Nieuw hier even voorstellen

Gestart door zuid, 15-07-2012 15:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zuid

Hallo,

Ik ben sinds afgelopen week trotse eigenaar van een Volvo 850 2.5 op LPG.
Heb nog geen foto's gemaakt van de Volvo deze zullen zeer binnenkort komen.

Met deze Volvo heb ik eigenlijk geen plannen, hij zal me van A naar B moeten brengen.
Verder heb ik nog een hele mooie hobby auto, alleen ben ik hiermee naast de weg geraakt en daarna in de sloot.
Deze zal opgeknapt worden en mijn trackday car worden.

Heb nu z'n 500 km afgelegd in de volvo en ben zeer tevreden.
Rijdt fijn, lokt niet echt uit om ermee hard te rijden wat bij mijn andere auto wel het geval van is.
Airco is ijskoud, de garaga had hem verkocht met een werkende airco, alleen werkte deze niet en moest er een andere airco pomp op.
Motortje klinkt en loop super fijn.
Interieur is super voor de leeftijd van de auto en de aantal gereden km's.
Deze zijn namelijk 450.000 km al :O.

Deze zomervakantie zal hij het vervoer voor mijn vriendin en mij zijn naar Kroatie.


Het enigste nadeel wat ik op dit moment heb van de Volvo is, dat het dashboard kastje niet open wil.
Dus dashboard zal ik een stuk los halen om hem open te krijgen, of heeft hier iemand een tip voor.

Er zat nog een radio in met cassette xD, en een 6 cd wisselaar.
Deze is jammer genoeg door mezelf vervangen omdat de 6cd wisselaar niet meer werkte.


Hier een paar foto's/spec van me trackday car.
Het is een Fiat Punto GT 1.4 Turbo

Op dit moment staat hij er zo bij :(.




Het valt gelukkig allemaal mee de achterkant is max 3 cm naar binnen gekomen alleen de kofferklep is verleden tijd.
En het spatscherm voor is ingedeukt en niet verzet.
De voorbumper is nog helemaal heel alleen de bout is afgebroken.

Tijdje geleden stond hij er nog zo bij:




De specs van de GT zijn:
Het motortje heeft circa 180 pk, zal nog moeten worden afgesteld en volgens de engelsen moet 200 pk dan zichtbaar zijn.

- Motorisch:
* Front Mount Intercooler (IVEC8035O)
* Dumpvalve
* Oil Catch Tankje
* Radiateur Alfa Romeo 1.8 twin-spark fase 2
* Walbro 255 Benzinepomp
* PowerOnTheRoad chip SEB0 GT1, turbo druk op 1.2 bar
* RVS uitlaat (katv., middenpijp, einddemper) SuperSprint
* Electronisch boostcontroller van Gizzmo
* Turbo Technix Stage 1
* Nokkenas Colombo Bariani - Medium Road

- Remmerij:
- Voor:
* 156 GTA Brackets
* Alfa Romeo 156 GTA Remklauwen 4pots
* Fiat Coupe 2.0 20V Turbo Remschijven
* Carbone Lorraine RC5+ Remblokken

- Onderstel / Wegliging:
- Achter:
* Spax Krypton schokdempers, hardheid verstelbaar
* Spax verlagingsveren

- Voor:
* Spax Krypton schroefset, hoogte en hardheid verstelbaar

- Interieur:
* AutoStyle Turbodruk Meter
* Air Fuel Meter
* AutoStyle Olie Temperatuur Meter
* GT 2/3 Tellerbak met witte tellerplaten
* Schakelaar Fan Radiateur

- Exterieur:
* Morette koplampen
* Raamband
* Witte 16'' Postert 7 spaaks


Heb de Brembo remmen verkocht, hier zal een grotere upgrade komen van de 166 + 330 schijven of Porsche klauwen.
Omdat ik zelf de brackets maak op mijn werk.


Zeer binnenkort de foto's van de Volvo

FGG

Citaat van: zuid op 15-07-2012 15:11:34
Rijdt fijn, lokt niet echt uit om ermee hard te rijden wat bij mijn andere auto wel het geval van is.

Och, boven de 4000 toeren wordt de neiging wel steeds sterker, vond ik.

Welkom op 't Forum.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

zuid

Citaat van: FGG op 15-07-2012 15:21:25
Citaat van: zuid op 15-07-2012 15:11:34
Rijdt fijn, lokt niet echt uit om ermee hard te rijden wat bij mijn andere auto wel het geval van is.

Och, boven de 4000 toeren wordt de neiging wel steeds sterker, vond ik.

Welkom op 't Forum.

FGG

Ja het wil wel alleen anders dan ik gewend was waardoor ik nu rustiger rijdt.
Had bij de GT rond de 3000 rpm de 180 pk te pakken in 900 kg auto.

Lammert

Welkom! Dat van het dashboardkastje is een bekend probleem bij velen, zie daarvoor: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.0.html

Henk855

Welkom Zuid, is dit overigens je voornaam  ;D

Dat wordt een gaatje boren voor het dashboard kastje.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

henry classic v70

Welkom, zo'n blikje met 180 pk is grappig natuurlijk maar ook daar wen je aan...
Veel plezeir met je nieuwe aanwinst: een echte wagen ;D

Nog even een link voor het dashboardkastje (12 pagina's info!!)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.0.html
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

zuid

Citaat van: Henk855 op 15-07-2012 15:38:28
Welkom Zuid, is dit overigens je voornaam  ;D

Dat wordt een gaatje boren voor het dashboard kastje.

Nee niet mijn voornaam.
Mijn echte naam is Ysald Zuidema.
Mijn vrienden noemen mij altijd zuid waardoor zo mijn forumnaam.

zuid

Citaat van: henry classic v70 op 15-07-2012 15:57:44
Welkom, zo'n blikje met 180 pk is grappig natuurlijk maar ook daar wen je aan...

Ja dat zeker daar wen je ook aan ;-).
Het leuke ervan niemand verwachte het, en kwam bijna nooit een auto tegen die mij bij kon houden xD.
Van 0-100 in circa 5.5 sec en een top van 244 km/u op navigatie xD.

henry classic v70

Citaat van: zuid op 15-07-2012 16:00:52
en kwam bijna nooit een auto tegen die mij bij kon houden :-X.

Dat moet je hier op 't forum niet te hard roepen...... :evil:
... ik had je graag m'n dubbele dieselpijpjes laten zien ;D (golf IV tdi 6 versn. 180pk/400Nm)

Maar ben veel gelukkiger in mijn Roffel :eusa_dance:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

zuid

Citaat van: henry classic v70 op 15-07-2012 16:06:15
Citaat van: zuid op 15-07-2012 16:00:52
en kwam bijna nooit een auto tegen die mij bij kon houden :-X.

Dat moet je hier op 't forum niet te hard roepen...... :evil:
... ik had je graag m'n dubbele dieselpijpjes laten zien ;D (golf IV tdi 6 versn. 180pk/400Nm)

Maar ben veel gelukkiger in mijn Roffel :eusa_dance:

Ik kwam er ook niet veel tegen he ;-).
Natuurlijk zijn er nog meer van zulke auto's :D!

Denk dat de volvo lekker standaard blijft en GT weer opgeknapt wordt even eventueel een motorswap van een Lancia Delta 2.0 turbo ;-).

henry classic v70

Let over een tijdje maar eens op, je hebt dan ook het Roffel-virus te pakken...
Kun je beter de motor-swap uitstellen en denken aan een 855R/V70R, da's pas lachen :eusa_eh: 
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk855

Citaat van: henry classic v70 op 15-07-2012 16:12:29
Let over een tijdje maar eens op, je hebt dan ook het Roffel-virus te pakken...
Kun je beter de motor-swap uitstellen en denken aan een 855R/V70R, da's pas lachen :eusa_eh: 

Kan er over mee praten, is echt lachen en vooral omdat niemand het verwacht van zo'n auto ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

zuid

Nee de volvo zal geen motorswap krijgen.
Zal misschien wel eens kijken naar wat meer vermogen zonder grote aanpassingen.

De punto GT zal de trackday car blijven;-).

Heb ook mijn dashboard kastje open gekregen.
Toevallig zat er al een gaatje in mijn dashboard kastje haha.
Iemand had deze truc al eens uitgeprobeerd.

Is deze misschien bekend op het forum.
Heeft het kenteken
NL-GJ-97

henry classic v70

Ik bedoel ook geen swap in de Roffel........... :eusa_think:
Ik bedoel als je eenmaal het virus te pakken hebt dat je dan al snel aan een 855R/V70R gaat denken ;)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

zuid

Citaat van: henry classic v70 op 15-07-2012 20:04:07
Ik bedoel ook geen swap in de Roffel........... :eusa_think:
Ik bedoel als je eenmaal het virus te pakken hebt dat je dan al snel aan een 855R/V70R gaat denken ;)

Oh zo, begreep het verkeerd.
Wie weet.
Maar denk dat het geld gaat om de GT weder op te bouwen en weer klaar maken voor het circuit.