Youngtimer Magazine nr. 15 foutjes

Gestart door maruska, 13-07-2012 09:49:41

Vorige topic - Volgende topic

V70R-obert

Die 'nooit misverstanden' is mehn niet helemaal gelukt, want ik denk dan weer dat hij 211 pk heeft en er niets bij krijgt met een 'boest' of zo.

mehn

Dat is helemaal juist. De 2.0 turbo heeft altijd 211 pk.
Het verschil tussen de T-5 en T-5R (of R) zit in de uitvoering, niet in het vermogen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Als je de belastingstelsels kende uit de jaren dat deze motoren zijn geleverd in Italie, Portugal en Belgie, weet je ook dat het vermogen voor zowel de 2.0 T-5, T-5R en R hetzelfde zijn.
Puur om fiscale redenen zijn de 2.0 motoren geleverd met 210pk.
Kostprijs was identiek aan de 2.3, inschrijving 50% en lagere wegenbelasting en verzekering.

855T5+

Punt 2: officieel zit er Amaretta/Leder in de T-5R, zo heb ik in een pressrelease van de T-5R gelezen. Maar iedereen noemt het Alcantara/Leder. Waarom weet ik niet. Maar toen ik het las, was ik wel verbaasd, want dacht zelf dus ook dat't Alcantara/Leder was. Dus ik beschouw punt 2. als foutje als er Amarette stond, want het is Amaretta. Overigens denk ik dat Amaretta een beschermde merknaam is voor een soort Alcantara.
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

Punt 5: ik dacht zelf dat de sper er alleen bij de handbak in zat vanaf R, niet in automaten? Maar kan me vergissen...kan geen autoritatieve (Volvo) bron vinden, maar dus zoals BenC70ES hiervoor al zei.

855T5+

Citaat van: NinaPaul op 10-04-2015 11:12:30
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine#B5204T3

Uit welke bron heb je dat? Dan kan het gelijk aangepast worden :D
Boeiend artikel dat wiki: mijn T-5 heeft een B5234FT motor die er niet bij staat? Of wel? Er staat verder dat een 850 T-5 1994-1997 een B5234T3 heeft. Dat klopt dus niet strict gesproken. Misschien voor bepaalde T-5s uit die jaren, maar welke dan? Ik weet dat die T3 motor o.a. in de C70 voorkomt. Enfin, zoals NinaPaul zegt, wellicht wiki aanpassen? ;-)

mehn

Er klopt wel meer niet op Wikipedia. Logisch ook als iedere "gek" aanpassingen kan doen in de tekst ;)

De B5234T3 zit in de x70 T5.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: 855T5+ op 10-04-2015 21:21:38
Punt 2: officieel zit er Amaretta/Leder in de T-5R, zo heb ik in een pressrelease van de T-5R gelezen. Maar iedereen noemt het Alcantara/Leder. Waarom weet ik niet.

In de Nederlandstalige folder staat Amaretta grijze Alcantara/leder bekleding.

855T5+

Dan is de NL folder dus kennelijk consistent: waarschijnlijk bedoelen ze dat het Alcantara van de merknaam/type Amaretta is (hoewel er grammaticaal in de folder lijkt te staan dat Amaretta gelijk is aan Alcantara/Leder en dat lijkt me dan technisch weer niet correct), maar zoiets maakte ik al op uit het merkenregister. Ik kan me voorstellen dat dat verwarrend is, want allebei is kennelijk correct!