliegen trouwens...*   ;D