Vreemde electrische problemen (altijd leuk)

Gestart door vosotros, 15-07-2012 15:33:10

Vorige topic - Volgende topic

vosotros

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 850 2.5i 10V. Nu duiken er zo nu en dan wat vreemde problemen op.
Sinds een paar dagen is het maar afwachten of de aanjager aangaat, soms gaat het goed, soms gaat het gewoonweg niet, geen knipperende lampjes op mijn ECC, niets. Kan de functies AC off en REC wel bedienen, maar geen ventilatie.

Zojuist reed ik weg, en bleven mijn ABS en Tracs lampjes branden. Nadat ik de motor af had geschakeld en weer opnieuw heb gestart waren de lampjes uit. Tevens werkt mijn Cruise control niet meer. De ventilatie kan ook zo in eens weer werken als je een tijdje aan het rijden bent. Gister nog 200 km gereden, zonder problemen.

Iets zeg mij dat het probleem ligt in het electrisch deel van het contactslot, maar dat durf ik niet zeker te zijn. Iemand nog een idee?

henry classic v70

Draai de sleutel na het starten maar eens een fractie (1mm) terug, als sommige storingen dan verdwijnen zou het aan je contactslot kunnen liggen. Slecht massa contact wil ook nog wel eens hele vreemde storingen geven..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vosotros

Misschien, ik moet er wel bij vermelden dat het contactslot echt "sloppy" is. Er zijn geen verschillen meer tussen de "standen", tenmiste zo voelt het niet. Misschien toch goed aan doen om deze te vervangen ?

ashwin1

Citaat van: henry classic v70 op 15-07-2012 15:46:21
Draai de sleutel na het starten maar eens een fractie (1mm) terug, als sommige storingen dan verdwijnen zou het aan je contactslot kunnen liggen. Slecht massa contact wil ook nog wel eens hele vreemde storingen geven..

I do apologise for the topic hijack!

Ik heb dit probleem ook, ik moet altijd mijn sleutel 2mm terugdraaien om alles te laten werken, maar de garage zegt dat ik dan ook nieuwe sleutels moet hebben, heb jij daar ervaring mee?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"

vosotros

Lijkt me niet, denk dat je toch alleen het electrische deel kunt vervangen ?

Rob850turbo

ashwin1

Bedankt voor het advies ;D

Als ik hem niet terug draai heb ik ook bovengenoemde problemen alleen dan werken mij knipper/dim lichten niet.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"

vosotros

Zojuist het contactblokje vervangen, ten eerste veel meer "gevoel" in het contactslot, ik kan nu weer stand I van stand II onderscheiden zeg maar. Ten tweede het lijkt er tot nu toe op dat de problemen opgelost zijn. Nog even afwachten. Alleen de cruisecontrol werkt nog niet. Iemand nog een idee waar  dat aan kan liggen ?

francois

zijn de schakelaars op je pendaal nog fris

grfr