slecht starten

Gestart door PeterM, 27-08-2004 11:00:00

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Mijn 850 (op LPG) start als die koud is slecht. Het is niet zo dat ik hem bijna niet aan de praat krijg, maar bij mijn vorige Volvo, een 740, hoefde ik de sleutel maar om te draaien en hij liep. Als die warm is start ie trouwens wel meteen.
Wat kan het probleem zijn, de bougies heb ik net vernieuwd en ik kon geen lekkage waarnemen bij de injectoren, of is dit niet met het oog waarneembaar?

Graag zie ik zoals altijd weer een paar nutige tips voorbij komen.

Groeten,

Peter

thuur

Ik denk dat er meer informatie nodig is..

Je start op benzine neem ik aan?
Buitentemperatuur van invloed?
Vooral na lange/korte stukken? (of geen verschil)

Hoeveel rijd je op benzine in verhouding? Kan zijn dat het gewoon vervuiling is. Flesje injectorreiniger op een volle tank en (liefst in 1 keer) leegrijden. In ieder geval een flink stuk rijden op benzine. En na het warm rijden de motor niet sparen. Even flink 'blazen'.

Als injectoren lekken, dan is het meestal op het punt waar de brandstof uit komt, dus in de motor. Je zult dan een slechte *warme* start hebben omdat ze blijven nadruppellen en zodoende het mengsel te rijk is om te ontsteken/starten. Ultrasoon reinigen ("trillingsbad") is dan het beste, en als je al verbetering merkt door bovenstaande te doen en het probleem blijft, zou je dit kunnen overwegen.

Gr 8)

PeterM

Ik rijd heel af en toe op benzine, alleen als ik weer es te laat ben met gastanken en hij start natuurlijk op benzine. Het maakt qua buitentemperatuur niet uit en ook niet na lange of korte stukken. Als de motor warm is, start die meteen, maar als die bijvoorbeeld een kwartier niet heeft gelopen, start die weer slecht. Ik zal maar es zo'n flesje injectorreiniger erin gooien en een grote afstand op benzine gaan rijden.
Moet morgen toch in Duitsland zijn, kan ik hem gelijk even op z'n staart trappen, zonder te letten op allerlei flitspalen, laserguns en verder van die snelheidsbeperkende flauwekul.

wouter960

Slecht starten met een LPi installatie is meestal het gevolg van lekkende gas-injectoren. Doordat bij het uitzetten van de motor er nog gas in de cilinders "lekt" start de motor de volgende ochtend op een zg dubbelmengsel, er zit nog wat gas in de cilinders terwijl de motor op benzine start. Je kunt proberen om de auto voor het wegzetten de laatste ca.15 km's op benzine te rijden. Als je dan de auto wegzet en de volgende ochtend start i goed weet je dat dat het moet zijn. Succes

Frans_S

Controleer je brandstofdrukregelaar!!
Contact aan en dunne slangetje loshalen, er mag geen benzine uit druppelen!
Al jullie klachten had ik ook, nieuwe drukregelaar erin a     € 105 (zelf te doen), en hij start als een nieuwe, nu een jaar verder nog steeds!!!!!!!!!!!!! (340.000km)

succes

PeterM

Ik heb mijn brandstofdrukregelaar even gecheckt. Als ik het contact aanzet en dat slangetje loshaal komt er geen brandstof uit, maar als ik de auto start en haal dan het slangetje er af, wordt de opening wel vochtig. Het druppelt niet, maar wordt langzaam vochtig. Kan dit wel het probleem zijn?

Peter

2.0keijzer

Citaat van: Frans_S op 23-11-2004 21:18:54
Controleer je brandstofdrukregelaar!!
Contact aan en dunne slangetje loshalen, er mag geen benzine uit druppelen!
Al jullie klachten had ik ook, nieuwe drukregelaar erin a     € 105 (zelf te doen), en hij start als een nieuwe, nu een jaar verder nog steeds!!!!!!!!!!!!! (340.000km)

succes

Als die kapot is start 'ie juist prima als 'ie koud is en juist niet als 'ie warm is.....

Frans_S

Peter

moet er nog bij zeggen dat een half jaar daarvoor mijn benzinepomp is vervangen, en dat al snel daarna de problemen van slecht starten begonnen.
Bij mij druppelde de benzine er echt uit, bij contact aan maar zonder lopende motor.
Dus waarschijnlijk door de hogere druk heeft de regelaar de geest heeft gegeven.

wijzer nu ???