Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

big ben


Marty__Mouse

Ik denk inderdaad dat ze die bessen hebben gegeten Ben, gezien de paarse stront...  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

pwberg

Citaat van: volvobug op 02-09-2013 19:58:45
Doet me denken aan een liedje van Prince....  :eusa_think:

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Was ook het eerste waar ik aan dacht.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Marty__Mouse

Hahaha... Het regende inderdaad een beetje paars op de Volvo... ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

petrolhead2.5

Citaat van: Marty__Mouse op 02-09-2013 13:54:19
Ik moest even kijken maar Mod-6 (Saab specifiek) lijkt me een soort extra carterventilatie dingetje?

9-5 ook altijd nog een prachtige auto gevonden, had ik ook best willen rijden hoor! Vorige 9-3 ook overigens, collega heeft lange tijd een 9-3 Viggen gereden, staal blauw, echt een mooie auto om te zien, nog steeds
had 'ie nooit weg moeten doen, een blauwe 9-3 viggen is tegenwoordig zeer gezocht item. Mod 6 staat voor de 6e carterventilatie modificatie, van my '04 standaard. Dus maar liefst 6x hebben ze de carterventilatie gemodificeerd, ik geloof 2x in 9000 tijdperk en dus nog 4x in 9-5 tijdperk. Dit allemaal vanwege black sludge. Carterdampen condenseren, maar kunnen blijkbaar niet goed weg/ verdampen en harden uit, wordt korrelachtig en gaat uiteindelijk de zeef verstoppen, met alle gevolgen van dien, ik heb foto's van voor en na de carter reiniging, echt schrikbarend  :o Discussies worden er zat gevoerd over de betrouwbaarheid, dit is de 3e saab binnen de familie, tot nu toe zijn het zéér betrouwbare auto's gebleken, mits je dit probleem maar in de kiem smoort, een Volvo is (afhankelijk van welke generatie) in mijn optiek simpeler gebouwd (met name de non turbo motoren dan), en minder gevoelig. Als je een Saab mishandeld krijg je vlot te maken met defecte turbo's, schade door oprekkende distributie- en balansas kettingen. Afijn een beetje off topic maar wel heel mooi materiaal om aan te sleutelen  ;) 

marrrcel

Beetje off topic maar de T5 blokken van Saab (9-3 '98-'02) zijn stukken betrouwbaarder dan die T7 blokken die in een 9-5 zitten.

Julius C.

Citaat van: marrrcel op 02-09-2013 22:22:20
Beetje off topic maar de T5 blokken van Saab (9-3 '98-'02) zijn stukken betrouwbaarder dan die T7 blokken die in een 9-5 zitten.

Foei Marcel  :eusa_snooty: je hebt vast een ban op het Saabforum...

;D Ik vergeef je het hoor!
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


marrrcel

Haha Julius, op het Saabforum heb ik het nooit hardop gezegd  :eusa_shhh: ivm tere zieltjes, maar het is een feit dat die T7's vaker slachtoffer zijn van Black Sludge dan de T5's.

Edit: typo

Marty__Mouse

Citaat van: petrolhead2.5 op 02-09-2013 21:50:37
Citaat van: Marty__Mouse op 02-09-2013 13:54:19
Ik moest even kijken maar Mod-6 (Saab specifiek) lijkt me een soort extra carterventilatie dingetje?

9-5 ook altijd nog een prachtige auto gevonden, had ik ook best willen rijden hoor! Vorige 9-3 ook overigens, collega heeft lange tijd een 9-3 Viggen gereden, staal blauw, echt een mooie auto om te zien, nog steeds
had 'ie nooit weg moeten doen, een blauwe 9-3 viggen is tegenwoordig zeer gezocht item. Mod 6 staat voor de 6e carterventilatie modificatie, van my '04 standaard. Dus maar liefst 6x hebben ze de carterventilatie gemodificeerd, ik geloof 2x in 9000 tijdperk en dus nog 4x in 9-5 tijdperk. Dit allemaal vanwege black sludge. Carterdampen condenseren, maar kunnen blijkbaar niet goed weg/ verdampen en harden uit, wordt korrelachtig en gaat uiteindelijk de zeef verstoppen, met alle gevolgen van dien, ik heb foto's van voor en na de carter reiniging, echt schrikbarend  :o Discussies worden er zat gevoerd over de betrouwbaarheid, dit is de 3e saab binnen de familie, tot nu toe zijn het zéér betrouwbare auto's gebleken, mits je dit probleem maar in de kiem smoort, een Volvo is (afhankelijk van welke generatie) in mijn optiek simpeler gebouwd (met name de non turbo motoren dan), en minder gevoelig. Als je een Saab mishandeld krijg je vlot te maken met defecte turbo's, schade door oprekkende distributie- en balansas kettingen. Afijn een beetje off topic maar wel heel mooi materiaal om aan te sleutelen  ;) 

Ik weet ook niet beter dan dat alle saabs die hier in de familie reden en rijden inderdaad betrouwbare metgezellen zijn geweest.
Hier op de zaak hebben we nog een originele 900 turbo uit 1987 rijden als trekpaard. Ding staat normaal gesproken maar zo een maand of 3-4 in de opslag, maar starten en lopen!

Mijn nichtje heeft lang een 9-3 Aero gereden (2001 volgens mij) ik was altijd jaloers op de prachtige 3+3 spaaks stervelgen en de net even dikkere bumpers. Net alsop de Viggen trouwens.

Maar die is destijds vervangen voor een Audi S4 avant (8 cilinder) en inmiddels is die ook weer vervangen voor het laatste model S4 avant met de 6 cilinder met turbo&compressor.. Ook niet vervelend om te rijden overigens..  8)

Mijn oom rijdt nog een aantal hele oude saabjes, zoals een sonnet II en III en een 96 monte carlo, en nog een 95 station met die kleine vinnetjes..

Dus saabs genoeg in de familie..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

volvobug

#596
Geleuter over die Saabs, wordt die Volvo van je al onderhanden genomen?  :evil:

-edit: ennuh, gefeliciteerd Maarten, zie het nu pas. Had er eerst drie koppen koffie voor nodig  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Marty__Mouse

Citaat van: volvobug op 04-09-2013 11:20:37
Geleuter over die Saabs, wordt die Volvo van je al onderhanden genomen?  :evil:

-edit: ennuh, gefeliciteerd Maarten, zie het nu pas. Had er eerst drie koppen koffie voor nodig  :eusa_shifty:

Hahaha.. Dank je wel Ruud! Ook op jou drink ik er eentje vanaaf... Ik zal nog wel flink dronken worden vanavond gok ik zo..   :D :D

Maarre, ik ben voor de auto nog even aan het wachten tot Arjan en Dirk tijd hebben.. Bij groen licht staat de auto + motorblok binnen een uurtje in Apeldoorn..  ;D ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

petrolhead2.5

#598
had nog ff deze foto's gemaak voor en na de carter reiniging van een saabje  :o









het had ook geen paar km meer moeten duren  ;)

misschien een beetje off topic maar wel geinig vond ik  :D

UserID6342

Jajajajaja, dat gehijg in onze nek ;D.  Dinsdagavond kan die komen en nu niet meer zeuren ;D ;D ;D