Toeters weigeren dienst!

Gestart door Julius C., 12-07-2012 11:51:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Julius C.

Eergisteren bleken mijn toeters het niet te doen en ik bleek geen OEM toeters te hebben, laat staan dat deze correct waren aangesloten (als in fröbelknijpkoppelingen enzo, boel heeft tot voor kort het goed gedaan).

De juiste toeters gehaald, juiste bekabeling en deze ook correct aangesloten. Draden zijn geel/paars voor de + en geel/zwart voor de - en accu weer aangekoppeld...doet geen toet! Gezien mijn ervaringen met mijn wagen boel weer losgehaald en andersom aangesloten (Pipo-mobiel  :eusa_doh:)

Bekabeling tot voorbij accu is in orde, zekering is in orde (zelfde groep als de ruitenwisser en die doet het prima) en als ik contact maak slaat er ook niks door, alleen géén toet...

Zijn de beide toeters zum klöten, ben ik gewoon debiel (goed mogelijk  :eusa_angel:) of zit er nog ergens een andere zekering, kan het aan het contact in het stuur liggen misschien?

Spanning ligt er toch weer af want ik bouw vanmiddag een nieuwe klok in het dash, ga morgen paar daagjes op vakantie namelijk.

Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


MrCain

 ;D Je blijft wel lekker bezig hé met deze wagen!
Lijkt inderdaad de ex volvo van Pipo te zijn..... :P

De toeters zijn massa geschakeld => ff de "-" van de toeters aan de masse leggen, wel ff oordoppen in doen  ;D
Als ze werken zijn je toeters nog goed en zit het waarschijnlijk ergens in of richting stuur.
Staan je toeters parallel of in serie......ze moeten wel parallel staan anders doen ze het ook niet...

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Julius C.

 ;D LOL

Nu even zereneus, ik kan een boel zelf, maar alle uitdrukkingen worden weer wat ingewikkelder...

Plus en min zijn al een keer omgewisseld als test...je bedoeld dus dat ik de - rechtstreeks naar de accu moet laten lopen en als er herrie klinkt is de toet in orde?

Parallel is gelijktijdig...als je vóór de auto staat zijn het een lage( rechts) en een hoge (links) toet en aangezien 2 tonige horens niet mogen hiero neem ik idd aan parallel want in serie is er eerst de ene dan de andere...

Geef maar bitchslap als ik giga uit mijn nek loop te zwetsen  8)
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


EdenAli

Citaat van: Julius C. op 12-07-2012 12:32:11
;D LOL

Nu even zereneus, ik kan een boel zelf, maar alle uitdrukkingen worden weer wat ingewikkelder...

Plus en min zijn al een keer omgewisseld als test...je bedoeld dus dat ik de - rechtstreeks naar de accu moet laten lopen en als er herrie klinkt is de toet in orde?

Parallel is gelijktijdig...als je vóór de auto staat zijn het een lage( rechts) en een hoge (links) toet en aangezien 2 tonige horens niet mogen hiero neem ik idd aan parallel want in serie is er eerst de ene dan de andere...

Geef maar bitchslap als ik giga uit mijn nek loop te zwetsen  8)

Je hele auto is minpool.
Dus naar de accu kan je doen maar op het frame is gemakkelijker.

Piet

Nee, zowel in serie als parallel geschakeld komen ze allbei tegelijk. Alleen in serie krijgen ze ieder maar de helft van de stroom dan in parallel geschakeld. En dat kan dan te weinig zijn.
Als je es met een voltmetertje kijkt of je 12v tijdens toeteren op 1 of 2 draadjes krijgt weet je dat je het in ieder geval niet in de bedrading hoeft te zoeken.

Julius C.

Oke,bedankt! Ik klus weer vrolijk verder. Zojuist het beruchte tandwieltje van de teller vervangen.
Het houdt je van de straat..
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


The Demon

Anders hou je toch gewoon je raam open en roep je TOOOEEETTTTTT!!!!!!!

Een soort van roeptoeteren dus  ;D

Je kan ook, als je niet met een multimeter overweg kan of deze niet hebt, een lampje aansluiten op draadjes om te kijken of je stroom hebt.

Groet,
The Demon.

Julius C.

Ik ga morgen aan de slag; verder probleemloos even naar Normandië op en neer gekacheld met de ovloV!
Eens kijken wat de toet-doet  ;D
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


Julius C.

Toeters zijn goed als in niet defect (op reserve accu getest) er blijkt geen prik te staan op de bekabeling zélf!
Kabels tot aan accu lijken in orde. Ik ga eens bekabeling rond stuurhuis controleren en de plofzak er af halen. Wordt vervolgd.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


Julius C.

Sleepring vervangen en stekkerblok links van het stuurhuis. Geen toet, wel zekering door. Murphy sloeg weer toe! Deze auto langzamerhand kennende; plus en min polen omgedraaid en auto toetert als een sleepboot.

Dit is opgelost.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


T5turbo

Ben je nou betoetert zo vroeg in de morgen.  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Julius C.

Citaat van: T5turbo op 28-07-2012 06:53:20
Ben je nou betoetert zo vroeg in de morgen.  ;D


En dat zonder waterscooter!  ::)
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...