Slecht starten v70 r 1999

Gestart door t5joost, 11-07-2012 17:43:20

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Antennering heeft niets met het starten te maken. Verdere tips die Sbv aangeeft zijn al uitvoerig besproken en redelijk eenvoudig te vinden met de zoekfunctie.

Suc6!

Gr 8)

t5joost

Relais 103 gewisseld werkt niet nu even injector cleaner er in gegooit en ga me andere sleutel in gebruik nemen

t5joost

Andere sleutel lost het probleem ook niet op

Sbv

Heb je eventueel ook foutcodes uit kunnen lezen ?

Accu even uit de 850 halen misschien
Hoor je de brandstof pomp wel lopen ?

t5joost

Hebben een uitlees computer er aan gehad maar deze gaf helemaal geen motor foutcodes aan.
Dit was niet een volvo computer, kan dat nog een andere uitslag geven?
Accu ga ik vanavond oven over hangen.
Pomp hoor ik lopen als ik de sleutel omhaal.

Sbv

Kan je de auto met Vida uitlezen of met VOL-FCR ?

Onze S70R heeft bijna zelfde kenteken, maar dat is echt een modeljaar 98. Jouw V70R zal wel modeljaar 99 zijn, dan zou je met Vida in ieder geval codes kunnen lezen(mits deze erin staan)

t5joost

het is zo een losse hand uitlees kast

jacques1967

Hoe is de staat van de bougiekabels? Deze kunnen soms lelijke verschijnselen geven.

Gompiev70xc

ik denk dat er geen bougiekabels te bekennen zijn bij dit bouwjaar: wel penbobines.
Vraag is: loopt 'ie wel OK als ie eenmaal aan de praat is, of blijft ie stationair moeilijk doen?
- als ie met een beetje gas erop wel mooi rondloopt: kijk eens naar de tempsensor
- blijft ie horkerig lopen, zou ik eens kijken naar de penbobines: die gaan wel eens stuk, dat kun je een beetje zien aankomen: de bovenkant "zwelt op"als het ware. je snapt meteen wat ik bedoel als je het verschil ziet tussen een goede en een kapotte
- start ie helemaal niet meer: nokkenas-sensor? maar daar zou je een foutmelding van verwachten (bij kapotte penbobine ook, trouwens) bij het uitlezen.

t5joost

Als de auto eenmaal loopt dan loopt hij als een Zonnetje niks aan de hand dan

MEN-O

Wat gebeurt er als je probeert te starten, loopt ie helemaal niet ? of voor 1 seconde en slaat dan af ? -> dit heb ik ook , en ook al gehad, was toen idd de antennering.. ik laat het nu lekker zitten (het is maar af en toe )

t5joost

De ene keer start hij normaal de andere keer door starten en dan slaat hij misschien aan
De andere keer start ik door laat ik lost start ik door slaat hij aan of zelfs al 3 keer moeten starten gehad.
Heb er nu een andere accu in staan dus even kijken of dit werkt

MEN-O

Hmm, precies dat dus heb en had ik toen dus ook, zullen die antenneringen zo snel slijten ? (90k geleden vervangen)

Sbv

Citaat van: t5joost op 14-07-2012 14:09:37
De ene keer start hij normaal de andere keer door starten en dan slaat hij misschien aan
De andere keer start ik door laat ik lost start ik door slaat hij aan of zelfs al 3 keer moeten starten gehad.
Heb er nu een andere accu in staan dus even kijken of dit werkt
en is het gelukt nu ?

t5joost

Heey nee de andere accu geeft geen verbetering nogsteeds door starten